Czy Wnioskodawca, będąc podmiotem podlegającym nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego jako MIP jest i będzie uprawniony w zakresie Pożyczki limitowanej oraz Pożyczki celowej, do rozpoznawania na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b ustawy o CIT jako koszty uzyskania przychodów Nieściągalnych wierzytelności pomniejszonych o kwotę odsetek, opłat i prowizji oraz o równowartość rezerw lub odpisów na straty
1) Czy Wnioskodawca na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b ustawy o CIT, jest uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów kwot głównych niespłaconych, wymagalnych i nieprzedawnionych wierzytelności z tytułu Pożyczek, udzielonych przed datą uzyskania statusu MIP przez Wnioskodawcę, jeżeli zostały one odpisane jako wierzytelności nieściągalne, a ich nieściągalność została udokumentowana
1. Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu będzie miała wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a więc jednocześnie na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji wskazanej inwestycji? 2. W przypadku uznania stanowiska
1. Czy w przypadku rozwiązania Umowy o utworzeniu PGK poprzez zgodne oświadczenie stron złożone w formie pisemnej w okresie istnienia PGK (tj. po rozpoczęciu pierwszego roku podatkowego PGK) nie znajdzie zastosowania ograniczenie przewidziane w art. 1a ust. 13 ustawy o CIT, wobec czego Spółki wchodzące obecnie w skład PGK będą mogły przystąpić do innej (nowej) PGK przed upływem trzech lat podatkowych
Czy prawidłowe jest stanowisko, że zmiana statusu Spółki, jako przyszłego beneficjenta Decyzji z małego na średniego przedsiębiorcę w toku realizowanej Inwestycji nie wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość zwolnienia, które będzie przysługiwało Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT (po przekształceniu) (pytanie oznaczone
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji nowej inwestycji?
Złożenie przez Spółkę jawną powstałą w wyniku przekształcenia spółki osobowej, Informacji po dniu rejestracji przekształcenia w KRS, nie jest skuteczne i powoduje, że Spółka jawna będzie podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych
Ustalenie statusu powstałej z przekształcenia Spółki jawnej jako podatnika podatku dochodowego od osób prawnych
Wystawienie faktury z naliczonym polskim podatkiem od towarów i usług do czasu dokonania weryfikacji statusu podatkowego kontrahenta oraz posiadanych informacji/dokumentów potwierdzających status podatkowy kontrahenta.
Czy nakłady na powyższą inwestycję i remont należy opodatkować podatkiem dochodowym od osób prawnych, czy też należy je uznać jako dochody Związku zwolnione z opodatkowania jako dochody przeznaczone na działalność statutową?
Sformułowane we wniosku pytanie dotyczy zastosowania regulacji dotyczących wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w przypadku, gdy dostawca towaru nie jest podatnikiem podatku od wartości dodanej, prawidłowości składania w takim przypadku informacji podsumowującej bez podania numeru identyfikacyjnego VAT kontrahenta oraz kwestii opodatkowania tej transakcji.