Wynagrodzenie wypłacane za licencję użytkownika końcowego oprogramowania komputerowego nie mieści się w katalogu należności licencyjnych wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, przez co nie podlega zryczałtowanemu podatkowi u źródła w Polsce.
Transakcje realizowane w modelu dropshippingu przez wnioskodawcę stanowią odpłatną dostawę towarów, z miejscem opodatkowania w kraju rozpoczęcia wysyłki, tj. w Chinach, co zwalnia je z opodatkowania VAT w Polsce.
Faktura korekcyjna oraz nowa faktura winny być ujęte w rozliczeniu za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu pierwotnej transakcji, gdyż zmiany danych nabywcy nie wpływają na podstawę opodatkowania ani wymiar podatku. Korekty dokumentacyjne nie przesuwają momentu rozliczenia podatku VAT.
Zgodnie z §5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zużycie energii elektrycznej produkowanej przez jednostki samorządu terytorialnego z generatorów o mocy nieprzekraczającej 1 MW podlega zwolnieniu z akcyzy.
Uznanie dostawy towarów, na rzecz Pośrednika realizowanej przez Spółkę, za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, która przy spełnieniu warunków wynikających z art. 42 ustawy o VAT, będzie podlegać w Polsce opodatkowaniu stawką VAT 0% oraz uznania zgromadzonych przez Spółkę dokumentów za dokumentację uprawniającą do zastosowania stawki 0% VAT.
Brak obowiązku poboru podatku u źródła w przypadku dystrybucji oprogramowania komputerowego do odbiorców końcowych.
Miejsce opodatkowania zakupu oraz sprzedaży energii elektrycznej; wskazania podmiotu zobowiązanego do rozliczenia podatku z tytułu zakupu oraz sprzedaży energii elektrycznej; stosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia w przypadku sprzedaży lub zakupu energii elektrycznej, dokonywanych z polskimi podmiotami oraz powstania obowiązku podatkowego; w zakresie podatku akcyzowego – brak opodatkowania w Polsce
Wnioskodawca nie jest / nie będzie w przyszłości zobowiązany do uzyskiwania certyfikatów rezydencji podatkowej od podatników otrzymujących te Płatności dystrybucyjne oraz płatności za nabyte Licencje użytkownika końcowego oraz nie jest / nie będzie w przyszłości zobowiązany do sporządzenia w odniesieniu do tych płatności informacji IFT-2/2R i złożenia ich do właściwego urzędu skarbowego, czy też przekazania
Powstanie obowiązku podatkowego na gruncie podatku akcyzowego, w przypadku przedstawionych dwóch modeli rozliczenia sprzedaży energii elektrycznej oraz funkcja blankietów prognozowanych dla wypełnienia obowiązków w zakresie składania deklaracji podatkowych, obliczania i wpłacania akcyzy.
Zastosowanie zwolnienia z akcyzy, na podstawie § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień akcyzowych oraz braku obowiązku zgłoszenia rejestracyjnego i składania deklaracji podatkowych w podatku akcyzowym, w związku z nabyciem i użytkowaniem instalacji fotowoltaicznej, będącej częścią Węzła hybrydowego
Powstanie obowiązku podatkowego na gruncie podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego w przypadku przedstawionych dwóch modeli rozliczenia sprzedaży energii elektrycznej
Przyjęty system automatycznego doręczania faktur będzie pozwalał na potwierdzenie złożenia oświadczenia przez finalnego nabywcę węglowego, że odebrane przez niego wyroby węglowe zostaną zużyte do celów uprawniających do zwolnienia, w ilości wskazanej na fakturze, wystawionej Wnioskodawcę jako przez pośredniczący podmiot węglowy
Czy ponoszone przez Spółkę Opłaty Licencyjne dotyczące Licencji podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, a w konsekwencji czy Spółka, dokonując ich wypłaty, jest (i będzie) zobowiązana jako płatnik do pobrania podatku u źródła od tych wypłat na pod¬stawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT?
Czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz Dostawcy za Oprogramowanie mieści się w hipotezie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności?
Czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz irlandzkiego Dostawcy za Oprogramowanie mieści się w hipotezie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności
Czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz Dostawcy za Oprogramowanie ze Stanów Zjednoczonych mieści się w hipotezie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności
Czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz Dostawcy za Oprogramowanie mieści się w hipotezie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności.
Czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz czeskiego Dostawcy za Oprogramowanie mieści się w hipotezie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności
Czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz irlandzkiego Dostawcy za Oprogramowanie mieści się w hipotezie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności
Wnioskodawca jest podatnikiem z tytułu czynności opodatkowanej, o której mowa w art. 9 ust. 1 pkt 4 (czego nie zmienia możliwość objęcia wyprodukowanej w posiadanej przez Wnioskodawcę małej elektrowni wodnej zwolnieniem wskazanym w § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień), a ponadto nie znajdzie w przypadku Wnioskodawcy zastosowania wyłączenie z obowiązku prowadzenia ewidencji, gdyż posiadana przez Wnioskodawcę
Dot. obowiązku Wnioskodawcy jako płatnika podatku u źródła z tytułu korzystania z oprogramowania komputerowego, dostępu do wersji elektronicznych baz danych, licencji do wyświetlania filmów produktowych; pobierania certyfikatów rezydencji oraz sporządzania deklaracji CIT-10 oraz informacji IFT-2/IFT-2R.
Uznanie podmiotu posiadającego koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej za nabywcę końcowego oraz brak obowiązku samoobliczenia podatku akcyzowego
Nadwyżka produkowanej energii elektrycznej sprzedawana jest do Spółki, która posiada koncesję na obrót energią elektryczną, oraz posiada na terenie Wnioskodawcy stację Trafo. Ponadto Wnioskodawca wskazuje, że każda ilość energii elektrycznej jest skierowana bezpośrednio do stacji Trafo - bilansowana w licznikach (energia wytworzona i pobrana), a następnie skierowana jest do zużycia, a nadwyżka wysyłana
Wnioskodawca nie będzie wykorzystywał wyrobów energetycznych innych niż pochodzących z odnawialnych źródeł energii w rozumieniu ustawy o OZE zatem w sprawie nie mają zastosowania postanowienia § 5 ust. 2 rozporządzenia. Ponadto energia elektryczna wyprodukowana przez Wnioskodawcę zaspokaja jedynie niewielki procent zapotrzebowania na energię elektryczną Wnioskodawcy i Wnioskodawca nie przewiduje sprzedaży