Wewnętrzwspólnotowe nabycie n-butanu i izobutanu sklasyfikowanych do kodu CN 2901 10 00 obliguje do zastosowania mechanizmu VAT-14, jako że mogą one spełniać definicję paliw silnikowych w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.
Rolnik, zarejestrowany jako czynny podatnik VAT, ma prawo do odliczenia pełnej kwoty VAT od zakupionego oleju napędowego, jeżeli pojazdy są wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej i potwierdzone ewidencją potwierdzającą wykluczenie użytku prywatnego, na podstawie art. 86 i 86a ustawy o VAT.
Olej o kodzie CN 2710 19 44, nabywany do celów chłodzenia narzędzi, nie spełnia norm dla oleju napędowego, co kwalifikuje go jako inny wyrób akcyzowy z zerową stawką na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Spółka jest zobowiązana jedynie do kwartalnych deklaracji AKC-KZ, bez obowiązku zgłoszeń AKC-UA.
Obowiązek uiszczenia opłaty paliwowej od dodatków do paliw; opodatkowanie akcyzą dodatków do paliw; opodatkowanie VAT nabycia wewnątrzwspólnotowego dodatków do paliw
Wyrób nie stanowi paliwa silnikowego w rozumieniu art. 86 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, gdyż zgodnie z opisem sprawy stosowany jest jako dodatek do olejów napędowych o niskiej liczbie cetanowej w celu podniesienia jakości zapłonu paliwa. Tym samym Wnioskodawca nie przeznacza wyrobu do użycia, nie oferuje na sprzedaż, ani nie używa do napędu silników spalinowych. Wnioskodawca przeznacza wyrób do