Uznanie odpłatnego udostępniania budynku przedszkola, powstającego w ramach realizacji Inwestycji, za działalność gospodarczą oraz czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia od tego podatku oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków ponoszonych na realizację Inwestycji przy zastosowaniu pre-proporcji, o której mowa w § 3 ust. 3 Rozporządzenia
Możliwości dokonania odliczeń w ramach ulgi rehabilitacyjnej wydatku na opłacenie czesnego za uczestnictwo syna w obowiązkowym przygotowaniu przedszkolnym (zerówce) w prywatnym przedszkolu integracyjnym.
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Dochody Stowarzyszenia przeznaczone na statutowe cele związane z utworzeniem punktu przedszkolnego oraz świetlicy środowiskowej będą korzystały ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT
Czy dochody Stowarzyszenia z tytułu prowadzenia przedszkola i żłobka będą korzystały ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w sytuacji kiedy będą przeznaczane na cele statutowej, tj. działalność oświatowa, działalność w zakresie kultury fizycznej i sportu oraz prowadzenie placówek opieki nad dzieckiem do lat 3.
Środki wpłacane przez rodziców za wyżywienie dzieci korzystających z usług wychowania przedszkolnego stanowią przychód z prowadzonej działalności gospodarczej, który – zgodnie z zasadami ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – należy opodatkować.
brak opodatkowania opłaty za pobyt i korzystanie przez ucznia z wychowania przedszkolnego w przedszkolu poza wymiar 5 godzin dziennie, - brak opodatkowania opłaty za korzystanie z wyżywienia przez dzieci podczas pobytu w przedszkolach i szkołach, • brak opodatkowania opłaty za pobyt oraz wyżywienie dziecka w Żłobku, • zwolnienie od podatku opłat pobieranych od nauczycieli za korzystanie z wyżywienia
Wyłączenie od opodatkowania VAT świadczonych przez Gminę czynności wykonywanych za pośrednictwem Szkół, Przedszkoli i Domu Pomocy Społecznej i tym samym nieuznania Gminy w tym zakresie za podatnika VAT.
Brak prawa do otrzymania zwrotu podatku VAT wynikającego z faktur otrzymanych przez Gminę w związku z realizacją projektu.
Zwolnienie z podatku VAT usług pielęgnacyjnych świadczonych przez MOPS, opłat za pobyt dzieci w przedszkolu oraz opłat za wyżywienie dzieci i nauczycieli
brak opodatkowania wykonywanych przez Gminę Świadczeń za pośrednictwem PZSP oraz nieuznania Wnioskodawcy z tego tytułu za podatnika podatku VAT
niepodleganie opodatkowaniu czynności w zakresie pobytu, nauczania i opieki nad dziećmi w przedszkolach ponad 5 godzinny limit oraz wyżywienia w placówkach oświatowych
brak opodatkowania świadczeń związanych z pobytem i nauczaniem dzieci w przedszkolach ponad ustalony limit i wyżywienia dzieci w przedszkolach oraz braku uznania Wnioskodawcy za podatnika z tytułu wykonywanych czynności
Wyłączenie z opodatkowania usług zapewnienia uczniom posiłków oraz usług wychowania przedszkolnego.
Niepodleganie opodatkowaniu usług opieki nad dziećmi w przedszkolach ponad 5 godzinny limit oraz usług wyżywienia w placówkach oświatowych.
Wyłączenie z opodatkowania usług zapewnienia uczniom posiłków oraz usług wychowania przedszkolnego.
brak prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją inwestycji
czy pobierane przez Gminę opłaty dotyczące wyżywienia w przedszkolu i opłaty za wyżywienie pracowników pedagogicznych stanowią podstawę opodatkowania świadczenia podlegającego opodatkowaniu VAT
w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów czesnego na przedszkole