Porady i artykuły

Artykuł aktualny
11.02.2024 Rachunkowość firm

Chociaż sprawozdania finansowe już od 2018 r. składane są wyłącznie w formie elektronicznej i podpisywane za pomocą podpisu elektronicznego, to nadal występują wątpliwości dotyczące tych czynności. Przedstawiamy te najczęściej się pojawiające.

Artykuł aktualny
04.02.2022 Rachunkowość firm

Od 1 stycznia 2022 r. obowiązuje uproszczenie w ustawie o rachunkowości dotyczące podpisywania sprawozdań finansowych. Wprowadziło ono możliwość złożenia podpisu na sprawozdaniu finansowym tylko przez jednego członka organu, w przypadku gdy jednostką kieruje organ wieloosobowy. W raporcie prezentujemy zasady i warunki, o jakich trzeba pamiętać przy korzystaniu z tego ułatwienia.

Artykuł aktualny
16.07.2021 Obrót gospodarczy

Do polskiego systemu prawnego zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Wejście w życie przepisów o e-doręczeniach, ustalone wcześniej na 1 lipca 2021 r., zostało przesunięte. Ustawa o doręczeniach elektronicznych została znowelizowana i wejdzie w życie dopiero 5 października 2021 r. Przesunięciu uległy także liczne terminy zobowiązujące poszczególne grupy

Artykuł nieaktualny
11.02.2021 Rachunkowość firm

Pomimo trwania pandemii COVID -19 firmy nie mogą liczyć na przesunięcie terminów prac księgowych, jak to miało miejsce w zeszłym roku. Przypomnijmy, jakie prace księgowe muszą zostać wykonane w marcu 2021 r.

Artykuł
30.06.2018 Obrót gospodarczy

Od 1 lipca 2016 r. weszło w życie rozporządzenie ujednolicające w Unii Europejskiej przepisy dotyczące podpisów elektronicznych. Dla polskich przedsiębiorców najważniejsze jest to, że wydane w Polsce certyfikaty kwalifikowane e-podpisów mają działać na terenie całej UE. Tym samym łatwiej będzie polskim przedsiębiorcom startować w unijnych przetargach i podpisywać transgraniczne umowy.

Artykuł
26.02.2014 Podatki

Informację PIT-11 może podpisać płatnik, osoba wyznaczona do obliczenia i pobrania podatku lub pełnomocnik płatnika, a przypadku PIT-8C dodatkowo osoba upoważniona do jej sporządzenia. Podpisanie informacji i jej wysłanie przez inne osoby niż wskazane może powodować nieważność takiej czynności. Organ podatkowy może bowiem uznać, że taka informacja w ogóle nie została złożona.