Należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że w omawianej sprawie data powstania przychodu w CIT powinna być ustalana w oparciu o dzień zakończenia świadczenia usługi, tj. w oparciu o datę ostatniego dnia danego okresu pokazów lub moment wystawienia faktury/zapłata należności jeżeli wystąpią przed wykonaniem usługi.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.30.0, PKWiU 63.11.19.0, oraz 15% dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 73.11.11.0.
Uzyskiwane przychody ze świadczenia usług, sklasyfikowanych wg PKWiU 59.12.14.0 – „Usługi związane z efektami wizualnymi”, PKWiU 59.12.15.0 - „Usługi związane z animacją”, PKWiU 59.12.19.0 – „Pozostałe usługi postprodukcyjne związane z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi” - podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu.
Możliwość rozliczenia broni, amunicji, sprzętu taktycznego i akcesoriów jako koszty uzyskania przychodu, przez prowadzącego zajęcia rekreacyjne na strzelnicy, prowadząc działalność internetową na portalach internetowych (np. platforma oraz innych portali internetowych) o tematyce, broni, amunicji, strzelnic, strzelectwa, użycia broni oraz odpowiednich zachowań z bronią i bezpieczeństwa oraz działalności
Brak rozpoznania przychodu na moment wniesienia przez Inwestorów wkładów finansowych na realizację Przedsięwzięcia w zamian za prawo do udziału w zyskach z tytułu eksploatacji Dzieła filmowego.
Zastosowanie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy dla usługi polegającej na przekazaniu udziału w zrealizowanych pracach developmentowych, tj. udziału w autorskich prawach majątkowych do scenariusza filmu.
Stylizacja paznokci u kosmetyczki jako koszt uzyskania przychodów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą (współpraca reklamowa w internecie).
Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług fotografowania i filmowania uroczystości ślubnych w formie karty podatkowej.
Dot. obowiązku Wnioskodawcy jako płatnika podatku u źródła z tytułu korzystania z oprogramowania komputerowego, dostępu do wersji elektronicznych baz danych, licencji do wyświetlania filmów produktowych; pobierania certyfikatów rezydencji oraz sporządzania deklaracji CIT-10 oraz informacji IFT-2/IFT-2R.
w zakresie ustalenia, czy działalność Spółki opisana we wniosku spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26) ustawy o CIT, i tym samym czy Spółka jest uprawniona do skorzystania z tzw. ulgi badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 18d ustawy o CIT (Pytanie 1) – jest nieprawidłowe.
Czy przychody z reklam oraz odtwarzania i zakupu utworów stworzonych przez Wnioskodawcę (w tym coverów) w opisanym stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym powinny być rozliczane jako przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych? Jeśli nie, to w ramach jakiego źródła przychodów powinny
brak rozpoznania podlegających amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych wskutek nabycia od dostawców Utworów i przeniesienia na Spółkę praw autorskich do tych Utworów
w zakresie ustalenia, czy otrzymana dotacja będzie stanowiła przychód podatkowy
Otrzymanie środków pieniężnych bez żadnego świadczenia wzajemnego nie skutkuje powstaniem po stronie Wnioskodawcy przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobierania jako płatnik zryczałtowanego podatku od wypłat Należności Wydawców?
Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobierania jako płatnik zryczałtowanego podatku od wypłat Należności Wydawców?
Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobierania jako płatnik zryczałtowanego podatku od wypłat Należności Wydawców?
Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobierania jako płatnik zryczałtowanego podatku od wypłat Należności Wydawców?
Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobierania jako płatnik zryczałtowanego podatku od wypłat Należności Wydawców?
W ocenie tut. Organu, otrzymane przez Wnioskodawczynię dofinansowanie z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, nie stanowi dotacji w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymanej z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, co jest warunkiem koniecznym do zwolnienia tego dofinansowanie z opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku
w zakresie możliwości zaliczenia wynagrodzenia otrzymywanego od organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej i opodatkowania podatkiem liniowym
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na: 1. zakup kart przedpłaconych,2. organizację spotkań szkoleniowo-integracyjnych dla pracowników i menadżerów,3. organizację spotkań związanych z obchodami długotrwałej współpracy z danym kontrahentem, w których uczestniczą pracownicy i kontrahenci,4. organizację spotkań dla managementu,5. organizację spotkań z okazji jubileuszu zatrudnienia