Brak opodatkowania otrzymanego dofinansowania na pokrycie wydatków kwalifikowalnych realizowanego Projektu.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesione na zakup wyposażenia (tj. składniki majątkowe, które nie zostały zaliczone do środków trwałych ani wartości niematerialnych i prawnych) oraz materiałów biurowych mających związek przyczynowo-skutkowy z prowadzoną działalnością gospodarczą, sfinansowanych z przyznanej dotacji z Urzędu Pracy.
1) Czy dofinansowanie otrzymane w ramach pomocy de minimis, o którym mowa we wniosku, nie stanowi przychodu stosownie do treści art. 12 ust. 4 pkt 14 updop? 2) Czy wartość otrzymanego dofinansowania, opisanego we wniosku, powinna zostać uwzględniona w kalkulacji limitów, o których mowa w art. 4a pkt 10 oraz art. 19 ust. 1 pkt 2 updop?
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup wyposażenia (tj. składniki majątkowe, które nie zostały zaliczone do środków trwałych ani wartości niematerialnych i prawnych) mającego związek przyczynowo-skutkowy z prowadzoną działalnością gospodarczą, sfinansowane z przyznanej dotacji z Urzędu Pracy.
W zakresie skutków podatkowych nabycia gruntów rolnych przez dzierżawcę.
Od 23 lipca 2021 r. obowiązują przepisy pozwalające tworzyć tzw. Społeczne Agencje Najmu (SAN). Ich zadaniem jest dzierżawa lokali mieszkalnych lub budynków mieszkalnych jednorodzinnych od ich właścicieli oraz wynajmowanie ich osobom fizycznym wskazanym przez gminę. Właściciele takich mieszkań i budynków będą korzystać ze zwolnień podatkowych w podatku dochodowym i VAT.
Otrzymane dofinansowanie na pokrycie wydatków kwalifikowalnych realizowanego Projektu podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, Wnioskodawca obowiązany jest do obliczenia i uiszczenia należnego podatku od całości otrzymanych przez niego do dyspozycji kwot dotacji oraz jest zobowiązany do wystawienia faktur na rzecz nowo powstałych podmiotów gospodarczych, Wnioskodawcy przysługuje odliczenie
Kryzys wywołany pandemią COVID-19 nie zwolnił przedsiębiorców z konieczności stosowania przepisów dotyczących pomocy publicznej. Na okres walki ze skutkami pandemii Komisja Europejska dopuściła jednak szczególne odstępstwa w tym zakresie dotyczące m.in. okresu, przez jaki podmioty mogą ubiegać się o dany rodzaj pomocy, i jej wysokości. Przyjęła też, że państwa członkowskie mogą zgłaszać programy pomocy
• opodatkowanie dotacji na pokrycie kosztów realizacji Projektu oraz prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług służących realizacji Projektu w części dotyczącej usług świadczonych na rzecz Uczestników Projektu, • nieopodatkowanie dotacji na pokrycie kosztów realizacji Projektu oraz brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego
Ustalenie, czy otrzymane Dofinansowanie stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Czy dofinansowanie z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej za okres od dnia 1 lipca 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r., będące pomocą de minimis, będzie stanowiło przychód do opodatkowania (przychód stanowiący podstawę do wyliczenia należnego podatku) po stronie Wnioskodawcy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
ustalenie, czy otrzymane na podstawie art. 7 ust. 4a-4d oraz art. 7b ust. 8 w zw. z art. 8 ust. 6-8a ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw dofinansowanie jest przychodem w rozumieniu ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych i czy podlega opodatkowaniu tym podatkiem
Czy dofinansowanie z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej, w stosunku do której nastąpił wzrost cen stosowanych wobec Spółki, otrzymane jako pomoc de minimis, nie stanowi przychodu zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 14 u.p.d.o.p.
w zakresie ustalenia, czy otrzymana pomoc de minimis powinna zostać zakwalifikowana jako przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
w zakresie ustalenia, czy otrzymana pomoc de minimis powinna zostać zakwalifikowana jako przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Przedmiotowa dotacja stanowiąca pokrycie ceny świadczonych usług, jest dotacją bezpośrednio wpływającą na ich wartość jako wynagrodzenie od podmiotu trzeciego za świadczone usługi i stanowi podstawę opodatkowania, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy, a tym samym podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.
ustalenie czy w opisanym stanie faktycznym przyznana Wnioskodawcy kwota różnicy ceny oraz rekompensata finansowa winny być zakwalifikowane jako przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych
ustalenie, czy otrzymane dofinansowanie z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej za III kwartał 2019 r., stanowiące pomoc de minimis, o którym mowa we wniosku, jest przychodem Wnioskodawcy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i powoduje powstanie dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych
dla przedmiotowego zwolnienia ma znaczenie fakt pozostawania nieruchomości w dzierżawie. Nie zostanie bowiem spełniony warunek niezbędny do skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, zgodnie z którym gospodarstwo musi być prowadzone przez nabywcę przez okres co najmniej 5 lat od dnia nabycia.
Czy przychód uzyskany w ramach otrzymanej dotacji podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym, czy też otrzymana dotacja jest zwolniona z opodatkowania na podstawie art. 21 pkt. 129 cytowanej ustawy, gdyż jest dotacją z budżetu państwa?
Czy otrzymana pomoc de minimis podlega zwolnieniu przedmiotowemu, o którym mowa w Ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 47 Ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. - wolne od podatku dochodowego są dotacje otrzymane z budżetu Państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonych w odrębnych
Czy w świetle przedstawionych powyżej obowiązujących przepisów będzie mógł Pan dokonywać jednorazowych odpisów amortyzacyjnych w wysokości 209.000 zł (50.000 EURO) dla: &˗ środków trwałych z grupy 3,4,5,8 w wysokości 140.708 zł, &˗ środków trwałych z grupy 7 w wysokości 68.292 zł.