Przychody z działalności spersonalizowanego linkowania, sklasyfikowane jako PKWiU 74.90.20.0, podlegają opodatkowaniu stawką 8,5% ryczałtu, jako przychody z działalności usługowej, pod warunkiem braku przesłanek negatywnych określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Usługi świadczone przez spółkę za pośrednictwem strony internetowej, polegające na informowaniu i przekierowywaniu klientów do usług finansowych oferowanych przez kontrahentów, nie stanowią usług pośrednictwa w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 37 i 38 ustawy o VAT, a tym samym nie korzystają ze zwolnienia z podatku VAT.
Wierzytelności nieściągalne spółki, związane z działalnością komisową, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem ich definitywności oraz odpowiedniego udokumentowania nieściągalności poprzez środki prawne.
Dochody uzyskiwane przez wykonawcę kontraktowego, świadczącego usługi pośrednictwa najmu nieruchomości na rzecz Sił Zbrojnych USA, kwalifikują się do zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT we współpracy z art. 2 lit. e polsko-amerykańskiej umowy o współpracy obronnej.
Dochody uzyskane z tytułu pośrednictwa w wynajmie na rzecz Sił Zbrojnych USA przez wykonawcę kontraktowego, działającego na podstawie umowy o podwykonawstwo ze spółką bezpośrednio związana z armią USA, są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym.
Usługi nabywane przez wnioskodawcę od powiązanego podmiotu związane z zakupem i przechowywaniem surowca nie podlegają ograniczeniom z art. 15e ustawy o CIT, gdyż nie są to usługi doradcze, badania rynku, zarządzania ani pokrewne. Kompetencja w zakresie zawierania kontraktów i operacyjne przechowywanie surowca mają charakter techniczny i handlowy.
Przychody z działalności gospodarczej polegającej na zarządzaniu projektami sklasyfikowanymi jako PKWiU 70.22.20.0 oraz świadczenia usług pośrednictwa komercyjnego sklasyfikowanych jako PKWiU 74.90.12.0 podlegają opodatkowaniu stawką 8,5% ryczałtowanego podatku dochodowego, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby
Otrzymanie zapłaty w kryptowalutach, które następnie wymieniane są na walutę fiducjarną przez bramkę płatności, stanowi przychód z odpłatnego zbycia walut wirtualnych, zgodnie z art. 7b ust. 1 pkt 6 lit. f ustawy o CIT. Koszty uzyskania tego przychodu obejmują wartość transakcji brutto wskazaną na fakturze, odzwierciedlającą wartość nabytego towaru.
Usługi pośrednictwa przy wymianie walut wirtualnych, które nie zawierają elementu kojarzenia stron w celu zawarcia umowy, lecz ograniczają się do dostarczenia infrastruktury technicznej, nie spełniają kryterium pośrednictwa i nie korzystają z zwolnienia z VAT wskazanego w art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.
Operator bramki płatności kryptowalutowych, działający wyłącznie jako pośrednik w transakcjach, nie generuje przychodu z odpłatnego zbycia walut wirtualnych; uzyskuje on jedynie przychód z tytułu opłat i prowizji za świadczone usługi pośrednictwa, a nie z samego obrotu walutami wirtualnymi.
Wydanie karty podarunkowej nie stanowi przychodu podatkowego dla emitenta; przychód powstaje dopiero z tytułu prowizji od sprzedawców w okresach rozliczeniowych lub po upływie ważności karty, kiedy środki uzyskają charakter definitywny.
Usługi pośrednictwa kredytowego świadczone przez podmiot działający jako agent pośrednika kredytowego, które obejmują działania niezbędne do zawarcia umowy kredytowej, podlegają zwolnieniu z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy o VAT.
Określenie miejsca świadczenia usług pośrednictwa i ich udokumentowania.
Ustalenie, czy wynagrodzenie stałe oraz wynagrodzenie prowizyjne wypłacane zagranicznemu Kontrahentowi z tytułu świadczenia przez niego usług pośrednictwa handlowego będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem u źródła.
Dotyczy ustalenia, czy płatność Prowizji realizowana przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta (nierezydenta polskiego), tj. za usługę pośrednictwa handlowego, stanowi wynagrodzenie z tytułu świadczeń wskazanych w art. 21 ust. 1 pkt 2a) ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych.
Uznanie działalności związanej z obrotem kryptowalutą za pomocą narzędzi strony internetowej za świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT i korzystające ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości dostarczania konsumentom paragonów w formie elektronicznej wraz z obrazem tego paragonu.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na rzecz klientów związanych z obsługą rezerwacji.
W zakresie ustalenia, czy w przedstawionym stanie faktycznym koszty usług pośrednictwa w sprzedaży świadczonych przez Agentów podlegały ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 pkt 1 Ustawy o CIT w okresie obowiązywania tego przepisu, tj. w latach 2018-2021.