Przychody ze sprzedaży Białych Certyfikatów nie kwalifikują się jako dochód z kapitałów pieniężnych i nie podlegają stawce 19% ani deklaracji PIT-38, lecz jako dochód z praw majątkowych rozliczany według skali podatkowej. Koszty uzyskania przychodów nie obejmują wydatków związanych z modernizacją gospodarstwa.
Dochód z tytułu zbycia Białych Certyfikatów stanowi dochód z praw majątkowych zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT. Dochód z działów specjalnych produkcji rolnej może być ustalany na podstawie norm szacunkowych, jeżeli nie zostanie przekroczony próg przychodów nakładający obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Przychód z tytułu zbycia Białych Certyfikatów powstaje w momencie sprzedaży i jest ustalany w wysokości ceny określonej umową sprzedaży, nie zaś jako różnica pomiędzy ceną sprzedaży a kosztami inwestycji modernizacyjnych.
Dochody z tytułu sprzedaży białych certyfikatów, pozyskanych w wyniku inwestycji wspieranej państwowo, nie są objęte zwolnieniem od podatku dochodowego na podstawie przepisów ustawy o wspieraniu nowych inwestycji oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, gdyż nie stanowią dochodu bezpośrednio związanego z działalnością określoną w decyzji o wsparciu.
Przysługuje Państwu prawo do korekty wysokości zobowiązania podatkowego w zakresie podatku CIT za rok 2018, z uwagi na to, że przychody Spółdzielni otrzymane z tytułu pozyskania i sprzedaży świadectw efektywności energetycznej oraz koszty poniesione w celu uzyskania tych przychodów kształtują dochód z gospodarki zasobami mieszkaniowymi zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art
Możliwość opodatkowania ryczałtem przychodów z działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży energii z odnawialnych źródeł.
ustalenie stawki akcyzy celem kalkulacji po 1 stycznia 2019 r. zwolnienia od podatku akcyzowego energii elektrycznej w odniesieniu do energii wytworzonej w OZE
W stosunku do energii elektrycznej, którą Wnioskodawca rozlicza w 2019 r. znaleźć może zastosowanie zwolnienie o którym mowa w art. 30 ust. 1 i 2 ustawy według stawki mającej zastosowanie w deklaracji podatkowej od energii elektrycznej w okresie rozliczeniowym, w którym korzysta ze zwolnienia.
W przypadku korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, obniżenia akcyzy należnej od energii elektrycznej w najbliższych okresach rozliczeniowych dokonuje się uwzględniając stawkę akcyzy zastosowaną w deklaracji podatkowej od energii elektrycznej w tych okresach rozliczeniowych
W przypadku korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, obniżenia akcyzy należnej od energii elektrycznej w najbliższych okresach rozliczeniowych dokonuje się uwzględniając stawkę akcyzy zastosowaną w deklaracji podatkowej od energii elektrycznej w tych okresach rozliczeniowych.
W przypadku korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, obniżenia akcyzy należnej od energii elektrycznej w najbliższych okresach rozliczeniowych dokonuje się uwzględniając stawkę akcyzy zastosowaną w deklaracji podatkowej od energii elektrycznej w tych okresach rozliczeniowych.
W przypadku korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, obniżenia akcyzy należnej od energii elektrycznej w najbliższych okresach rozliczeniowych dokonuje się uwzględniając stawkę akcyzy zastosowaną w deklaracji podatkowej od energii elektrycznej w tych okresach rozliczeniowych.
Kwota zwolnienia z akcyzy energii elektrycznej obliczona powinna być na podstawie ilości energii, której dotyczą świadectwa pochodzenia umorzone decyzjami otrzymanymi w danym okresie rozliczeniowym oraz stawki akcyzy zastosowanej w okresie rozliczeniowym, w którym zwolnienie jest realizowane.
Kwota zwolnienia z akcyzy energii elektrycznej obliczona powinna być na podstawie ilości energii, której dotyczą świadectwa pochodzenia umorzone decyzjami otrzymanymi w danym okresie rozliczeniowym oraz stawki akcyzy zastosowanej w okresie rozliczeniowym, w którym zwolnienie jest realizowane.
Kwota zwolnienia z akcyzy energii elektrycznej obliczona powinna być na podstawie ilości energii, której dotyczą świadectwa pochodzenia umorzone decyzjami otrzymanymi w danym okresie rozliczeniowym oraz stawki akcyzy zastosowanej w okresie rozliczeniowym, w którym zwolnienie jest realizowane.
ustalenie stawki akcyzy celem kalkulacji kwoty zwolnienia od podatku akcyzowego energii elektrycznej sprzedanej odbiorcom końcowym w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2018 r.
Opodatkowanie transakcji sprzedaży gwarancji pochodzenia energii elektrycznej wytwarzanej z OZE, określenie miejsca świadczenia usług, momentu powstania obowiązku podatkowego oraz stawki podatku.