Zagraniczna jednostka kontrolowana, spełniająca warunki art. 24a ust. 3 pkt 3 oraz ust. 16 ustawy CIT i prowadząca faktyczną działalność na ternie Cypru, podlega wyłączeniu z opodatkowania w Polsce, pomimo rejestracji poza UE.
Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, fundacja rodzinna jest zwolniona z opodatkowania dochodów zagranicznych jednostek kontrolowanych oraz nie jest zobowiązana do prowadzenia rejestrów zagranicznych jednostek i ewidencji zdarzeń. Zwolnienie to nie obejmuje innych wyłączeń wskazanych w ustawie. Decyzja zależy od zgodności działalności fundacji z zakresem określonym dla fundacji rodzinnych
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Ustalenie podstawy opodatkowania podatkiem od dochodu zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Opodatkowanie dochodów Wnioskodawcy jako beneficjenta z tytułu zagranicznej jednostki kontrolowanej, w związku z osiąganymi przez Fundację dochodami, pochodzącymi w szczególności z dywidend.
Pierwszym rokiem podatkowym Spółki Rosyjskiej, który będzie objęty obowiązkiem raportowania dochodu zagranicznej jednostki kontrolowanej w Polsce będzie rok podatkowy tego podmiotu trwający od 1 stycznia 2023 do 31 grudnia 2023 r.
Zwolnienie fundacji rodzinnej z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej (art. 24a ust.1) oraz braku obowiązku prowadzenia rejestru oraz ewidencjonowania zdarzeń.
Opodatkowanie dochodów Wnioskodawcy jako beneficjenta z tytułu CFC, w związku z osiąganymi przez Fundację dochodami, pochodzącymi w szczególności z dywidend.
Ustalenie, czy Fundacja na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 updop będzie zwolniona z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej oraz czy Fundacja nie będzie zobowiązana do prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek ani ewidencjonowania zdarzeń zaistniałych w zagranicznej jednostce kontrolowanej w ewidencji odrębnej od ewidencji rachunkowej.
Ustalenia czy spółka na Cyprze jest dla Wnioskodawcy jednostką kontrolowaną.
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
1) Czy Fundacja na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy CIT będzie zwolniona z określonego w art. 24a ust. 1 Ustawy CIT podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej? 2) Czy Fundacja będzie zobowiązana do prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek oraz ewidencjonowania zdarzeń zaistniałych w zagranicznej jednostce kontrolowanej w ewidencji odrębnej od ewidencji rachunkowej?
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
1. Czy Fundacja na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 updop będzie zwolniona z określonego w art. 24a ust. 1 updop podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej? 2. Czy od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up, Fundacja będzie zobowiązana na podstawie art. 24a ust. 1 updop do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej? 3. Czy Fundacja nie będzie
Ustalenie w jakim terminie Wnioskodawca powinien zapłacić podatek oraz złożyć pierwsze zeznanie dotyczące podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Opodatkowani podatkiem od dochodu zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Ustalenie podstawy opodatkowania podatkiem od dochodu zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Opodatkowanie dochodów wnioskodawcy jako beneficjenta z tytułu CFC, w związku z osiąganymi przez Fundację dochodami, pochodzącymi w szczególności z dywidend.