Możliwość preferencyjnego rozliczenia się jako osoba samotnie wychowująca dzieci/dziecko.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT otrzymanej w ramach Projektu dotacji oraz potencjalnego dofinansowania. Prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupów realizowanych w ramach Projektu.
Wynagrodzenie wypłacane na rzecz Partnera nie stanowią wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą i tym samym nie będą podlegały opodatkowaniu ryczałtem od dochodów w myśl art. 28m ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadań w ramach Projektu.
Preferencyjne rozliczenie dla osoby samotnie wychowującej małoletnie dziecko z poprzedniego związku, przy wychowywaniu dziecka z nowym partnerem z nowego związku, za 2022 rok, w myśl art. 6 ust. 4c i art. 6 ust. 4f ustawy o PIT.
Preferencyjne rozliczenie dla osoby samotnie wychowującej małoletnie dziecko z poprzedniego związku, przy wychowywaniu dzieci z nowym partnerem z nowego związku, za lata 2018-2022, w myśl art. 6 ust. 4, art. 6 ust. 4c i art. 6 ust. 4f ustawy o PIT.
1. Czy wydatki, które Spółka ponosi na dofinansowanie Pakietów Medycznych (zarówno w części dot. Pracowników jak i Członków Rodzin), stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT. 2. Czy wydatki, które Spółka może w przyszłości ponosić na dofinansowanie któregokolwiek z Pakietów dodatkowych będą stanowiły dla niej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust.
Możliwość rozliczenia w sposób przewidziany dla osoby samotnie wychowującej dziecko.
nieuznanie świadczonych przez Wnioskodawcę prac służących realizacji wspólnych celów Projektu za usługi, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy oraz sposobu dokumentowania tych czynności, nieuwzględnienie w podstawie opodatkowania środków finansowych przekazanych Wnioskodawcy przez Partnera
brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. , opodatkowanie podatkiem VAT dotacji otrzymanej na realizację projektu pn. , brak obowiązku wliczenia wkładu własnego otrzymanego przez Wnioskodawcę od Gmin Partnerów projektu do podstawy opodatkowania zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy.
Podsumowując, należy stwierdzić, że sprzedaż w 2018 r. nieruchomości nabytej w drodze darowizny w 2016 r., stanowi źródło przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a dochód ze sprzedaży podlega opodatkowaniu 19% podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 30e ww. ustawy. Niemniej jednak w sytuacji, gdy przychód uzyskany
zwolnienia z opodatkowania dochodu uzyskanego z tytułu otrzymanych od Partnera nieodpłatnie licencji w części przeznaczonej na działalność statutową Wnioskodawcy oraz zaliczenia do kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych od ww. licencji.
Otrzymane dofinansowanie stanowi podstawę opodatkowania, podleganie opodatkowaniu czynności wykonywanych w związku z realizacją projektu.
Czy wydatki pokryte z nadwyżki otrzymanego dofinansowania w związku z realizacją Projektu, powstałą w wyniku mniejszych rzeczywistych wydatków niż kwota otrzymanego dofinansowania i przeznaczoną na finansowanie działalności podstawowej, można rozpoznać w podatkowej księdze przychodów i rozchodów jako koszt uzyskania przychodów? Czy wypłata nadwyżki wynikającej z otrzymanego dofinansowania, powstałej
W zakresie opodatkowania świadczenia usług na podstawie zawartego porozumienia, stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski oraz miejsca świadczenia usług.
Uznanie rozliczeń dokonywanych pomiędzy Liderem a Partnerem Konsorcjum za wynagrodzenie za świadczenie usług oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących prace wykonane przez Partnera.
Dokumentowanie wydatków w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Zwolnienie z opodatkowania dochodu (nadwyżki) powstałej w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na koszty pośrednie rozliczane ryczałtem niż kwota środków finansowych otrzymanych na realizację unijnych programów pomocowych wraz z określeniem podstawy prawnej tego zwolnienia.
1)Czy kwota otrzymana z tytułu realizacji wykonywanych zadań przez Wnioskodawcę Partnera zgodnie z umową partnerską i o dofinansowanie Projektu w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego stanowi przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, korzystający ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych? 2)Czy przychód (nadwyżka) powstały w wyniku mniejszych wydatków na realizację określonego
Czy otrzymane odsetki od stanu środków pieniężnych na rachunku bankowym przeznaczonym do realizowania Projektu stanowią przychód z kapitałów pieniężnych? Czy zwrot Instytucji Wdrażającej otrzymanych odsetek od stanu środków pieniężnych na rachunku bankowym przeznaczonym do realizowania Projektu stanowi koszty uzyskania przychodu z kapitałów pieniężnych lub daje prawo do skorygowania przychodu z tego
Czy środki pieniężne otrzymywane na pokrycie kosztów wynagrodzenia kierownika projektu i zastępcy kierownika projektu oraz na pokrycie pośrednich korzystają ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych w myśl art. 21 ust. 1 pkt. 129 i 136 ustawy o podatku od osób fizycznych?
Czy środki pieniężne otrzymywane na pokrycie kosztów wynagrodzenia kierownika projektu i zastępcy kierownika projektu oraz na pokrycie pośrednich korzystają ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych w myśl art. 21 ust. 1 pkt. 129 i 136 ustawy o podatku od osób fizycznych?
Możliwość zwolnienia z opodatkowania środków pieniężnych otrzymanych w związku z realizacją projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz braku możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych z dotacji