W zakresie ustalenia podstawy opodatkowania dla wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych, odpowiedzialności płatnika z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych oraz w zakresie obowiązku przechowywania przez płatnika dokumentacji związanej z poborem podatku od wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych.
Podatnicy sprowadzający paliwa silnikowe z innych państw UE składają po raz pierwszy deklarację VAT-14 (za sierpień). Deklarację tę - zamiast podatnika - może też złożyć płatnik. Zasady obsługi nowego wzoru deklaracji o należnych kwotach podatku od towarów i usług w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych VAT-14 wyjaśnił Minister Finansów w komunikacie, którego treść przytaczamy.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT rozliczeń kosztów paliwa pomiędzy Spółką a Pracownikami oraz w zakresie uznania za dostawę towarów czynności wynikających z rozliczeń kosztów paliwa pomiędzy Spółką a Pracownikami (odsprzedaż części paliwa przeznaczonej na cele prywatne Pracowników) oraz w zakresie ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej rozliczeń kosztów paliwa
1. Czy w rozważanej sytuacji Spółka będzie miała prawo do odliczenia w całości podatku od towarów i usług z faktur wystawionych przez Leasingodawcę na podstawie art. 3 ust. 2 pkt 7 lit. b ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 247, póz. 1652), dalej Ustawa? 2. Czy zawarcie w rozważanej sytuacji, kolejnych, krótszych
stawka podatkowa dla inhibitorów dodawanych do paliwa silnikowego oraz możliwości obniżenia kwoty należnego dziennego podatku akcyzowego o akcyzę zapłaconą od zużytych dodatków do paliw na podstawie art. 21 ust. 8 oraz art. 23 ust. 4 pkt 2.