Na podstawie projektów opublikowanych od 1 do 20 listopada 2011 r.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych od 29 października do 18 listopada 2011 r.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych do 18 listopada 2011 r.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych 2-17.12.2010 r.
Wystawienie faktury po wydaniu decyzji przez organ podatkowy oraz obowiązek wpłaty podatku należnego.
Od 1 stycznia 2017 r. do ustawy o VAT powróciło tzw. "dodatkowe zobowiązanie podatkowe". Takie zobowiązanie może być na podatnika nałożone przede wszystkim w przypadkach, gdy zaniża on lub nie wpłaca należnego VAT, ale nie tylko. W artykule przedstawiamy listę przypadków, w których podatnik może zostać w ten sposób ukarany, oraz zasady wymierzania tej sankcji, która może wynieść 20, 30 a nawet 100
5 lutego 2016 r. Ministerstwo Finansów opublikowało kolejny komunikat, w którym informuje podatników, że w 2016 r. będzie badać ceny transferowe w podmiotach powiązanych. Celem Ministerstwa Finansów jest nakłonienie podatników stosujących nierynkowe ceny w transakcjach z podmiotami powiązanymi do dobrowolnej korekty deklaracji podatkowych. Ministerstwo Finansów przewiduje, że począwszy od drugiego
Organy podatkowe będą miały prawo żądać przekazania całości lub części ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych podatnika w formie elektronicznej dostosowanej do wymogów organu kontrolującego podatnika. Warto wiedzieć, że przepisy nakładające na podatników ten obowiązek wchodzą w życie dopiero 1 lipca 2016 r. i od tej daty będą obowiązywały, ale tylko tzw. dużych przedsiębiorców. Dla małych i średnich
Możliwość zastosowania podmiotowego zwolnienia wstecz za lata 2007-2008, z którego zrezygnowano w wyniku oszacowania przychodu przez organ podatkowy.
Czy złożenie przez Spółkę korekty deklaracji, na podstawie art. 81 w związku art. 81b UOP po zakończeniu kontroli podatkowej (a przed wszczęciem postępowania podatkowego na zasadach określonych w UOP) lub w trybie art. 14c ust. 2 i ust. 4 UKS, gdy złożona deklaracja korygująca obejmuje tylko korektę tych nieprawidłowości stwierdzonych przez organ, co do których Spółka zgadza się ze stanowiskiem organu
W relacjach z organami podatkowymi podatnicy i inne podmioty mogą działać osobiście albo za pośrednictwem pełnomocnika. Znaczenie pełnomocnika w sprawach podatkowych stale wzrasta. Podatnik często nie radzi sobie samodzielnie z fiskalizmem organów podatkowych, nieprecyzyjnymi przepisami prawa podatkowego oraz często sprzecznymi ze sobą interpretacjami tych przepisów.
Wnioskodawczyni składając wnioski o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach, o ile czynność ta nie przekracza umocowania zawartego w pełnomocnictwie złożonym do akt danego urzędu skarbowego przy pierwszej czynności dokonanej przez pełnomocnika, nie rodzi obowiązku składania kolejnych pełnomocnictw. Zatem w takiej sytuacji jednorazowe złożenie pełnomocnictwa jest wystarczające do reprezentowania
Czy art. 274c § 1 i art. 155 § 1 Ordynacji podatkowej daje bezpośrednio prawo organowi do żądania dostarczenia oryginałów faktur i innych dokumentów do siedziby organu? Czy na podstawie art. 274c Ordynacji podatkowej organ może żądać oprócz faktur innych dokumentów, np. rejestrów i czy może zadawać w trakcie czynności sprawdzających pytania dotyczące przeprowadzonych transakcji lub żądać oświadczeń
Jakie dokumenty należy przedłożyć w toku ewentualnej kontroli podatkowej lub postępowania podatkowego?
1. Obniżona stawka odsetek za zwłokę od zaległości podatkowych.2. Zasady wszczęcia postępowania podatkowego po zakończonej kontroli podatkowej.
Przedmiotem pełnomocnictwa, o którym mowa w stanie faktycznym nie jest wyznaczenie osoby upoważnionej, o której mowa w art. 281a Ordynacji podatkowej, ale ustanowienie pełnomocnika. Złożenie dokumentu pełnomocnictwa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego - do akt sprawy z zakresu kontroli podatkowej - będzie zatem skutkować uprawnieniem Wnioskodawcy do działania w imieniu mocodawcy w toku tej kontroli