Środki transportu wynajmowane przez spółkę od kontrahentów duńskich uznaje się za "urządzenia przemysłowe" w myśl art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT. Tym samym spółka jest zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego u źródła od należności z tytułu najmu tych urządzeń.
Zwolnienie podatkowe przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o PIT stosuje się wyłącznie do przychodów z odpłatnego zbycia gruntów, które nie utraciły charakteru rolnego i wchodzą w skład gospodarstwa rolnego. Sprzedaż lasów, jako nie będących częścią gospodarstwa rolnego, nie korzysta z tego zwolnienia.
Zbycie Nieruchomości w ramach Transakcji nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa i podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, z opcją rezygnacji z przewidzianego zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT.
Środki finansowe otrzymane w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy jako udział w projekcie korzystają ze zwolnienia z CIT na mocy art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o CIT. Koszty amortyzacji środków dofinansowanych nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.
Zbycie nieruchomości komercyjnej w ramach analizowanej transakcji nie spełnia kryteriów uznania za przedsiębiorstwo lub jego zorganizowaną część. Tym samym, jako dostawa towarów, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych, przy czym strony mogą wybrać opodatkowanie przez złożenie oświadczenia w zgodzie z art. 43 ust. 10 ustawy o VAT.
Dostawa nieruchomości zabudowanej w postaci Parku Handlowego dokonana przed upływem dwóch lat od pierwszego zasiedlenia nie korzysta ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, a także nie spełnia przesłanek zwolnień przewidzianych w art. 43 ust. 1 pkt 10a i pkt 2; w związku z tym dostawa nieruchomości podlega opodatkowaniu VAT.
Koszty zwrócone pracownikowi w związku z uczestnictwem w spotkaniach związkowych mogą zostać uznane za przychód z innych źródeł podlegający zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia dotyczących podróży służbowych osób niebędących pracownikami.
Dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości mogą być zwolnione z opodatkowania, jeśli przychód zostanie wydatkowany na własne cele mieszkaniowe w terminie trzech lat od końca roku, w którym dokonano zbycia, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o PIT, pod warunkiem przeznaczenia środków na cel opisany w art. 21 ust. 25.
Zwolnienie podmiotowe dla fundacji rodzinnej z CIT dotyczy jedynie przychodów z dodatnich różnic kursowych wynikających z przewalutowania dokonanego stricte w celu zakupu papierów wartościowych. Nie obejmuje ono ponownego przewalutowania środków, które nie zostały wydatkowane zgodnie z przeznaczeniem, a takie działanie podlega opodatkowaniu.
Dochody z odpłatnego zbycia akcji nabytych przed 1 stycznia 2004 roku w ramach wspólności majątkowej małżeńskiej, niepodlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z art. 52 pkt 1 lit. b ustawy o PIT oraz art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy zmieniającej. Wnioskodawczyni ma prawo do stwierdzenia nadpłaty podatku.
Odszkodowanie przyznane na podstawie przepisów Kodeksu pracy za niezgodne z prawem wypowiedzenie warunków pracy korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy, o ile nie zachodzą przewidziane wyłączenia.
Obiekt całkowicie zdegradowany, formalnie wpisany jako budynek mieszkalny, nie wypełnia przesłanek budynku mieszkalnego w rozumieniu art. 9 pkt 17 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, co umożliwia zastosowanie zwolnienia podatkowego przy nabyciu pierwszego mieszkania.
Darowizna dokonana między małżonkami co do zasady rodzi obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn, jednakże przy spełnieniu warunków przewidzianych w art. 4a ustawy o podatku od spadków i darowizn, zwolniona jest z opodatkowania. Czynność ta nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na działalność w SSE zgodnie z art. 19 ust. 5 pkt 3 UoSSE, nie obliguje do zwrotu pomocy publicznej. Po wygaśnięciu zezwolenia, spółka, spełniając wymogi, może wybrać opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek (tzw. „CIT estoński”) w bieżącym roku podatkowym.
Przychody z dywidend oraz dochody ze zbycia akcji uzyskane przez fundację rodzinną ustaną zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych, o ile fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej wykraczającej poza zakres określony przez odpowiednie przepisy. Fundacja rodzinna zachowuje zwolnienie podatkowe, prowadząc działalność w granicach ustawowych.
Transakcja zbycia udziałów w nieruchomości gruntowej, obejmującej działki nr 1/5 i nr 1/6, przez podatnika działa jako odpłatna dostawa towarów, opodatkowana VAT, jednakże korzysta ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, w tym także otrzymany zadatek na poczet transakcji.
Zamiana niezabudowanych działek niezależnych w prawie cywilnym, nie należących do terenów budowlanych, kwalifikuje się do zwolnienia z podatku VAT według art. 43 ust. 1 pkt. 9 ustawy. Gmina może stosować to zwolnienie w przypadku, gdy brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz decyzji o warunkach zabudowy, potwierdzając, że działki nie są przeznaczone pod zabudowę.