Ustalenie, czy prawidłowym jest stanowisko Wnioskodawcy, w świetle którego, w stanie prawnym obowiązującym do końca 2018 r., w przypadku wymiany kryptowaluty na inną kryptowalutę Wnioskodawca nie był zobowiązany do rozpoznania przychodu w momencie zamiany.
Uznanie działalności związanej z obrotem kryptowalutą za pomocą narzędzi strony internetowej za świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT i korzystające ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT.
W zakresie skutków podatkowych dokonania operacji zabezpieczenia waluty wirtualnej (np. Y) i otrzymania w zamian kryptowaluty X.
Ustalenie, czy wymiana cbETH na walutę fiducjarną będzie stanowiła dla Wnioskodawcy zdarzenie neutralne podatkowo, tj. będzie objęta zwolnieniem z opodatkowania na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT
Ustalenie, czy w przypadku sprzedaży otrzymanych walut wirtualnych fundacja skorzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Czy przychód osiągnięty przez Fundację ze zbycia walut wirtualnych będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych.
Ustalenie, czy dokonywanie przez fundację rodzinną transakcji kupna i sprzedaży papierów wartościowych, instrumentów pochodnych i praw o podobnym charakterze będzie korzystać ze zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 updop.
Ustalenie, czy dokonanie przez fundację rodzinną sprzedaży kryptowalut jako gromadzonego mienia inwestycyjnego będzie korzystać ze zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 updop, w zakresie dotyczącym zbywania poszczególnych rodzajów mienia wskazanego we wniosku.
Powstanie przychodów oraz ustalenia ich źródła z działalności w zakresie handlu walutami wirtualnymi, możliwość zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów oraz ich odpowiedniej klasyfikacji.
Dotyczy ustalenia, czy w przypadku otrzymania przez Spółkę nowopowstałych tokenów w ramach opisanego we wniosku tzw. genesis allocation po stronie Wnioskodawcy przychód powstanie dopiero w momencie odpłatnego zbycia przez niego tych walut wirtualnych.
Skutki podatkowe zbycia kryptowaluty i związane z tym koszty uzyskania przychodu.
Skutki podatkowe otrzymania zapłaty w postaci waluty wirtualnej oraz zbycia waluty wirtualnej.
Opodatkowanie przychodu ze zbycia kryptoaktywów ryczałtem od przychodów osób zagranicznych przenoszących miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
Uznanie obrotu skinami w grze komputerowej za usługi wymiany walut wirtualnych, a w konsekwencji kwalifikowanie jako przychody z zysków kapitałowych.
Możliwość zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT do sprzedaży walut wirtualnych.
Zwolnienie od podatku sprzedaży walut wirtualnych oraz brak obowiązku rejestracji jako podatnik VAT-UE i wykazania w informacji podsumowującej jako WNT nabycia tych walut.
Wskazanie sposobu jak należy ustalić wartość oraz moment powstania przychodu, a także jak rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem płatności za świadczone usługi w formie waluty wirtualnej oraz jak należy ustalić wartość i rodzaj przychodu, a także jak rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z wymianą na walutę tradycyjną waluty wirtualnej otrzymanej jako zapłata za wykonane
Nieodpłatne przyznanie tokenów w ramach programu motywacyjnego: – obowiązek rozpoznania przychodu z działalności gospodarczej w momencie nieodpłatnego przyznania tokenów; – obowiązek rozpoznania przychodu w przypadku dokonania odpłatnego zbycia tokenów.