Dochody Fundacji uzyskane z darowizn oraz prowadzonej przez fundacje działalności gospodarczej, które zostaną przeznaczone na sfinansowanie budowy domu opieki oraz nadwyżki finansowe Fundacji uzyskane z bieżącego funkcjonowania domu przeznaczone na cele fundacji, będą korzystały ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 albo pkt 23 ustawy dla usług opiekuńczych na rzecz osób niepełnosprawnych oraz osób w podeszłym wieku, w budynku posiadającym zezwolenie na świadczenie tego typu usług.
Usługi świadczone przez Wnioskodawcę w ramach pobytu w Domu Pomocy Społecznej nie podlegają/nie będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Wykonywane przez Gminę czynności, za pośrednictwem MOPR, które realizowane są de facto przez organizacje pozarządowe/podmioty uprawnione podlegają opodatkowaniu, ale korzystają ze zwolnienia. Gmina (MOPR), jeżeli nie spełnia warunków do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej, musi ją ewidencjonować w ww. sposób.
opodatkowania wynajmu budynku na rzecz spółki oraz prawa do odliczenia podatku od wydatków na jego budowę
Opodatkowanie podatkiem VAT opisanych we wniosku Świadczeń realizowanych przez Gminę.
zwolnienie od podatku świadczonych usług zapewnienia noclegu i wyżywienia (możliwości przygotowania posiłków) osobom bezdomnym kierowanym przez ośrodki pomocy społecznej na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy o podatku od towarów i usług
wyłączenie z opodatkowania opłat za pobyt w domach pomocy społecznej, dopłaty do zakupu leków i innych wyrobów medycznych powyżej limitu ceny oraz opłaty za pobyt w środowiskowym domu samopomocy na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług
Sposób dokumentowania czynności polegającej na zorganizowaniu spotkania integracyjnego dla osób niepełnosprawnych.
Uznanie Gminy za podatnika w związku ze świadczeniem usług stołówkowych na rzecz dzieci ze szkół i przedszkoli, czynności wydawania legitymacji/świadectw szkolnych i świadczenia usług opiekuńczych/specjalistycznych usług opiekuńczych oraz sposób opodatkowania sprzedaży posiłków na rzecz pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych.
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy świadczone za pośrednictwem OPS usługi w zakresie opieki społecznej, usługi opiekuńcze oraz prowadzenie i zapewnienie miejsc w mieszkaniach chronionych stanowią dla Miasta świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy oraz czy należy wykazywać je w deklaracji VAT.
Zwolnienie od podatku i dokumentowania usług świadczonych za pośrednictwem DPS.
Możliwość dokumentowania fakturą bez wykazywania VAT usług na rzecz instytucji publicznej z Niemiec, możliwości złożenia skutecznego zgłoszenia o wyrejestrowaniu jako podatnika VAT-UE.
W zakresie zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy całości opłaty pobieranej od beneficjentów świadczeń specjalistycznych usług opiekuńczych wykonywanych przez GOPS oraz wykazania tej kwoty w deklaracji podatkowej.
brak możliwości wystawiania faktur obciążeniowych za pobyt osób w DPS
brak możliwości wystawiania faktur obciążeniowych za pobyt osób w DPS
W zakresie wyłączenia z obowiązku rejestracji przy użyciu kasy rejestrującej opłat pobieranych za pobyt w Domu Pomocy Społecznej
Dot. obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących w zakresie działalności statutowej dotyczącej świadczenia usług pomocy społecznej
Czy dochody Fundacji w części przeznaczonej na działalność statutową (pod pewnymi warunkami) są zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy uzyskane przez Fundację dochody z organizacji konferencji naukowych są zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych?
Zakres zasad ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej opłat wnoszonych z tytułu pobytu mieszkańców w DPS oraz wystawiania na tę okoliczność faktury VAT.