Interpretacje

Interpretacja
27.03.2023 Podatki

Prawo Wnioskodawcy do obniżenia podstawy opodatkowania podatkiem VAT o: kwotę błędnie zaewidencjonowanej transakcji wynikającą z anulowanego paragonu w przypadku oczywistej pomyłki oraz w przypadku przyjęcia reklamacji lub zwrotu towaru o kwotę zwracanej płatności, w sytuacji gromadzenia oraz przechowywania protokołów/ewidencji wyłącznie w wersji elektronicznej.

Interpretacja
27.02.2017 Podatki

Opodatkowanie czynności związanych z wymianą wadliwych wodomierzy na nowe, wykonywane przez Spółdzielnię w ramach reklamacji na warunkach umowy podpisanej z dostawcą wodomierzy jest nieprawidłowe.

Interpretacja
02.06.2016 Podatki

Czy wypłacona kwota tytułem zwrotu kosztów usunięcia usterek faktycznie poniesionych przez kupującego i związanych z usunięciem wad zaistniałych w okresie rękojmi w sprzedanym lokalu stanowi przychód po stronie kupującego, a w konsekwencji, czy sprzedający słusznie wystawił informację PIT-8C?

Interpretacja
06.04.2016 Podatki

obowiązek wykazania podatku VAT należnego w deklaracji VAT-7 według raportu fiskalnego z pominięciem faktur wystawionych na życzenie klienta zarówno w sytuacji gdy klient zwraca oryginał paragonu jak również w przypadku braku zwrotu paragonu

Interpretacja
25.08.2015 Podatki

Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na dodatkowe koszty reklamacji

Interpretacja
29.04.2015 Podatki

W sytuacji, gdy deweloper w ramach gwarancji obowiązany był do usunięcia zgłoszonych przez Wnioskodawczynię usterek w nabytym lokalu mieszkalnym, lecz usterek tych nie usunął, natomiast uwzględniając złożoną reklamację zwrócił Wnioskodawczyni poniesione koszty należy stwierdzić, że zwrot kosztów usunięcia usterek nie był odszkodowaniem i nie stanowił przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym

Interpretacja
14.05.2014 Podatki

1. W którym okresie rozliczeniowym Wnioskodawca powinien ująć korektę kosztów związanych z zwrotem opakowań, w których dostarczane są materiały handlowe, w przypadku gdy Wnioskodawca otrzyma fakturę korygującą po zamknięciu miesiąca (nawet roku), w którym zostały zawarte transakcje, których dotyczy korekta? 2. W którym okresie rozliczeniowym Wnioskodawca powinien ująć korektę kosztów związanych z zwrotem

Interpretacja
29.01.2014 Podatki

Wnioskodawca powinien zatem pomniejszyć pierwotnie uzyskane przychody o wartość zwróconego towaru i w konsekwencji dokonać stosownych korekt w okresie sprawozdawczym (miesiącu), w którym pierwotnie wykazano przychód, tj. w grudniu 2012 r. W konsekwencji powinien również dokonać stosownej korekty kosztów uzyskania przychodów związanych ze zwrotem towaru podlegających ujęciu w spisie z natury. Korekty

Interpretacja
14.01.2014 Podatki

Czy dokonywane przez Wnioskodawcę korekty wcześniej wykazywanych przychodów powinny być uwzględniane wstecz, tj. w okresie sprawozdawczym, w którym pierwotnie wykazywany był przychód, czy też wykazane powinny być zgodnie z datą wystawienia faktury korygującej?

Interpretacja
20.09.2013 Podatki

Dokumentowanie zwrotu lub reklamacji towaru na podstawie innego od paragonu fiskalnego dokumentu potwierdzającego dokonanie sprzedaży

Interpretacja
14.06.2013 Podatki

brak obowiązku prowadzenia odrębnej ewidencji zwracanych towarów i uznanych reklamacji

Interpretacja
25.01.2013 Podatki

Obowiązek wystawienia faktury klientowi nie posiadającemu oryginału paragonu oraz konieczność ponownej zapłaty podatku VAT

Interpretacja
18.01.2013 Podatki

Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty w środkach obrotowych, wydatków dotyczących części wyrobów podlegających utylizacji, sprzedaży pewnej ich części jako złom lub odpady oraz pozyskania ich części nadających się do dalszej produkcj

Interpretacja
08.10.2012 Podatki

dot. możliwości i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wydatków z tytułu usunięcia usterek, o których mowa we wniosku

Interpretacja
13.06.2012 Podatki

Czy zwrot kosztów poniesionych na docieplenie lokalu w ramach gwarancji stanowi przychód podlegający opodatkowaniu?

Interpretacja
14.02.2012 Podatki

możliwość dokonania korekty należnego podatku VAT na podstawie protokołu korekty

Interpretacja
10.08.2011 Podatki

Czy możliwa jest korekta podatku należnego w przypadku zwrotu/reklamacji towaru, jeżeli klient nie posiada paragonu fiskalnego, a Spółka dysponuje dokumentami wskazanymi w stanie faktycznym w sytuacji nr 1 i 2?

Interpretacja
03.06.2009 Podatki

Korekta obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej w przypadku braku oryginału paragonu fiskalnego.

Interpretacja
19.03.2009 Podatki

Czy koszty naprawy produktu, jakie zostały poniesione przez Spółkę, mogą zostać zakwalifikowane przez nią jako koszty uzyskania przychodu?

Interpretacja
10.07.2007 Podatki

Czy wystawienie faktury sprzedaży na reklamowany towar przez hipermarket na rzecz Podatnika będzie uprawniało Spółkę do zaliczenia kwoty netto z tej faktury do kosztów uzyskania przychodów oraz, czy w sytuacji, gdy hipermarket nie wystawi faktury sprzedaży na rzecz Spółki, a Spółka B wystawi fakturę korygującą, wystawiona korekta zmniejszy koszt uzyskania przychodów, a wartość reklamowanych towarów

Interpretacja
31.10.2006 Podatki

Czy przy dokonanym wywozie reklamacyjnym towarów podatnik powinien na podstawie art. 33 ustawy o podatku od towarów i usług wystąpić do naczelnika urzędu celnego o wydanie decyzji o sprostowanie dokumentów celnych dotyczących importowanego towaru oraz wydanie decyzji określającej podatek w prawidłowej wysokości tj. w niższej z tytułu częściowego zwrotu towaru?Czy w konsekwencji wydania decyzji przez

Interpretacja
21.07.2006 Podatki

Czy niekompletne dostawy (braki) towarów za wynagrodzeniem pozwalają na uznanie reklamacji za koszt uzyskania przychodów? Spółka od kontrahenta z Unii Europejskiej (Dostawca) otrzymuje faktury dokumentujące wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru za wynagrodzeniem. Zgodnie z ustaleniami stron reklamacje z tytułu niekompletnych dostaw w wysokości nie przekraczającej jednorazowo 200 EUR nie są przez Dostawcę

Interpretacja
17.05.2006 Podatki

Podatnik zwraca się z wnioskiem o potwierdzenie swojego stanowiska dotyczącego sposobu udokumentowania wartości uznanych przez Podatnika reklamacji w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.

Poprzednia Następna