Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na Inwestycję polegającą na budowie budynku użyteczności publicznej.
Konieczność korekty podatku naliczonego, gdy posiadany węgiel nie będzie wykorzystany do czynności opodatkowanych, a będzie przekazywany osobom uprawnionym jako pomoc rzeczowa.
Czy pomoc otrzymana od Fundacji podlega opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn?
Powstanie przychodu z tytułu nieodpłatnych świadczeń w związku z otrzymaną nieodpłatnie żywnością.
Nieuznanie Gminy za podatnika z tytułu realizacji wykonywanych za pośrednictwem jednostek czynności w zakresie pomocy społecznej.
Brak obowiązku stosowania kasy rejestrującej przez Dom Pomocy Społecznej przy świadczeniu usług pomocy społecznej.
Wyłączenie z opodatkowania usług świadczonych przez Gminę w zakresie zapewnienia pobytu w domu pomocy społecznej i sposób ich dokumentowania.
Zwolnienie z podatku VAT usług pielęgnacyjnych świadczonych przez MOPS, opłat za pobyt dzieci w przedszkolu oraz opłat za wyżywienie dzieci i nauczycieli
Opodatkowanie usług świadczonych przez Gminę w zakresie zapewnienia pobytu w domu pomocy społecznej i sposób ich dokumentowania.
16 maja 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 3.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 3.0.
nieuznanie Gminy za podmiot korzystający z wyłączenia od podatku na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o VAT w odniesieniu do opłat pobieranych za pobyt mieszkańców w DPS
zastosowanie zwolnienia od podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług opieki nad osobami niepełnosprawnymi, przewlekle chorymi lub osobami w podeszłym wieku w miejscu ich zamieszkania