Zwroty kosztów dojazdu dla lokalnych przejazdów asystentów osób niepełnosprawnych stanowią przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, co obliguje zleceniodawcę do roli płatnika. Natomiast zwroty kosztów na przejazdy pozamiejscowe oraz inne wydatki w związku z realizacją umowy zlecenia nie stanowią przychodu, a zleceniodawcy nie ciążą obowiązki płatnika zaliczek na podatek
Świadczenia wypłacane zleceniobiorcom z tytułu zwiększonych kosztów utrzymania oraz zwrot kosztów podróży realizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy są zwolnione od podatku dochodowego, pod warunkiem nieprzekroczenia ustawowych limitów oraz gdy świadczenia te nie są zaliczone do kosztów uzyskania przychodu, w ramach art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o PIT.
Wprowadzenie programu rabatowego dla szerokiej grupy uczestników nie stanowi przychodu podatkowego dla beneficjentów z tytułu ulg cenowych, a tym samym nie nakłada na organizatora obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.
Wypłaty w wysokości do 12,25 euro dziennie, jako rekompensata podwyższonych kosztów utrzymania podczas podróży zagranicznej zleceniobiorców, są zwolnione z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o PIT, pod warunkiem nieprzekraczania określonych limitów oraz nieuznawania ich za koszty uzyskania przychodów. Wnioskodawca nie jest zobowiązany do poboru zaliczki na podatek
Agent, działając na podstawie umowy agencyjnej, może prowadzić ewidencję sprzedaży usług zleceniodawcy na własnej kasie fiskalnej, zgodnie z art. 111 ust. 3b ustawy o VAT, zapewniając należyty charakter rozliczeń podatkowych.
Wypłaty nagród w ramach systemu rekomendacji nie stanowią przychodów ze stosunku pracy ani działalności osobistej, lecz są przychodami z innych źródeł. Spółka X Sp. z o.o. nie jest płatnikiem podatku, lecz ma obowiązek informacyjny wykazania tych przychodów w PIT-11.
Uniwersytet, nie posiadając na dzień wypłaty wynagrodzenia certyfikatu rezydencji podatkowej, miał obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku u źródła w wysokości 20% od przychodów zleceniobiorcy zgodnie z art. 29 ust. 1 updof, działając zgodnie z wymogami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Nagrody wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych winny być klasyfikowane jako przychody z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, co zwalnia podmiot z obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy, zobowiązując jednocześnie do sporządzenia informacji o tych przychodach dla urzędu skarbowego.
Nagrody pieniężne wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych stanowią przychód z 'innych źródeł' w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co wyłącza obowiązek pobierania zaliczek na podatek dochodowy przez płatnika.
Wartość zapewnionych zleceniobiorcom nieodpłatnych noclegów stanowi przychód z umowy zlecenia, podlegający opodatkowaniu jako przychody z działalności wykonywanej osobiście, nakładając na zleceniodawcę obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy.
Wydatek poniesiony przez zleceniodawcę na aplikację adwokacką zleceniobiorcy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeśli wykaże się jego związek z przychodem oraz wpływ na działalność.
Zwrot kosztów z tytułu tzw. kilometrówki zleceniobiorcom używającym prywatnych samochodów do celów służbowych może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym, o ile spełnione są warunki z art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) oraz ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychody uzyskane z umowy zlecenia zawartej przed rozpoczęciem działalności gospodarczej, które nie obejmują działalności objętej zadaniami gospodarczymi, kwalifikują się jako działalność wykonywana osobiście i mogą korzystać z "Ulgi dla młodych" w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 148 ustawy o PIT. Przychody te nie są przyporządkowane do działalności gospodarczej w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 3."
Miejsce opodatkowania świadczeń pozapłacowych (karty żywieniowe i bony towarowe) uzależnione jest od miejsca wykonywania pracy, a nie wyłącznie od lokalizacji, w której te świadczenia mogą zostać zrealizowane. W Polsce karty żywieniowe opodatkowane są w całości, a bony towarowe wymagają zastosowania umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Niemcami.
Przychody z tytułu nagród rekrutacyjnych wypłacanych w ramach Programu Poleceń Pracowniczych nie stanowią przychodów ze stosunku pracy ani z działalności wykonywanej osobiście, lecz przychody z innych źródeł, co zwalnia płatnika z obowiązku pobierania zaliczek na podatek dochodowy, przy jednoczesnym nałożeniu obowiązków informacyjnych.
Prawo do ustalania podstawy opodatkowania na zasadzie VAT marży i uznanie nabytych od Zleceniobiorców usług za nabyte dla bezpośredniej korzyści turysty.
Obowiązki płatnika w związku z nieodpłatnym zapewnieniem zakwaterowania zleceniobiorcom.
Obowiązki płatnika do złożenia korekty zeznania PIT-11 oraz PIT-4r związane z kontrolą ZUS.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą zleceniobiorcom ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej
Możliwość opodatkowania przychodów uzyskiwanych z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych w PKWiU 43.11.10.0 stawką ryczałtu w wysokości 5,5%.
Koszty świadczeń z tytułu podróży służbowych zleceniobiorców, wypłacane na podstawie umowy zlecenia, mogą stanowić koszty uzyskania przychodu z działalności.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia za wykonywanie czynności agencyjnych.
Obowiązki płatnika i możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania kosztów podróży.
Obowiązki płatnika w związku ze świadczeniem usług opiekuńczych przez zleceniobiorców na terytorium Niemiec.