Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku za świadczone usługi mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile są właściwie udokumentowane i mają związek przyczynowy z osiąganiem przychodów, a nie są jedynie składką członkowską.
Opłaty pobierane przez Gminę za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych nie podlegają opodatkowaniu VAT, jako że są wynikiem realizacji przez tę jednostkę zadań publicznoprawnych, a nie działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT.
Leasing gruntu na oznaczony czas, przy spełnieniu warunków art. 17i Ustawy o CIT, wyłącza częściowo przychody i koszty z opłat leasingowych w podstawowym okresie tej umowy. Jednocześnie nie zwalnia z obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych.
Przekształcenie spółki kapitałowej w osobową nie stanowi przychodu zakładu, zatem nie rodzi obowiązku podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, bowiem nie prowadzi do rzeczywistego przysporzenia majątkowego.
Dochody odszkodowawcze związanego z wywłaszczeniem działek mieszkaniowych, przeznaczone na fundusz remontowy, podlegają zwolnieniu od CIT; jednak odszkodowanie przeznaczone na zmniejszenie opłat eksploatacyjnych ze strony członków spółdzielni nie korzysta ze zwolnienia wskazanego w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT.
Wydatki ponoszone na wynajem mieszkania w innym mieście, służącego wyłącznie celom działalności gospodarczej, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile są udokumentowane i nie mają charakteru osobistego.
Opłata dodatkowa nakładana za nieprzestrzeganie zasad parkowania stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu VAT, a obowiązek podatkowy powstaje w dacie wystawienia faktury, przy czym dokumentacja przy braku możliwości identyfikacji usługobiorcy powinna być prowadzona poprzez dokument wewnętrzny.
Działalność w zakresie produkcji gier komputerowych, w tym DLC, portowanie, oraz prace nad technologią, stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, uzasadniającą skorzystanie z ulgi na działalność badawczo-rozwojową.
Opłaty marketingowe poniesione przez podatnika w związku z nabyciem usług promocyjno-marketingowych zrealizowanych przez związek pracodawców, pod warunkiem spełnienia przesłanek z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, o ile zachodzi związek przyczynowy z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Opłaty pobierane za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych nie podlegają VAT jako czynności publiczno-prawne, natomiast opłaty za zajęcie dróg wewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych podlegają opodatkowaniu, będąc czynnościami cywilnoprawnymi.
Opłata z tytułu usługi sekurytyzacji nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym w Polsce, jako że stanowi zysk podlegający wyłącznie jurysdykcji podatkowej Irlandii, zabezpieczonej przez PL-IR UPO, przy braku zakładu SPV w Polsce. Dochody niezawierające się w katalogu art. 21 i 22 ustawy CIT są opodatkowane w kraju rezydencji beneficjenta, tj. w Irlandii.
Opłaty gminne za udostępnienie dróg wewnętrznych nie stanowią wynagrodzenia podlegającego opodatkowaniu VAT, gdyż Gmina działa jako organ publiczny, w zakresie zadań publicznych nałożonych ustawowo, co wyklucza jej uznanie za podatnika VAT w tym zakresie.
Działalność Wnioskodawcy, obejmująca twórcze i systematyczne projekty prowadzące do zwiększenia wiedzy i nowych zastosowań, stanowi działalność badawczo-rozwojową zgodnie z art. 4a pkt 26 UPDOP. Ponoszone w jej ramach koszty mogą być uznane za kwalifikowane do ulgi badawczo-rozwojowej, zgodnie z art. 18d UPDOP.
Umorzenie zadłużenia z tytułu kredytu hipotecznego prowadzi do powstania opodatkowanego przychodu z innych źródeł w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, chyba że zaniechanie poboru podatku przewiduje wyjątek dla części zadłużenia związanej z określonymi wydatkami mieszkaniowymi.
Opłata przekształceniowa z tytułu prawa użytkowania wieczystego przekształconego we własność, związana z działalnością opodatkowaną, podlega opodatkowaniu VAT. Gmina może wystawić dokument wewnętrzny oraz oznaczyć go kodem "WEW" w JPK_V7M, jeśli działa jednocześnie jako nabywca i dostawca.
Opłaty marketingowe poniesione przez podatnika w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej z tytułu kontraktu na usługi reklamowo-marketingowe, świadczone przez Związek, spełniają kryteria kosztów uzyskania przychodów określone w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem właściwego udokumentowania oraz wykazania adekwatnego związku przyczynowego z przychodami z działalności.
Pobierane przez gminę opłaty za udostępnianie pasa drogowego dla czynności publicznoprawnych, nie podlegają opodatkowaniu VAT i nie wymagają dokumentowania fakturami VAT, jako że stanowią daninę o charakterze publicznym, realizowaną poza zakresem działalności cywilnoprawnej.
Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.
Opłaty marketingowe ponoszone w związku z usługami marketingowymi świadczonymi przez Związek mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile mają one definitywny i ekwiwalentny charakter, oraz spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, nie będąc zarazem wyłączonymi w art. 23 ust. 1 ustawy jako składki członkowskie.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika będącego franczyzobiorcą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie są składkami członkowskimi, i są należycie udokumentowane jako wydatek wpływający na przychody.
Podatek cukrowy nalicza się na podstawie całkowitej zawartości cukrów w napoju, niezależnie od ich naturalnego pochodzenia. Dodane cukry oraz naturalnie występujące cukry w napojach nie spełniających kryteriów wyłączenia są łączone do obliczenia całkowitej opłaty według ustawy o zdrowiu publicznym.
Koszty ponoszone przez spółkę w związku z arbitrażem przed Stałym Trybunałem Arbitrażowym w Hadze nie stanowią opodatkowanego świadczenia w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, z uwagi na brak więzi prawnej i bezpośredniego związku wynagrodzenia ze świadczoną usługą.