Czy zawarcie umowy o zwolnienie z długu i umorzeniem Spółce „X” Sp. z o. o. w upadłości kwoty kredytu ponad zapłaconą kwotę zgodnie z Porozumieniem, po stronie Poręczyciela powstanie przychód z innych źródeł, a w konsekwencji czy w takiej sytuacji Bank jest zobowiązany do sporządzenia dla Poręczyciela informacji PIT – 11, zgodnie z art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ?
Dotyczy ustalenia: - czy Spółka ma obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych jeśli wartość poręczenia wynikająca z poręczanych Umów kredytowych, rozumiana jako kwota maksymalnego dozwolonego w ramach umowy zadłużenia, przekracza próg dokumentacyjny, ale w danym roku obrotowym faktycznie wykorzystana przez Spółkę kwota poręczanego zadłużenia nie przekroczyła 10 mln zł; - w przypadku
Czy w związku z otrzymanymi nieodpłatnie przez Wnioskodawcę poręczeniami, na podstawie umów zawartych z Podmiotami powiązanymi, które stanowią zabezpieczenie Umów najmu oraz Umowy ramowej, po stronie Wnioskodawcy powstał przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń, zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy CIT, jako przychód objęty Decyzją
Czy przychód z nieodpłatnego świadczenia w postaci udzielonych poręczeń Wnioskodawcy powstał jednorazowo w dacie udzielenia poręczenia, niezależnie od okresu trwania Umów (wydłużonych aneksami)
w zakresie uznania udzielonego Spółce przez powiązane z nią podmioty poręczenia spłaty zobowiązań kredytowych za transakcję kontrolowaną oraz wynikających z powyższego obowiązków dokumentacyjnych.
skutki podatkowe uczestnictwa w umowie cash-poolingu
spłata na rzecz banku całości zobowiązania wynikającego z zawartej umowy kredytu przez osobę trzecią poręczyciela dłużnika solidarnego również zobowiązanego z tytułu tej umowy, nie spowodował w momencie jej dokonania powstania dla Wnioskodawcy przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
Komisja Europejska zaakceptowała rozporządzenie, które umożliwi udzielanie pomocy z funduszy UE w formie pożyczek, poręczeń i gwarancji na specjalnych, bardzo korzystnych, antykryzysowych warunkach. Łączna wartość wsparcia może wynieść ponad 3,5 miliarda złotych.
Brak zastosowania ograniczenia, o którym mowa w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do kosztów Wynagrodzenia płaconego na rzecz podmiotu powiązanego.
Brak zastosowania ograniczenia, o którym mowa w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do kosztów Wynagrodzenia płaconego na rzecz podmiotu powiązanego.
W związku ze zwolnieniem zabezpieczenia ustanowionego przez poręczyciela i dłużnika rzeczowego niebędącego jednocześnie kredytobiorcą nie powstanie u tych osób przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji na B. nie będzie ciążył obowiązek informacyjny, o którym mowa w 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
w zakresie obowiązków dokumentacyjnych, związanych z otrzymanym nieodpłatnym świadczeniem
w zakresie wskazania czy Wnioskodawca w przypadku uzyskania poręczenia od podmiotu powiązanego (udziałowca lub powiązanej spółki), jest zobowiązany do sporządzania dokumentacji cen transferowych, o której mowa w art. 9a ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w sytuacji gdy wartość wynagrodzenia z tytułu udzielonego poręczenia wypłacanego na rzecz podmiotu powiązanego, przekroczy
Umorzenie Wnioskodawcy zobowiązania, za spłatę którego odpowiadał jako poręczyciel, nie spowoduje powstanie u Niego przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Na podstawie projektów opublikowanych od 4 do 17 października 2011 r.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych do 17 października 2011 r.
Ustalenie obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej, a także obowiązku przeglądów i aktualizacji dokumentacji podatkowej, w szczególności w odniesieniu do transakcji finansowych (np. pożyczki, kredytu, emisji obligacji, gwarancji, poręczenia).
w zakresie ustalenia obowiązku sporządzenia dokumentacji podatkowej transakcji z podmiotem powiązanym
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków na spłatę długu w związku z zawarciem umowy o przystąpieniu do długu
W przypadku uznania stanowiska Spółki w zakresie pytania nr 1 za prawidłowe, czy w sytuacji przedłużenia terminu spłaty pożyczek i/lub odsetek wskazanych w pkt 1-2 stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego (dokonanego po 31 grudnia 2016 r.) należy uznać, że transakcje te są dokonywane - w rozumieniu art. 9a ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o CIT - począwszy od momentu przedłużenia terminu spłaty pożyczek aż