Świadczenia przekazywane przez fundację rodzinną na rzecz jej fundatorów, będących jednocześnie beneficjentami, są w całości zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych, pod warunkiem, że wartość mienia wniesionego przez fundatora i jego małżonka proporcjonalnie odpowiada 100% wartości sumy mienia wniesionego do fundacji przez wszystkich fundatorów.
Fundacja rodzinna nie jest uprawniona do odliczenia zagranicznego podatku u źródła z tytułu dywidend od 15% podatku dochodowego od świadczeń na rzecz beneficjentów, gdyż zwolnienie tych dywidend z podatku dochodowego w Polsce wyklucza zastosowanie mechanizmu unikania podwójnego opodatkowania przewidzianego w art. 20 ust. 1 ustawy o CIT.
Dotacja z Programu Czyste Powietrze, stanowiąca część masy spadkowej, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, lecz wchodzi w zakres opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dotacja otrzymana w ramach programu Erasmus+ stanowi przychód zwolniony z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT, natomiast nie można wyłączyć z przychodu kwot przekazywanych partnerowi, gdyż nie stanowią samodzielnego, odrębnego przychodu.
Opodatkowanie fundacji rodzinnej (przekazanie darowizn na rzecz OPP niebędącej beneficjentem fundacji).
Ustalenie, czy Spółka ma prawo zastosować zasadę look-through w odniesieniu do podmiotów będących rzeczywistymi właścicielami wypłacanych dywidend a w konsekwencji możliwości zastosowania właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania i nie pobrania podatku u źródła.
Ustalenie podstawy opodatkowania podatkiem od dochodu zagranicznej jednostki kontrolowanej.
W przedmiotowej sprawie skoro mienie wniosą do fundacji w drodze darowizny albo spadku wyłącznie Fundator, jego małżonka, zstępni lub rodzeństwo, to zgodnie z art. 28 ust. 2 pkt 1 ustawy o fundacji rodzinnej dla celów ustalenia proporcji, o której mowa w art. 28 ust 1 ustawy o fundacji rodzinnej, całość mienia wniesionego do fundacji rodzinnej należy uznać za mienie wniesione przez fundatora. Wobec
Skutki podatkowe wniesienia darowizny do fundacji rodzinnej oraz związane z tym koszty uzyskania przychodu.
Czy uzyskane przez Fundację dochody ze zbycia Udziałów, korzystać będą ze zwolnienia przewidzianego w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, a co za tym idzie stawka, o której mowa w art. 24r ust. 1 ww. ustawy nie znajdzie w tym przypadku zastosowania.
Czy uzyskane przez Fundację dochody ze zbycia Udziałów, korzystać będą ze zwolnienia przewidzianego w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, a co za tym idzie stawka, o której mowa w art. 24r ust. 1 ww. ustawy nie znajdzie w tym przypadku zastosowania.
Dotyczy ustalenia: - czy w związku z likwidacją fundacji rodzinnej, dokonując przekazania nieruchomości zakupionych od beneficjentów lub innych składników majątku nabytych w trakcie trwania fundacji rodzinnej, wartością podatkową, w rozumieniu art. 24q ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”), będzie kwota środków pieniężnych wniesiona przez fundatora na zwiększenie
Dotyczy skutków podatkowych wniesienia i darowizny składników majątkowych, w postaci certyfikatów inwestycyjnych do fundacji rodzinnej w celu pokrycia funduszu założycielskiego tej fundacji.
Wniesienie oraz darowizna składników majątkowych do fundacji rodzinnej.
Czy Spółka, wypłacając należności tytułem dywidendy, będzie uprawniona do zastosowania art. 10 ust. 2 lit. a Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej („polsko-brytyjska UPO”) bez względu na to, czy rzeczywistym właścicielem dywidendy będzie bezpośredni czy pośredni udziałowiec Spółki.
Czy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz Wnioskodawcy A Sp. z o.o. może zastosować zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, niezależnie od tego, czy X Sp. z o.o. będzie rzeczywistym właścicielem takiej dywidendy, w rozumieniu art. 4a pkt 29a ustawy o CIT - przy założeniu spełnienia wszystkich warunków uprawniających do zastosowania przedmiotowego
Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku od wydatków związanych z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku od wydatków związanych z realizacją podatku.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z wydatków poniesionych na realizację projektu.