W modelu dropshippingu czynności Wnioskodawcy stanowią odpłatną dostawę towarów. Dostawa dokonywana przez Wnioskodawcę na rzecz końcowego klienta w Polsce nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce, gdyż miejscem opodatkowania jest kraj rozpoczęcia wysyłki, tj. państwo trzecie (Chiny).
Wynagrodzenie uzyskane w 2024 roku przez polskiego rezydenta podatkowego z tytułu umowy o pracę wykonywanej na terenie Chin, pomimo umowy cypryjskiej, podlega opodatkowaniu w Polsce, bez zastosowania metody wyłączenia z progresją, w świetle przepisów art. 20 umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Chinami.
W przypadku sprzedaży towarów w modelu dropshipping przez pośrednika nie będącego importerem, miejscem opodatkowania VAT jest miejsce rozpoczęcia wysyłki z państwa trzeciego, co wyklucza obowiązek ewidencji sprzedaży w Polsce.
Sprzedaż towarów przez wnioskodawcę w modelu dropshippingowym stanowi dostawę towarów, jednak nie podlega opodatkowaniu VAT na terytorium Polski, gdyż miejscem opodatkowania jest kraj trzeci - Chiny. Obowiązkowe ewidencjonowanie sprzedaży i wystawianie faktur nie dotyczy przedmiotowej sprzedaży.
W transakcjach dropshippingowych dokonywanych przez wnioskodawcę, miejscem opodatkowania VAT nie jest terytorium Polski, lecz miejsce rozpoczęcia wysyłki, tj. Chiny. Transakcje te nie wymagają ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej w Polsce.
Dostawa towarów przez wnioskodawcę w modelu dropshipping nie podlega opodatkowaniu VAT na terytorium Polski; miejscem świadczenia jest kraj trzeciego dostawcy. Wnioskodawca nie jest obowiązany rejestrować sprzedaży przy użyciu kas fiskalnych na terenie RP.
Transakcje realizowane w modelu dropshipping przez wnioskodawcę stanowią odpłatną dostawę towarów, gdzie miejscem jej opodatkowania z uwagi na transakcję łańcuchową oraz rozpoczęcie transportu jest państwo trzecie, co wyklucza opodatkowanie VAT w Polsce.
Dostawa towarów w modelu dropshipping dokonywana na rzecz Klienta, będącego importerem na terenie UE, nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce ani w innym państwie członkowskim UE, lecz w państwie trzecim jako miejsce rozpoczęcia wysyłki, a Wnioskodawca nie jest zobowiązany do stosowania kas fiskalnych.
Sprzedaż towarów przez Wnioskodawcę w modelu dropshipping stanowi odpłatną dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, ale nie podlega opodatkowaniu VAT na terytorium Polski ani UE, jako że miejscem świadczenia tych dostaw jest kraj trzeci, Chiny.
W przypadku dropshippingu, w którym przedsiębiorca ma ekonomiczne prawo do zarządzania towarem, transakcje w ramach VAT kwalifikowane są jako dostawa towarów, a nie usługi, a miejsce opodatkowania dostawy zależy od fizycznego miejsca rozpoczęcia wysyłki, co skutkuje brakiem opodatkowania w kraju importu.
W przypadku sprzedaży towarów w modelu dropshipping, prawo do rozporządzania towarem jak właściciel przesądza o uznaniu transakcji za dostawę towarów. Dostawa nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce, gdy towar jest wysyłany bezpośrednio z kraju trzeciego do ostatecznego konsumenta, który jest importerem.
Działalność gospodarcza Wnioskodawcy w modelu dropshipping stanowi odpłatną dostawę towarów; miejscem opodatkowania takich dostaw, ze względu na import przez ostatecznego Klienta, jest terytorium państwa trzeciego, tj. Chiny. Zgodnie z tym, transakcje nie podlegają opodatkowaniu VAT w UE.
Przekształcenie modelu sprzedaży dropshipping polegającego na zamawianiu towarów bezpośrednio u sprzedawców z Chin i ich wysyłce do polskich konsumentów, kwalifikuje się jako dostawa towarów. Miejscem opodatkowania jest kraj rozpoczęcia wysyłki, a więc terytorium Chin, co wyłącza transakcję z opodatkowania VAT na terenie Polski.
W zakresie transakcji dropshippingowych, gdy towar przesyłany jest bezpośrednio od międzynarodowego dostawcy do konsumenta, miejscem opodatkowania jest państwo, w którym towar rozpoczyna swoją wysyłkę, co wyłącza opodatkowanie dostawy na terytorium Polski.
Dostawy towarów z Chin do UE dokonane przez polską spółkę nie podlegają opodatkowaniu VAT w Polsce, gdyż miejscem dostawy jest kraj rozpoczęcia wysyłki. Brak jest obowiązku ewidencjonowania transakcji na kasie rejestrującej ze względu na brak opodatkowania dostaw w Polsce.
Czynności realizowane przez Wnioskodawcę w modelu dropshipping stanowią odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu w kraju trzecim, a nie w Polsce. Wnioskodawca zachowuje prawo do odliczenia podatku naliczonego odpowiednio dokumentowanego w kontekście działalności opodatkowanej poza terytorium kraju zgodnie z art. 86 ust. 8 ustawy o VAT.
Sprzedaż towarów w modelu dropshippingu przez wnioskodawcę stanowi odpłatną dostawę towarów, a miejscem opodatkowania tych dostaw jest terytorium Chin, jako miejsce rozpoczęcia wysyłki, co wyłącza opodatkowanie na terytorium Polski.
Działalność polegająca na dropshippingu towarów do krajów trzecich przez podmioty posiadające siedzibę w Polsce, nie stanowi dostawy opodatkowanej VAT w Polsce, gdyż miejsce rozpoczęcia dostawy towarów jest w kraju trzecim, a nie w Polsce. W takim przypadku brak jest obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej w Polsce.
Sprzedaż towarów z Chin w trybie dropshippingu na rzecz klientów w Polsce przez Wnioskodawcę stanowi odpłatną dostawę towarów, ale miejscem jej opodatkowania jest miejsce rozpoczęcia wysyłki, tj. terytorium Chin, co wyłącza obowiązek opodatkowania VAT w Polsce oraz prowadzenia ewidencji sprzedaży na kasie rejestrującej.
Transakcje dropshippingowe realizowane przez Wnioskodawcę z chińskimi sprzedawcami nie podlegają opodatkowaniu VAT w Polsce, gdyż miejscem opodatkowania jest terytorium państwa trzeciego, tj. Chiny. Prowadzona sprzedaż nie wymaga ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących ani wystawiania faktur, chyba że na żądanie nabywcy.
W przypadku transakcji dropshipping, dostawy towarów przez pośrednika internetowego, działającego na rzecz konsumentów w Polsce, są uznawane za dostawę towarów. Miejscem ich opodatkowania jest terytorium państwa trzeciego, z którego towary są wysyłane, co wyklucza podleganie takim transakcjom opodatkowaniu VAT na terytorium RP.
Czynności Wnioskodawcy w ramach modelu dropshippingu stanowią odpłatną dostawę towarów, a miejscem opodatkowania VAT nie jest Polska, lecz kraj, z którego rozpoczyna się wysyłka towarów, tj. Chiny. Dostawca jest uznawany za nabywcę, który ułatwia transakcję, przy czym formalności importowe obciążają ostatecznego nabywcę.
Przychód uzyskany przez podatnika w ramach nabycia akcji w programie motywacyjnym, organizowanym przez zagraniczną jednostkę dominującą, kwalifikuje się jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, a nie jako przychód z innych źródeł. Koszty uzyskania przychodów ze zbycia akcji określa się zgodnie z przepisami o przychodach nieodpłatnych.
Uznanie realizowanego świadczenia za dostawę towarów, miejsce opodatkowania świadczenia, obowiązek ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej oraz brak obowiązku rejestracji w procedurze IOSS.