Dotyczy sposobu obliczania zaliczek uproszczonych przy korzystaniu z ulgi IP BOX.
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
kontynuowanie metody opłacania zaliczek na podatek dochodowy w formie uproszczonej
Czy w świetle obowiązujących przepisów w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych podatnik wydatkując dochód na inne cele niż określone w art. 17 ust. 1 pkt 4 obowiązany jest zgodnie z art. 25 ust. 4 ustawy do uiszczania podatku od tego dochodu bez wezwania do 20 dnia miesiąca po którym dokonano wydatku mimo, że wpłacał zaliczki na podatek dochodowy w uproszczonej formie co miesiąc w 1/12 części
Czy płacąc zaliczki w formie uproszczonej Wnioskodawca zobowiązany jest co miesiąc obliczać podatek należny od kwot wydatkowanych na inne cele niż statutowe i w przypadku wyższego podatku należnego różnicę tę dopłacać w terminie wpłat zaliczek miesięcznych?
Sposób obliczania zaliczek na podatek dochodowy w formie uproszczonej.
Czy Spółka jest uprawiona do kontynuowania uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych po okresie obowiązywania umowy o utworzeniu PGK, biorąc jako podstawę do uzyskania prawa do wyboru uproszczonej formy wpłacania zaliczek, istnienie podatku należnego wykazanego w zeznaniu podatkowym za 2011 r., złożonym w roku 2012?Czy wysokość zaliczki należnej za rok podatkowy rozpoczynający
udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie stosowania uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek na podstawie zeznania złożonego przed zakończeniem roku podatkowego.
Czy w związku z tym, że dotację ze środków Unii Europejskiej otrzymano już po rozpoczęciu amortyzacji środków trwałych, prawidłowym jest, aby kwotę amortyzacji dokonanej w 2010 r., w części pokrytej dotacją, odliczyć od kosztów uzyskania przychodu w miesiącu, w którym Spółka otrzymała dotację, czyli w sierpniu 2011 r.?
Czy w związku z tym, że dotację ze środków Unii Europejskiej otrzymano już po rozpoczęciu amortyzacji środków trwałych, prawidłowym jest, aby kwotę amortyzacji dokonanej w 2010 r., w części pokrytej dotacją, odliczyć od kosztów uzyskania przychodu w miesiącu, w którym Spółka otrzymała dotację, czyli w sierpniu 2011 r.?
Czy w związku z tym, że dotację ze środków Unii Europejskiej otrzymano już po rozpoczęciu amortyzacji środków trwałych, prawidłowym jest, aby kwotę amortyzacji dokonanej w 2010 r., w części pokrytej dotacją, odliczyć od kosztów uzyskania przychodu w miesiącu, w którym Spółka otrzymała dotację, czyli w sierpniu 2011 r.?
Czy w związku z tym, że dotację ze środków Unii Europejskiej otrzymano już po rozpoczęciu amortyzacji środków trwałych, prawidłowym jest, aby kwotę amortyzacji dokonanej w 2010 r., w części pokrytej dotacją, odliczyć od kosztów uzyskania przychodu w miesiącu, w którym Spółka otrzymała dotację, czyli w sierpniu 2011 r.?
Czy wysokość zaliczek Spółki przejmowanej będzie miała wpływ na wysokości zaliczek Spółki jako spółki przejmującej po dniu połączenia?
1. Czy w związku z połączeniem Spółka będzie mogła w dalszym ciągu w roku 2013 i kolejnych dokonywać wpłat zaliczek na podatek dochodowy w formie uproszczonej zgodnie z art. 25 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Czy określając wysokość zaliczki na rok 2013 powinna zostać obliczona na podstawie deklaracji CIT-8 za rok 2011 złożone zarówno przez spółkę przejmującą oraz przejmowaną
1. Czy w związku z połączeniem Spółka będzie mogła w dalszym ciągu w roku 2013 i kolejnych dokonywać wpłat zaliczek na podatek dochodowy w formie uproszczonej zgodnie z art. 25 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Czy określając wysokość zaliczki na rok 2013 powinna zostać obliczona na podstawie deklaracji CIT-8 za rok 2011 złożone zarówno przez spółkę przejmującą oraz przejmowaną
Mając na względzie przepisy ustawy o PDOP oraz argumenty przytoczone powyżej, brak jest podstaw do zmiany wysokości zaliczek na PDOP w roku połączenia. Natomiast w roku podatkowym następującym po roku podatkowym, w którym nastąpi połączenie, w związku ze stratą podatkową wykazaną w 2011 r., Spółka powinna obliczać zaliczki na PDOP w formie uproszczonej na podstawie zeznania podatkowego złożonego przez
Czy w związku z wniesieniem przedsiębiorstwa, prowadzonego przez osobę fizyczną w formie wkładu do istniejącej spółki komandytowej, podatnik wnoszący wkład, jako wspólnik spółki komandytowej ma prawo kontynuować wcześniej wybrany sposób wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w formie uproszczonej, na podstawie przepisu art. 44 ust. 6b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
W jaki sposób Wnioskodawca (Spółka Przejmująca) winna płacić zaliczki ustalone w sposób określony w art. 25 updop w roku połączenia, a po zakończeniu roku podatkowego dokonać łącznego rozliczenia roku podatkowego, przy założeniu, że przejęcie dokonane jest bez zamykania ksiąg rachunkowych?
W zakresie obowiązku zmiany (zwiększenia) kwoty wpłacanych w formie uproszczonej zaliczek na podatek dochodowy w wyniku wydania decyzji przez organ kontroli skarbowej.
Istotą uproszczonej metody wpłacania miesięcznych zaliczek jest ustalenie ich wysokości na podstawie dochodu z lat poprzednich. Zaliczki są więc wpłacane w oderwaniu od dochodu uzyskiwanego w bieżącym roku. Czy ta metoda wpłaty zaliczek może być korzystna dla podatnika?