Sprzedaż towarów w modelu dropshipping, dokonywana przez Wnioskodawcę, stanowi odpłatną dostawę towarów, a miejscem świadczenia jest terytorium państwa trzeciego, co wyłącza opodatkowanie VAT oraz ewidencjonowanie w Polsce.
W modelu dropshippingu czynności Wnioskodawcy stanowią odpłatną dostawę towarów. Dostawa dokonywana przez Wnioskodawcę na rzecz końcowego klienta w Polsce nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce, gdyż miejscem opodatkowania jest kraj rozpoczęcia wysyłki, tj. państwo trzecie (Chiny).
Sprzedaż i montaż szybu windowego na rzecz polskich kontrahentów przez czeską spółkę, obejmująca działania wymagające specjalistycznej wiedzy, stanowi świadczenie złożone kwalifikujące się jako dostawa z montażem. Opodatkowanie następuje w kraju instalacji, tj. w Polsce, i nie kwalifikuje się jako wewnątrzwspólnotowe nabycie.
Sprzedaż towarów przez wnioskodawcę w modelu dropshippingowym stanowi dostawę towarów, jednak nie podlega opodatkowaniu VAT na terytorium Polski, gdyż miejscem opodatkowania jest kraj trzeci - Chiny. Obowiązkowe ewidencjonowanie sprzedaży i wystawianie faktur nie dotyczy przedmiotowej sprzedaży.
W przypadku sprzedaży towarów w modelu dropshipping przez pośrednika nie będącego importerem, miejscem opodatkowania VAT jest miejsce rozpoczęcia wysyłki z państwa trzeciego, co wyklucza obowiązek ewidencji sprzedaży w Polsce.
Delegowanie pracowników do zakładów produkcyjnych kontrahenta w Polsce nie powoduje powstania stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski, gdy nie występuje odpowiednia, niezależna struktura personalna i techniczna umożliwiająca prowadzenie działalności w sposób samodzielny i stały.
W transakcjach dropshippingowych dokonywanych przez wnioskodawcę, miejscem opodatkowania VAT nie jest terytorium Polski, lecz miejsce rozpoczęcia wysyłki, tj. Chiny. Transakcje te nie wymagają ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej w Polsce.
Za miejsce świadczenia usług nabywanych przez podatnika nieposiadającego stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w kraju należy uznać siedzibę podatnika; brak stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce zwalnia z KSeF.
Dostawa towarów przez wnioskodawcę w modelu dropshipping nie podlega opodatkowaniu VAT na terytorium Polski; miejscem świadczenia jest kraj trzeciego dostawcy. Wnioskodawca nie jest obowiązany rejestrować sprzedaży przy użyciu kas fiskalnych na terenie RP.
Podatnik niemający wystarczającego zaplecza personalnego i technicznego w państwie członkowskim nie posiada w nim stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu art. 11 rozporządzenia 282/2011. Miejscem świadczenia usług nabywanych przez takiego podatnika pozostaje miejsce jego siedziby.
Spółka niemiecka nie posiada w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, a tym samym nie jest zobowiązana do rozliczenia importu usług na terytorium Polski na gruncie Ustawy o VAT. Zakres działalności spółki w Polsce nie zapewnia wystarczającego stopnia stałości oraz zaplecza personalnego i technicznego do samodzielnego świadczenia usług.
Spółka zagraniczna nie posiada w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu art. 11 rozporządzenia UE nr 282/2011, co determinuje, że miejscem świadczenia usług jest jej siedziba działalności gospodarczej poza terytorium Polski.
Dostawa towarów w modelu dropshipping dokonywana na rzecz Klienta, będącego importerem na terenie UE, nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce ani w innym państwie członkowskim UE, lecz w państwie trzecim jako miejsce rozpoczęcia wysyłki, a Wnioskodawca nie jest zobowiązany do stosowania kas fiskalnych.
Sprzedaż towarów przez Wnioskodawcę w modelu dropshipping stanowi odpłatną dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, ale nie podlega opodatkowaniu VAT na terytorium Polski ani UE, jako że miejscem świadczenia tych dostaw jest kraj trzeci, Chiny.
Spółka zagraniczna, nie posiadająca w danym państwie członkowskim UE własnego zaplecza personalnego i technicznego, działająca poprzez miejscową spółkę wykonującą czynności pomocnicze, nie posiada w tym państwie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, skutkującego powstaniem w nim obowiązku podatkowego VAT.
Świadczenie polegające na realizacji usług projektowych, doradczych i wytwórczych w zindywidualizowanym procesie produkcji towarów może zostać zakwalifikowane jako dostawa towarów, jeżeli cel gospodarczy i funkcjonalny transakcji koncentruje się na fizycznym wytworzeniu i dostarczeniu towaru, a inne czynności mają charakter pomocniczy względem tej dostawy.
W przypadku dropshippingu, w którym przedsiębiorca ma ekonomiczne prawo do zarządzania towarem, transakcje w ramach VAT kwalifikowane są jako dostawa towarów, a nie usługi, a miejsce opodatkowania dostawy zależy od fizycznego miejsca rozpoczęcia wysyłki, co skutkuje brakiem opodatkowania w kraju importu.
Transakcje realizowane w modelu dropshippingu przez wnioskodawcę stanowią odpłatną dostawę towarów, z miejscem opodatkowania w kraju rozpoczęcia wysyłki, tj. w Chinach, co zwalnia je z opodatkowania VAT w Polsce.
W przypadku sprzedaży towarów w modelu dropshipping, prawo do rozporządzania towarem jak właściciel przesądza o uznaniu transakcji za dostawę towarów. Dostawa nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce, gdy towar jest wysyłany bezpośrednio z kraju trzeciego do ostatecznego konsumenta, który jest importerem.
Podstawę opodatkowania dostaw towarów stanowi cena jednostkowa części kotłów wskazana w umowie, a momentem powstania obowiązku podatkowego jest chwila dokonania dostawy. Faktury powinny obejmować wyłącznie dostawy opodatkowane na terytorium Polski, zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy o VAT.
Spółka z siedzibą w Austrii, po restrukturyzacji i zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce w sposób stały, nie posiada stałego miejsca prowadzenia działalności na terenie Polski dla celów VAT, co przesądza o opodatkowaniu nabywanych usług w Austrii, a nie Polsce, oraz braku prawa do odliczenia VAT naliczonego w Polsce.
Przemieszczenie towarów z Holandii do Polski przez wnioskodawcę nie stanowi nietransakcyjnego wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, lecz wewnętrzną dostawę. Transakcja jest wynikiem uprzednich ustaleń z odbiorcą w Polsce, co oznacza, iż powinno być uznawane za wewnątrzwspólnotową dostawę z Holandii i nabycie w Polsce, nie za sprzedaż krajową.
Działalność gospodarcza Wnioskodawcy w modelu dropshipping stanowi odpłatną dostawę towarów; miejscem opodatkowania takich dostaw, ze względu na import przez ostatecznego Klienta, jest terytorium państwa trzeciego, tj. Chiny. Zgodnie z tym, transakcje nie podlegają opodatkowaniu VAT w UE.
Przekształcenie modelu sprzedaży dropshipping polegającego na zamawianiu towarów bezpośrednio u sprzedawców z Chin i ich wysyłce do polskich konsumentów, kwalifikuje się jako dostawa towarów. Miejscem opodatkowania jest kraj rozpoczęcia wysyłki, a więc terytorium Chin, co wyłącza transakcję z opodatkowania VAT na terenie Polski.