Dotyczy ustalenia: - czy Rekompensata stanowi dla Spółki niepodlegający zwolnieniu przychód podatkowy w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805, z późn. zm., dalej: „ustawa o CIT”) kwalifikowany jako przychód ze źródła innego niż zyski kapitałowe; - w przypadku uznania, że Rekompensata stanowi dla Spółki przychód podatkowy w rozumieniu
Opodatkowanie otrzymanej Rekompensaty, ustalenie podstawy opodatkowania oraz określenie czy stawka podatku za ograniczenie produkcji energii jest niezależna od stawki podatku za dostawę energii.
W zakresie skutków podatkowych opodatkowania rekompensaty otrzymanej za mienie pozostawione za granicą.
Opodatkowanie świadczenia rekompensacyjnego otrzymanego za mienie pozostawione poza granicami Polski.
Uznanie, że rekompensata stanowi wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w związku z jej otrzymaniem, obowiązek udokumentowania fakturą VAT otrzymanej rekompensaty, i określenie terminu, w jakim powinni Państwo wystawić fakturę dokumentującą otrzymanie rekompensaty oraz prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku
Rozpoznanie obowiązku podatkowego dla usługi polegającej na wyrażeniu zgody na udział we wspólnym przedsięwzięciu na podstawie art. 19a ust. 1 i ust. 8 ustawy, dokumentowanie ww. usług fakturami z adnotacją „odwrotne obciążenie” oraz wystawienie faktury korygującej w przypadku zwrotu rekompensat.
Opodatkowanie rekompensaty otrzymanej za mienie pozostawione za granicą.
Opodatkowanie rekompensaty otrzymanej za mienie pozostawione za granicą.
Ustalenie, czy otrzymana rekompensata stanowi przychód, a jeśli tak, to ustalenie momentu jego powstania.
Opodatkowanie rekompensaty otrzymanej za mienie pozostawione za granicą.
Skutki podatkowe otrzymanej przez Spółkę rekompensaty finansowej z tytułu niewyprodukowania energii elektrycznej w ilości, w jakiej zostałaby ona wyprodukowana w przypadku niewydania polecenia przez A.
Skutki podatkowe otrzymania rekompensaty za mienie pozostawione za granicą.
Zawarcie umowy typu vPPA dot. energii elektrycznej oraz sprzedaży gwarancji pochodzenia.
1. Czy wydatki poniesione przez Spółkę z tytułu zapłaty Kar umownych wypłaconych do dnia otrzymania Rekompensaty (do 29 października 2019 r.) nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, jako wydatki zwrócone podatnikowi, natomiast wydatki z tytułu zapłaty Kar umownych wypłaconych po otrzymaniu przez Spółkę Rekompensaty stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu z art. 15 ust. 1 Ustawy CIT? 2.
Nieuznanie wkładu pieniężnego wniesionego przez Gminę na podwyższenie kapitału zakładowego w zamian za objęcie nowo utworzonych udziałów, za wynagrodzenie za usługi podlegające opodatkowaniu oraz ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego.
Czy otrzymane przez Spółkę: Zaliczka1 i Zaliczka2, do dnia ich finalnego rozliczenia - to jest władczego rozstrzygnięcia dokonanego przez podmiot uprawniony do otrzymania wniosku o rozliczenie przywołanych świadczeń - stanowią zaliczki w rozumieniu art. 12 ust. 4 pkt 1 CIT; - Czy Zaliczka3 otrzymana przez Spółkę, do dnia rozliczenia tejże zaliczki, stanowi zaliczkę w rozumieniu art. 12 ust. 4 pkt
W zakresie opodatkowania podatkiem VAT rekompensaty otrzymanej na podstawie przepisów o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł cieplnej oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego.
Miasto ma prawo do odliczenia w całości podatku VAT z faktur dokumentujących wykonanie usługi przez Spółkę wynagradzaną w formie rekompensaty.
Prawo do rekompensaty za mienie zabużańskie podlega PSD, ale jest zwolnione z tego podatku uwagi na art. 4 ust. 1 pkt 16. Realizacja prawa do rekompensaty nie podlega PSD.
W zakresie opodatkowania rekompensaty za mienie pozostawione za granicą.
Czy otrzymywane na mocy art. 11 ust. 3 i 7 Ustawy, raty zaliczki na poczet rekompensaty w 2022 r. będą stanowiły dla Spółki przychód na gruncie CIT w momencie ich otrzymania. Czy końcowe rozliczenie rekompensaty będzie skutkowało koniecznością dokonania przez Spółkę korekty przychodów w okresie rozliczeniowym, w którym nastąpi faktyczne rozliczenie rekompensaty.
Rekompensata, którą Spółka otrzymuje od Miasta w związku z wykonywaniem powierzonego przez Miasto zadania własnego Miasta, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, a tym samym stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy.