Spółka uzyskała, z mocy prawa, status podatnika podatku dochodowego od dnia 1 stycznia 2023 r., na mocy art. 1 ust. 5 Ustawy o CIT, ponieważ nie złożyła informacji, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1a lit. a Ustawy o CIT przed rozpoczęciem kolejnego roku obrotowego.
Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu wydatki poniesione w związku z inwestycją drogową wymaganą przez ustawę o drogach publicznych, oraz czy wydatki te są bezpośrednio lub pośrednio związane z uzyskanymi przychodami
Czy po wykorzystaniu puli pomocy publicznej przysługującej na mocy decyzji o wsparciu nr 1, Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, do całości dochodu ze sprzedaży metali uzyskanego w roku podatkowym 2023/2024 (z wykorzystaniem nowej inwestycji), do wysokości puli pomocy przysługującej w związku z nową inwestycją
W jaki sposób Spółka może odliczyć od dochodu z kwalifikowanych IP koszty kwalifikowane określone w art. 18d ust. 2-3b ustawy o CIT, które doprowadziły do wytworzenia, rozwinięcia lub ulepszenia przez podatnika tego kwalifikowanego IP, jeżeli dochody z kwalifikowanych IP powstały w kolejnym roku/kolejnych latach po roku podatkowym, w którym zostały poniesione te koszty kwalifikowane?
Termin roczny na złożenie wniosku o uzyskanie zwrotu akcyzy biegnie od czynności faktycznej, którą jest dostawa wewnątrzwspólnotowa, tj. przemieszczenie samochodów osobowych z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego.
Dotyczy skutków podatkowych przekształcenia spółki komandytowej w spółkę kapitałową.
Czy Wnioskodawca może stosować ulgę B+R w powiązaniu z preferencją IP Box, w taki sposób, że: a) wydatki z tytułu prac badawczo-rozwojowych zostaną wykazane przez Wnioskodawcę jako koszty uzyskania przychodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej, z których dochody są opodatkowane preferencyjną stawką 5% CIT na zasadzie IP Box; b) te same wydatki z tytułu prac badawczo-rozwojowych nie zostaną
Sposób wyliczania ostatecznego prewspółczynnika po zakończeniu roku podatkowego (korekta roczna) oraz sposób wyliczenia prewspółczynnika stosowanego w trakcie roku podatkowego (proporcja wstępna).
W zakresie ustalenia, czy powstał obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej przez Spółkę.
dotyczy ustalenia, czy w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego obliczając dochód z kwalifikowanych praw własności intelektualnej: - w danym roku podatkowym (lub w danym okresie roku podatkowego), w celu alokacji kosztów pośrednich poniesionych, zaewidencjonowanych i wyodrębnionych w danym roku podatkowym (lub w danym okresie roku podatkowego), Wnioskodawca może zastosować klucz przychodowy, tj
w zakresie ustalenia, który rok podatkowy będzie dla Spółki pierwszym rokiem podatkowym za który wystąpi obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy oraz czy Spółka ma obowiązek sporządzić i podać do publicznej wiadomości informację o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy rozpoczęty 1 stycznia 2020 roku, skoro
w zakresie ustalenia, czy dla Spółki, mającej rok podatkowy inny niż kalendarzowy, pierwszy raz obowiązek, o którym mowa w art. 27c ust. 1 ustawy o podatku dochodowych od osób prawnych, tj. obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej, powstanie za rok podatkowy trwający od dnia 1 października 2021 r. do dnia 30 września 2022 r., w terminie
Wydanie interpretacji w zakresie ustalenia, czy złożenie informacji, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1a ustawy CIT, w dniu 1 marca 2021 r. zostało skutecznie dokonane i spowodowało, że w stosunku do Spółki nie mają zastosowania przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawych.
Preferencyjne opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (IP BOX).
czy spółka komandytowa po przekształceniu w spółkę jawną będzie objęty zakresem ustawy o CIT
ustalenia czy dla Spółki posiadającej rok podatkowy inny niż kalendarzowy obowiązek, o którym mowa w art. 27c ustawy CIT, tj. obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej, po raz pierwszy zaistnieje za rok podatkowy 1 października 2020 r. – 30 września 2021 r. w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego
Czy Wnioskodawca, będąc podmiotem, o którym mowa w art. 27b ust. 2 pkt 2 updop, jest obowiązany do sporządzania i opublikowania informacji o realizowanej strategii podatkowej - zgodnie z art. 27c updop, który wszedł w życie z dniem 1 stycznia 2021 r. - już za rok podatkowy 2020, czy też obowiązek sporządzenia i opublikowania informacji o realizowanej strategii podatkowej dotyczy dopiero roku podatkowego
Brak obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz brak obowiązku złożenia informacji TPR o cenach transferowych.
W jaki sposób należy określić rok rozpoczęcia inwestycji oraz jaką formę ma mieć oświadczenie o zakresie remontu?