Podatnik wynajmujący samochody zastępcze na zasadzie cesji wierzytelności od poszkodowanego, może skorzystać z ulgi na złe długi, obniżając podstawę opodatkowania o nieuregulowane wierzytelności, po upływie 90 dni od terminu płatności zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ulga na złe długi może być stosowana przez podatników ryczałtowych w odniesieniu do nieuregulowanych wierzytelności o zapłatę świadczenia pieniężnego, związanych z transakcjami handlowymi, gdy spełnione są wszystkie warunki określonego w art. 11 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Podatnik prowadzący działalność gospodarczą na zasadach ryczałtu może skorzystać z ulgi na złe długi, jeżeli wierzytelności z wynajmu samochodu zastępczego nie zostały uregulowane w terminie 90 dni od wymagalności płatności, o ile spełnione są warunki z art. 11 ust. 4 ustawy.
Podatnik opodatkowany ryczałtem od dochodów spółek, który uprzednio skorzystał z ulgi na złe długi, nie ma obowiązku zwiększenia podstawy opodatkowania CIT o należność uregulowaną na podstawie ugody, w okresie opodatkowania ryczałtem.
Przekazanie przedmiotu zastawu rejestrowego w formie przejęcia przez wierzyciela, w przypadku niewykonania zobowiązania, spełnia definicję dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu VAT wg art. 7 ust. 1 ustawy o VAT. Dopuszczalna jest korekta podstawy opodatkowania i podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy w przypadku uprawdopodobnienia nieściągalności wierzytelności.
Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą wynajmującą samochody zastępcze, może skorzystać z ulgi na złe długi, zgodnie z art. 26i ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku spełnienia warunków określonych w art. 26i ust. 10 tej ustawy, związanych z transakcjami handlowymi oraz brakiem uregulowania wierzytelności po 90 dniach od terminu płatności przez towarzystwo ubezpieczeniowe
Ulga na złe długi wykazana w PIT-36L nie obniża podstawy daniny solidarnościowej, gdyż nie jest wymieniona w katalogu odliczeń art. 30h ustawy o PIT, co oznacza, że podstawy obliczenia daniny nie można pomniejszać o tę ulgę.
Obowiązek zwiększenia podstawy opodatkowania oraz należnego podatku VAT powstaje w momencie uregulowania w całości lub w części należności głównej wynikającej z faktury, niezależnie od zawieszenia działalności gospodarczej. Wpłaty zaliczane na odsetki i koszty procesu nie powodują takiego obowiązku.
Brak obowiązku korekty podatku naliczonego z uwagi na postępowanie restrukturyzacyjne.
Ustalenia, czy Wnioskodawca jest uprawniony stosownie do art. 18f ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do zmniejszenia podstawy opodatkowania w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym upłynęło 90 dni od dnia upływu terminu zapłaty określonego w porozumieniu w części w jakiej wierzytelność nie została przez Kontrahentów uregulowana, tj. w zeznaniu składanym za rok
Prawo do zwiększenia kwoty podatku naliczonego przez dokonanie korekty deklaracji podatkowej (pliku JPK_VAT) za okres, w którym zostały wypełnione wszystkie przesłanki uprawniające do zwiększenia kwoty podatku naliczonego w zw. z art. 89b ust. 4 ustawy.
Możliwość zastosowania ulgi na złe długi do transakcji handlowej, której termin płatności upłynął przed 1 stycznia 2020 r.
Brak obowiązku dokonania korekty odliczonej kwoty podatku na podstawie art. 89b ustawy.
Czy Wnioskodawca ma prawo skorygować podstawę opodatkowania oraz podatek należny wynikający z Faktur (na podstawie art. 89a ustawy o VAT)?
Obowiązki Syndyka w trakcie trwania postępowania upadłościowego podatnika (ulga na złe długi).
Ustalenia, czy Wnioskodawcy przysługuje na podstawie art. 18f ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „Ustawa CIT”) prawo do dokonania zmniejszenia podstawy opodatkowania określonej zgodnie z art. 18 Ustawy CIT o wartość przychodów z tytułu Wierzytelności w zeznaniu za rok podatkowy 2022
Czy rozłożenie przez Państwa na raty, na mocy porozumienia, wierzytelności przysługującej Państwu od Kontrahenta ma wpływ na termin, w którym możliwe będzie zastosowanie przez Państwa ulgi na złe długi w myśl art. 89a ust. 1 ustawy o VAT, a co za tym idzie, czy będą Państwo mogli skorzystać z ulgi na złe długi po upływie 90 dni od upływu terminu płatności wynikającego z pierwotnych faktur?
Czy na podstawie art. 89a ust. 1-2 ustawy o VAT w związku z art. 90 Dyrektywy o VAT Wnioskodawca jest uprawniony do skorzystania z ulgi na złe długi w odniesieniu do wierzytelności wynikającej z faktury korygującej, jeśli dłużnikiem Wnioskodawcy jest przedsiębiorca niezarejestrowany jako podatnik VAT czynny?
Czy wobec przestawionego stanu faktycznego, w grudniu 2023 r. Wnioskodawcy przysługiwało prawo do skorygowania, w odpowiednich okresach podatku VAT należnego z niezapłaconych przez dłużnika faktur VAT za dzierżawę (…), których nieściągalność została uprawdopodobniona w 2021 r. 2022 r. i 2023 r.
Czy w związku z prawomocnym postanowieniem o zatwierdzeniu układu Dłużnika należy skorygować deklarację VAT zgodnie z art. 89a ust. 4 UVAT zgodnie z terminami wpływu kolejnych spłat należności? Czy w momencie nieterminowej spłaty należności należy wykazywać przywrócenie wartości VAT należnego w rejestrze VAT sprzedaży w datach realnej zapłaty części wierzytelności? Czy w związku z prawomocnym postanowieniem