Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków finansowanych z subwencji (...) oraz podatku naliczonego dotyczącego kosztów pośrednich, nieuwzględniania subwencji od (...) w liczniku prewspółczynnika oraz prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z zastosowaniem indywidualnego Prewspółczynnika.
Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od wynagrodzenia dyrektora szkoły sfinansowanego z dotacji oświatowej.
Skutki podatkowe udziału w europejskim zgrupowaniu interesów gospodarczych z siedzibą w Niemczech.
Brak obowiązku uwzględnienia otrzymanych przez Instytut dotacji i subwencji w literze B prewspółczynnika.
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
brak opodatkowania dofinansowania uzyskanego w ramach PROW oraz środków uzyskanych w ramach Subwencji, otrzymanych na realizację Inwestycji, - prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Inwestycji przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego, obliczonego według udziału liczby metrów sześciennych odebranych ścieków od Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania swoich dochodów za 2021 r. według stawki 9% CIT, jeśli bez uwzględnienia kwoty umorzonej dotacji jego przychody nie przekroczą 2 mln euro netto.
Otrzymywana corocznie dotacja na pokrycie ogólnych bieżących kosztów działalności Wnioskodawcy nie będzie stanowić obrotu w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, a zatem nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów.
ustalenie, czy uzyskane na podstawie art. 15g i art. 15gg z Tarczy Antykryzysowej dofinansowanie dla Spółki komandytowej, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem, stanowi przychód podatkowy, w sytuacji, gdy wydatki sfinansowane otrzymanym dofinansowaniem nie zostały zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodu
ustalenie, czy uzyskane na podstawie art. 15g i art. 15gg z Tarczy Antykryzysowej dofinansowanie dla Spółki komandytowej, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem, stanowi przychód podatkowy, w sytuacji, gdy wydatki sfinansowane otrzymanym dofinansowaniem nie zostały zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodu
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) jest rządowym programem, zasadniczo bezzwrotnej pomocy finansowej dla firm poszkodowanych podczas pandemii COVID-19 w Polsce. Wsparcie zostało uruchomione w ramach Tarczy antykryzysowej (Tarczy 1.0 PFR i 2.0 PFR). Beneficjenci, czyli mikro, małe, średnie i duże firmy, mogą się ubiegać o subwencję z PFR na podstawie regulaminu programu i na warunkach
prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie surowców/półproduktów niezbędnych w procesie produkcji oraz pokrycia kosztów bieżącego utrzymania, opłaconych w kwocie netto ze środków pochodzących ze wsparcia finansowego, niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 29a ust. 1 ustawy o VAT otrzymanego wsparcia finansowego.
przychody i koszty w związku z otrzymaniem subwencji finansowej oraz dofinansowania do wynagrodzeń pracowników i należnych od nich składek na ubezpieczenie społeczne
Przychody i koszty w związku z otrzymaniem subwencji finansowej oraz dofinansowania do wynagrodzeń pracowników i należnych od nich składek na ubezpieczenie społeczne.
1) Czy środki pieniężne otrzymane w ramach Tarczy Finansowej () stanowią dla Wnioskodawcy przychód z działalności gospodarczej? 2) Czy część subwencji niepodlegająca zwrotowi (cześć umorzona) stanowi dla Wnioskodawcy przychód z działalności gospodarczej podlegający opodatkowaniu?
Brak obowiązku opodatkowania otrzymanej przez Wnioskodawcę subwencji w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.
brak obowiązku uwzględniania w podstawie opodatkowania otrzymanej w ramach tarczy finansowej subwencji finansowej
brak obowiązku uwzględniania w podstawie opodatkowania otrzymanej w ramach tarczy finansowej subwencji finansowej
brak obowiązku uwzględniania w podstawie opodatkowania otrzymanej w ramach tarczy finansowej subwencji finansowej
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) to program wsparcia skierowany do mikro, małych, średnich i dużych firm. Jego celem jest przede wszystkim ochrona miejsc pracy i zapewnienie przedsiębiorstwom płynności finansowej (na preferencyjnych warunkach) w okresie zawirowań w gospodarce wywołanych epidemią koronawirusa. Finansowanie w ramach Tarczy Finansowej jest przyznawane na podstawie wniosku
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia sposobu określania proporcji dla Urzędu oraz wskazania, czy przy kalkulacji sposobu określania proporcji dla Urzędu i poszczególnych jednostek organizacyjnych należy uwzględnić dotacje i subwencje przekazywane przez Gminę.