Kwota stanowiąca Saldo dodatnie jako koszt uzyskania przychodu dla Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT oraz moment rozpoznania kosztu podatkowego z tytułu Salda dodatniego.
Kwota stanowiąca Saldo dodatnie jako koszt uzyskania przychodu dla Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT oraz moment rozpoznania kosztu podatkowego z tytułu Salda dodatniego.
Kwota stanowiąca Saldo dodatnie jako koszt uzyskania przychodu dla Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT oraz moment rozpoznania kosztu podatkowego z tytułu Salda dodatniego.
Rozliczenie wprowadzanej do sieci energii elektrycznej wyprodukowanej przez prosumenta (gmina).
Podatek VAT w zakresie prawa do odliczenia podatku od wydatków związanych z inwestycją.
Ustalenie, czy dochód Wnioskodawcy pochodzący z działalności wskazanej w pkt 2-4, tj. z prowizji od zysku kopiujących udostępniony sygnał, prowizji od obrotu wprowadzonych klientów oraz wynagrodzenia za handel prop-trading może podlegać opodatkowaniu 9% stawką podatku zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania polegającego na zakupie i montażu instalacji fotowoltaicznej.
Obowiązek naliczania i odprowadzania podatku akcyzowego od energii elektrycznej zakupionej, a także wytworzonej i zużytej na własne potrzeby; prawidłowość rozliczenia zaległego podatku akcyzowego w deklaracjach korygujących; obowiązek zapłacenia odsetek od zaległości podatkowych.
Moment zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na usługę wieloletniego finansowania.
Spółka powinna rozpoznać koszt podatkowy z tytułu Salda Dodatniego zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o CIT w dacie poniesienia, tj. w dacie zaksięgowania na podstawie odpowiedniego dowodu dokumentującego należną, ostateczną do zwrotu kwotę Salda Dodatniego do Zarządcy Rozliczeń (Operatora), w przypadku, gdy Saldo Dodatnie nie zostanie rozliczone z Saldem Ujemnym do końca danego Okresu rozliczeniowego
Niezaliczenie do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania.
Dotyczy możliwości opodatkowania przychodów z najmu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Nieuznanie czynności wykonywanych przez Gminę na rzecz mieszkańców, polegających na montażu powietrznych pomp ciepła na potrzeby przygotowania ciepłej wody użytkowej na/w nieruchomościach należących do mieszkańców Gminy, za usługi podlegające opodatkowaniu VAT, - brak prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków na realizację projektu.
W zakresie zaliczenia kwoty Salda dodatniego do kosztów uzyskania przychodów i momentu jego poniesienia.
Opodatkowanie czynności wprowadzenia prądu do sieci energetycznej oraz prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Kwota zwrotu Salda Dodatniego do A., zgodnie z cytowanym art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o CIT, powinna zostać uznana za koszt uzyskania przychodów w dacie poniesienia, tj. w dacie zaksięgowania na podstawie odpowiedniego dowodu dokumentującego należną do zwrotu kwotę Salda Dodatniego do A.
Otrzymywane przez Gminę od Mieszkańców wpłaty należy uznać za zaliczki na poczet wynagrodzenia za świadczone przez Gminę usługi i w konsekwencji opodatkować je w momencie otrzymania tychże wpłat. Gmina nie będzie zobligowana do odrębnego opodatkowania podatkiem VAT przekazania Instalacji do korzystania w okresie trwania Umów oraz nie będzie zobligowana do odrębnego opodatkowania podatkiem VAT przekazania
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy otrzymane przez Gminę wpłaty od poszczególnych mieszkańców (tzw. wkłady własne) stanowią wynagrodzenie za świadczenie realizowane przez Gminę stanowiące czynność podlegającą opodatkowaniu VAT ; ustalenie, czy wykonywana przez Gminę czynność podlegająca opodatkowaniu VAT stanowi odpłatne świadczenie usług i czy Gmina będzie zobowiązana odprowadzić
zZolnienie z obowiązku uiszczania podatku akcyzowego od zużycia na własne potrzeby energii wytwarzanej w instalacjach fotowoltaicznych.