Przychód z tytułu otrzymania walut wirtualnych w ramach airdropów oraz grantów RPGF powstaje w momencie ich otrzymania, a nie zbycia, o ile są one uznane za świadczenia w naturze, co skutkuje obowiązkiem podatkowym w chwili ich uzyskania i ustaleniem wartości według kursu waluty z dnia poprzedzającego.
Otrzymanie zapłaty w kryptowalutach, które następnie wymieniane są na walutę fiducjarną przez bramkę płatności, stanowi przychód z odpłatnego zbycia walut wirtualnych, zgodnie z art. 7b ust. 1 pkt 6 lit. f ustawy o CIT. Koszty uzyskania tego przychodu obejmują wartość transakcji brutto wskazaną na fakturze, odzwierciedlającą wartość nabytego towaru.
Świadczenie usług oprogramowania na rzecz użytkowników w zamian za waluty wirtualne jest transakcją barterową skutkującą uzyskaniem przychodu z działalności gospodarczej oraz możliwością zaliczenia kosztów nabycia walut wirtualnych jako kosztów uzyskania przychodów. Przy obrocie walutami wirtualnymi występuje odrębna regulacja dotycząca ich opodatkowania i dokumentacji.
Zwrot ceny w kryptowalutach po odstąpieniu od umowy nie powoduje powstania przychodu podatkowego; zaś zapłata kryptowalutami za towary powoduje powstanie przychodu z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, podlegającego opodatkowaniu.
Waluty wirtualne, pomimo iż są traktowane jako prawa majątkowe, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn w przypadku ich dystrybucji przez airdrop, jako że nie dochodzi do darowizny w rozumieniu kodeksu cywilnego, a ich przekazywanie odbywa się w celach marketingowych.
Otrzymanie walut wirtualnych za usługi lub sprzedaż stokenizowanej treści audio stanowi przychód z działalności gospodarczej, podlegający opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 12 ust. 3 i 3a ustawy o CIT. Koszt uzyskania przychodu związany z walutami wirtualnymi powinien być rozpoznawany w roku poniesienia wydatków, zgodnie z art. 15 ust. 11 ustawy o CIT.
1. Czy otrzymanie waluty wirtualnej (tokenów) nie powoduje po stronie Spółki powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu, a przychód powstanie dopiero w momencie wymiany waluty wirtualnej na środek płatniczy, towar, usługę lub prawo majątkowe inne niż waluta wirtualna lub z regulowania innych zobowiązań walutą wirtualną zgodnie z art. 7b ust. 1 pkt 6 lit. f) ustawy o CIT? (stan faktyczny i zdarzenie
Dotyczy ustalenia, czy w przypadku otrzymania przez Spółkę nowopowstałych tokenów w ramach opisanego we wniosku tzw. genesis allocation po stronie Wnioskodawcy przychód powstanie dopiero w momencie odpłatnego zbycia przez niego tych walut wirtualnych.
Skutki podatkowe przekazania tokenów w zamian za kryptowalutę lub waluty tradycyjne.
Czy transakcje z wykorzystaniem waluty wirtualnej wyemitowanej przez Wnioskodawcę do rozliczeń (przyjęcia płatności) w ramach market place, w tym do zbycia NFT w zamian za ww. walutę wirtualną, należy kwalifikować jako transakcję barterową w której Wnioskodawca uzyska przychód z prowadzonej działalności gospodarczej (za zbycie w ramach market place lub NFT), o którym mowa w art. 12 ust. 3 ustawy o
Dotyczy ustalenia, czy: - prawidłowa jest interpretacja Wnioskodawcy, iż otrzymanie waluty wirtualnej jako płatności za świadczone usługi informatyczne powinno być rozliczone dla celów podatku dochodowego od osób prawnych jako transakcja barterowa, a więc Wnioskodawca powinien rozpoznać przychód z działalności gospodarczej z tytułu sprzedaży usług na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym
Obowiązek wystawienia faktury Podwykonawcy za rozliczenie barterem oraz zastosowania zwolnienia od podatku do zbycia kryptowalut na rzecz Podwykonawcy.
Uznanie, że czynność udostępnienia narzędzia informatycznego do wymiany walut za wynagrodzeniem należy kwalifikować jako odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
1. W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość oraz moment powstania przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem płatności w formie kryptowaluty na gruncie ustawy o CIT. 2. W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z wymianą na walutę tradycyjną kryptowalut otrzymanych jako zapłata
Który dotyczy ustalenia: - czy zbycie produktów (na które składają się łącznie: towar w postaci luksusowych, limitowanych wersji alkoholi albo dzieł sztuki (część podstawowa produktu) oraz wspomagające korzyści użytecznościowe (część uzupełniająca produktu) za tokeny wyemitowane wcześniej przez Wnioskodawcę oraz przez niego zbyte, należy kwalifikować jako transakcję barterową, w której Wnioskodawca
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym otrzymanie waluty wirtualnej jako płatności za świadczone usługi informatyczne powinno być rozliczone dla celów podatku dochodowego od osób prawnych jako transakcja barterowa, a więc Wnioskodawca rozpozna przychód z działalności gospodarczej z tytułu sprzedaży usług na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1) Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym otrzymanie waluty wirtualnej jako płatności za świadczone usługi programistyczne powinno być rozliczone dla celów zryczałtowanego podatku dochodowego jako transakcja barterowa, a więc Wnioskodawca rozpozna przychód z działalności gospodarczej z tytułu sprzedaży usług na podstawie art. 6 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym
Czy stanowi koszt uzyskania przychodu, dla podatnika podatku dochodowego od osób prawnych prowadzącego działalność regulowaną w zakresie walut wirtualnych, wydatek poniesiony w formie gotówkowej na wtórne nabycie waluty wirtualnej.
w zakresie ustalenia, czy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przyjęcie płatności za usługę w formie kryptowaluty (np. USDT) traktowane będzie jak zapłata w towarze (transakcja barterowa) oraz w jaki sposób należy ustalić wartość oraz moment powstania przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem płatności w formie kryptowaluty na gruncie ww. ustawy