Zastosowanie art. 16 ust. 1 pkt 58 Ustawy o CIT w sytuacji otrzymywania Rekompensaty przyznanej Spółce na wyrównanie straty finansowej ponoszonej w związku z realizacją usług publicznych w zakresie transportu zbiorowego (pytanie nr 1) oraz sposobu ustalenia miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych (pytanie nr 2).
Czy w świetle wyżej opisanego stanu faktycznego otrzymana przez Spółkę rekompensata stanowić będzie przychód, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT podlegający zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Czy w przypadku uznania pytania nr 1 za prawidłowe, dzień powstania przychodu Spółki z tytułu rekompensaty
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej przez Spółkę od Gminy Rekompensaty, brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w przypadku opodatkowania przedmiotowej Rekompensaty.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług otrzymanej przez Operatora rekompensaty stanowiącej zwrot kosztów realizacji usługi w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
Brak wliczania do podstawy opodatkowania wartości rekompensaty (dofinansowania), którą Spółka otrzymuje od Związku.
Miasto ma prawo do odliczenia w całości podatku VAT z faktur dokumentujących wykonanie usługi przez Spółkę wynagradzaną w formie rekompensaty.
W zakresie ustalenia czy wydatki w postaci kar umownych opisanych we wniosku mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, jako koszty uzyskania przychodów inne niż bezpośrednio związane z przychodami w myśl art. 15 ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Opodatkowanie podatkiem VAT otrzymanej rekompensaty oraz prawa do odliczenia podatku VAT.
Opodatkowanie podatkiem VAT Rekompensaty stanowiącej wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług organizacji przewozów na rzecz Gminy oraz prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z organizacją przewozów.
Opodatkowanie otrzymywanej rekompensaty na pokrycie kosztów świadczenia usług publicznych w zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych z innych gmin oraz obowiązek dokumentowania rekompensaty fakturą VAT, brak obowiązku opodatkowania otrzymywanej rekompensaty na pokrycie kosztów związanych ze świadczeniem ulgowych i bezpłatnych przejazdów.
Gdy linia jest rekompensowana ze Skarbu Państwa – cennik przy sprzedaży biletów jest zwykły (taki jak na innych liniach nie dotowanych) – rekompensata stanowi element wynagrodzenia za podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług usługi publicznego transportu zbiorowego.
Czy rekompensaty wypłacone na podstawie zawartych porozumień mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Czy wartość rekompensaty jaką Wnioskodawca otrzymuje za świadczenie usług transportu zbiorowego podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Uznanie, że otrzymana rekompensata stanowi obrót będący podstawą opodatkowania.
uznanie, że rekompensata strat wynikających z Umowy o świadczenia usług publicznego transportu zbiorowego, którą otrzymuje Wnioskodawca od Gminy, nie stanowi obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy
opodatkowanie podatkiem od towarów i usług otrzymanej rekompensaty, brak obowiązek dokumentowania otrzymanych rekompensat fakturą oraz brak wpływu otrzymanej rekompensaty na prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od zakupów towarów i usług służących wykonywaniu czynności opodatkowanych podatkiem VAT tj. usług przewozu w ramach publicznego transportu zbiorowego na liniach autobusowych, tramwajowych
Opodatkowanie rekompensaty otrzymanej od gminy oraz powstanie obowiązku podatkowego.
brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej rekompensaty, sposób rozliczania Wnioskodawcy z organizatorem
W analizowanym przypadku rekompensata wypłacana przez Gminę Wnioskodawcy stanowi dopłatę do świadczonych przez Spółkę usług transportu zbiorowego. Zatem należy stwierdzić, że otrzymana przez Wnioskodawcę rekompensata z tytułu świadczenia usług w zakresie lokalnego transportu zbiorowego stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy, i tym samym podlega
Otrzymana przez Wnioskodawcę rekompensata, stanowiąca zwrot kosztów wykonywanych zadań własnych Gminy, otrzymana w formie zapłaty, którą Wnioskodawca otrzymuje od Organizatora Gminy z tytułu świadczenia usług w zakresie lokalnego transportu zbiorowego stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy. Wnioskodawcy będzie przysługiwało w całości odliczenie