Preproporcja i proporcja sprzedaży uprawniają Gminę do częściowego odliczenia VAT od inwestycji, niezależnie od finansowania z Polskiego Ładu. Dofinansowanie nie zwiększa podstawy opodatkowania, gdyż nie jest dopłatą do ceny usług.
Gmina ma prawo do odliczenia VAT od wydatków na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, stosując proporcję opartą na zużyciu m3, co obiektywnie odzwierciedla wykorzystanie infrastruktury do czynności opodatkowanych, a nie generalny prewspółczynnik z rozporządzenia.
Jednostka samorządu terytorialnego ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu kosztów inwestycji związanych zarówno z działalnością gospodarczą opodatkowaną VAT, jak i działalnością inną niż gospodarcza, przy zastosowaniu prewspółczynnika VAT, jeśli nie jest możliwe jednoznaczne przypisanie wydatków do konkretnej działalności.
Podatek od towarów i usług dotyczący wyliczenia prewspółczynnika na podstawie danych za rok poprzedni.
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych związanych z realizacją Zadania przy zastosowaniu preproporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w związku z § 3 ust. 2 Rozporządzenia, a następnie proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu przy zastosowaniu proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2 ustawy skalkulowanej dla Urzędu Gminy oraz współczynnika wynikającego z art. 90 ust. 3 ustawy.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją zadania.
Opodatkowanie usług dostarczania wody na rzecz Odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych poniesionych w ramach Inwestycji na Ujęcie wody.
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków bieżących i inwestycyjnych dotyczących infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją Inwestycji.
Czy radca prawny zatrudniony na umowę o pracę w Urzędzie Gminy i prowadzący działalność gospodarczą w zakresie usług prawniczych polegającą na obsłudze jednostek organizacyjnych Gminy może opodatkować dochody z działalności gospodarczej w sposób określony w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatków spisowych i nagród.
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odbioru ścieków oraz prawo do odliczenia wydatków na infrastrukturę przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.
opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych, prawo do pełnego odliczenia kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące przed 1 stycznia 2017 r. i po 1 stycznia 2017 r., prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące, z zastosowaniem
Obowiązki płatnika podatku dochodowego ciążyć będą tylko na gminie, czyli na Wnioskodawcy.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych przy zastosowaniu prewspółczynnika z rozporządzenia właściwego dla urzędu gminy
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy projekcie polegającym na montażu instalacji fotowoltaicznej w budynkach użyteczności publicznej
Dochód z dotacji w rozumieniu przepisów o finansach publicznych podlega zwolnieniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przy zastosowaniu formy opodatkowania podatkiem liniowym.
Kwalifikacja do odpowiedniego źródła przychodów dodatków spisowych i nagród wypłacanych pracownikom jednostek samorządu terytorialnego oddelegowanych do pracy w gminnym biurze spisowym.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych zawierających błąd, który dotyczy omyłkowego wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu NIP-u Gminy, NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy oraz Urzędu jako nabywcy i NIP-u Urzędu.
Prawo do rozliczenia podatku od towarów i usług przez Gminę za okres, gdy zarejestrowany dla celów tego podatku był Urząd Gminy.