Możliwości skorzystania z ulgi prorodzinnej i preferencyjnego rozliczenia dochodu jako osoba samotnie wychowująca dziecko za lata 2021-2023, po rozwodzie, na pełnoletnie dziecko, które w jednym roku przekroczyło limit dochodów, przy alimentach na drugie dziecko uzyskujące pełnoletność.
Możliwość skorzystania z ulgi dla rodzin 4+ i ulgi prorodzinnej na utrzymywane pełnoletniego, nieprzysposobionego i uczącego się na studiach dziecko małżonka wobec którego nie pełni się funkcji rodzica zastępczego.
Możliwość skorzystania z ulgi dla rodzin 4+ i ulgi prorodzinnej na pełnoletnie dziecko uczące się na studiach i otrzymujące uposażenie zwolnione z art. 21 ust. 1 pkt 80, przy trójce małoletnich.
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej na małoletnią córkę, przy wykonywaniu władzy rodzicielskiej przez jednego rodzica po rozwodzie, w rozliczeniu za 2023 r. i lata następne.
Spełnienie warunków uprawniających do zastosowania ulgi prorodzinnej w pełnej wysokości, na małoletnie dzieci, przy wykonywaniu władzy rodzicielskiej przez jednego rodzica, po rozwodzie.
Dokonywanie odliczeń w ramach ulgi prorodzinnej za 2019 i 2021 rok przy wykonywaniu władzy rodzicielskiej przez jednego rodzica po rozwodzie wobec małoletniego dziecka oraz wykonywaniu obowiązku alimentacyjnego przez obojga rodziców wobec pełnoletniego studiującego dziecka, które uzyskało pełnoletność w trakcie 2019 r.
Prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej bez względu na uzyskany przez uczące się dziecko żołd.
Możliwość zastosowania ulgi prorodzinnej w rozliczeniu za 2019 r. w pełnej wysokości za 12 miesięcy – na podstawie art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – przez osobę samotnie wychowującą jedno małoletnie dziecko, która uzyskała dochody z umowy o pracę opodatkowanej według skali podatkowej nieprzekraczającymi wysokości rocznego limitu 112.000 zł, określonego w art. 27 ust. 2 pkt 1
w zakresie ustalenia, czy poniesione koszty związane z wykonaniem zastępczym winny być uznane za koszty uzyskania przychodu
W zakresie możliwości skorygowania zeznań podatkowych i obowiązku zapłaty odsetek przy zwrocie odliczeń w ramach tzw. ulgi prorodzinnej.
Czy Wnioskodawczyni przysługuje status matki samotnie wychowującej dziecko? A jeśli tak, to od którego roku podatkowego mogła rozliczać się jako matka samotnie wychowująca córkę? W jakiej części Wnioskodawczyni przysługuje ulga prorodzinna?
Biorąc zatem pod uwagę okoliczności przedstawione we wniosku, w szczególności fakt, że Wnioskodawczyni wykonuje władzę rodzicielską w 100% i wyłącznie zajmuje się zaspokajaniem fizycznych, zdrowotnych, intelektualnych, duchowych, kulturalno-rozrywkowych, towarzyskich i innych – stosownie do wieku i okoliczności – potrzeb dzieci, natomiast ojciec dzieci mieszka gdzie indziej i praktycznie w ogóle w
Biorąc zatem pod uwagę okoliczności przedstawione we wniosku, w szczególności fakt, że wyłącznie Wnioskodawczyni osobiście sprawuje faktyczną władzę rodzicielską w stosunku do małoletnich dzieci, samodzielnie bez udziału byłego męża uczestniczy w ich wychowaniu, zabezpiecza ich potrzeby bytowe, zdrowotne i edukacyjne oraz emocjonalne, całościowo i samodzielnie dba o rozwój psychofizyczny, duchowy i
Możliwość opodatkowania dochodów na zasadach przewidzianych dla osób samotnie wychowujących dzieci. Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
Możliwość opodatkowania dochodów na zasadach przewidzianych dla osób samotnie wychowujących dzieci. Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
Wnioskodawca w 2019 r. nie spełniał warunków preferencyjnego rozliczenia określonych w art. 6 ust. 4 tej ustawy. Małżeństwo Wnioskodawcy nie było rozwiązane prawomocnym orzeczeniem Sądu a ponadto samotnie nie wychowywał dziecka bowiem opiekę nad nim sprawował wraz z matką dziecka. Mimo uzyskania w 2020 r. prawomocnego orzeczenia o rozwodzie prawo do skorzystania z preferencyjnego rozliczenia przewidzianego
W sytuacji gdy Wnioskodawca z dwóch różnych związków posiada dwoje małoletnich dzieci w stosunku do których faktycznie wykonuje władzę rodzicielską co uprawnia Wnioskodawcę do ulgi prorodzinnej na każde z nich, to niezależnie od tego, że w wyniku porozumienia matka pierwszego z dzieci odlicza ulgę w pełnej wysokości na to z dzieci, w świetle przytoczonych przepisów (po spełnieniu wszystkich przesłanek
Możliwość skorzystania przez Wnioskodawczynię z tzw. ulgi prorodzinnej
Możliwość skorzystania przez Wnioskodawczynię z tzw. ulgi prorodzinnej w latach podatkowych 2018-2019 oraz latach przyszłych (kolejnych)
W sytuacji gdy Wnioskodawca przez cały 2019 r. wykonywał i przez lata następne będzie wykonywał władzę rodzicielską w stosunku do dwójki małoletnich córek i nie wyraża zgody na inny podział proporcji kwoty odliczeń, należy przyjąć że jest uprawniony do ulgi w wysokości połowy kwoty przysługującej na dwójkę tych małoletnich dzieci. W świetle powyższego, mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe
Biorąc zatem pod uwagę okoliczności przedstawione we wniosku, w szczególności fakt, że Wnioskodawczyni sama opiekuje się dzieckiem, troszczy się o wszelkie jego potrzeby i sama je wyposaża, co wpływa na jego zdrowie i rozwój, natomiast ojciec dziecka jak twierdzi Wnioskodawczyni nie zabezpiecza żadnych potrzeb dziecka począwszy od bytowych, edukacyjnych, rozwojowych, zdrowotnych, emocjonalnych uznać
Podział pomiędzy rodziców przysługującej ulgi prorodzinnej w sytuacji gdy tylko Wnioskodawca wykonuje obowiązek alimentacyjny wobec niepełnoletniego dziecka i do dnia wydania orzeczenia o wysokości alimentów sam utrzymywał pełnoletnie dziecko.