Wypłata wyrównania dotacji oświatowej dokonana po upływie roku budżetowego nie stanowi dotacji w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, i jako taka nie korzysta ze zwolnienia podatkowego, lecz podlega opodatkowaniu jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej.
Środki wypłacone jednostce edukacyjnej jako wyrównanie dotacji oświatowej po zamknięciu roku budżetowego nie uznaje się za dotację w rozumieniu art. 126 ustawy o finansach publicznych i nie korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych, stając się opodatkowanym przychodem z działalności gospodarczej.
Środki wypłacone po roku budżetowym jako wyrównanie zaniżonych dotacji oświatowych nie są dotacjami w rozumieniu przepisów o finansach publicznych i w związku z tym podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej.
Wydatki ponoszone na czesne w prywatnym przedszkolu terapeutycznym mogą być odliczone w ramach ulgi rehabilitacyjnej, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jednak wydatki na siłownię i diagnostykę autyzmu wykraczają poza katalog wydatków uprawniających do tej ulgi.
Możliwość opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla dotacji przeznaczonej na wynagrodzenie dyrektora przedszkola oraz dla pozostałych przychodów uzyskiwanych z tytułu prowadzenia przedszkola czyli opłat wnoszonych przez rodziców - czesnego.
Określenie stawki ryczałtu dla przychodów z tytułu wynagrodzenia dyrektora placówki oraz z tytułu świadczonych na rzecz placówki usług przewozu uczniów, pokrytych środkami z dotacji oświatowej.
Zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne i Ordynacja podatkowa – korekta zeznań podatkowych – zmiana stawki ryczałtu (dyrektor przedszkola).
Możliwość opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu dotacji w części przeznaczonej na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą w postaci niepublicznego przedszkola i pełniącej jednocześnie funkcję dyrektora tej placówki w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%.
Skutki podatkowe otrzymania środków pieniężnych z tytułu prawomocnego wyroku sądu powszechnego, uznającego roszczenie z tytułu niedopłaconej kwoty dotacji oświatowej, po likwidacji działalności gospodarczej.
Zwolnienie z opodatkowania otrzymanej dotacji na prowadzenie przedszkole niepublicznego.
Zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest nieprawidłowe w części dotyczącej możliwości złożenia korekt zeznań podatkowych za lata 2020-2021 oraz prawidłowe w pozostałej części – wynagrodzenie dyrektora przedszkola.
Ocena skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne - ryczałt dla usług przedszkola i żłobka oraz wynagrodzenie dyrektora przedszkola.
Stawka ryczałtu w celu opodatkowania wynagrodzenia dyrektora przedszkola/szkoły sfinansowanego z dotacji.
Stawka ryczałtu od wynagrodzenia dyrektora przedszkola/szkoły sfinansowanego z dotacji.
Możliwość opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych przychodów uzyskiwanych z tytułu prowadzenia przedszkola niepublicznego.