Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608083)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88852)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35956)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Interpretacje

    Interpretacje

    Temat
    Wszystkie franczyza
    Indeks tematów
    Wszystkie a b c d f g h j k l m n o p r s ś t u w z ź
    Interpretacja
    05.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.494.2025.1.IN

    Opłaty marketingowe, uiszczane przez spółkę w ramach współpracy ze związaną organizacją pracodawców w celu świadczenia usług promocji i reklamy, spełniają przesłanki uznania za koszty uzyskania przychodów według art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile pozostają w bezpośrednim związku z potencjalnym przychodem i nie są wymienione w katalogu wyłączeń.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDWB.4010.94.2025.4.KKM

    Wydatki poniesione przez X sp. z o.o. na programy motywacyjne LTIP i IPO Bonus, obejmujące pracowników, menedżerów, franczyzobiorców i partnerów biznesowych, mogą zostać uznane jako koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, stanowiąc koszty pośrednie, niemające związku z przychodami z zysków kapitałowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.750.2025.1.WS

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na podstawie umowy cywilnoprawnej, której celem jest promocja działalności gospodarczej, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, pod warunkiem wykazania przez podatnika związku przyczynowo-skutkowego z przychodami oraz właściwego ich udokumentowania.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. S-ILPP4/4512-1-107/16-7/MP

    Opłaty związane z franczyzą, tj. Opłata (A) i Opłata (B), w umowach franczyzowych stanowią wynagrodzenie za złożone świadczenie usługi franczyzowej, umożliwiając odliczenie VAT naliczonego, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, wiążąc interpretację organu z orzeczeniami sądów administracyjnych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.512.2025.2.EC

    Opłaty marketingowe, ponoszone z tytułu świadczonych usług promocyjnych i marketingowych przez organizację pracodawców, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile posiadają bezpośredni związek z osiąganiem przychodów, są odpowiednio udokumentowane i nie zostały wyłączone ustawowo.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDWP.4011.58.2025.2.AS1

    Opłaty marketingowe, ponoszone przez podatnika na rzecz organizacji pracodawców jako wynagrodzenie za usługi marketingowe, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile spełniają wymogi racjonalności i ekonomicznego uzasadnienia oraz są odpowiednio udokumentowane.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.08.2025 Podatki Obrót gospodarczy

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.469.2025.2.IM

    Opłaty marketingowe poniesione przez podatnika w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej z tytułu kontraktu na usługi reklamowo-marketingowe, świadczone przez Związek, spełniają kryteria kosztów uzyskania przychodów określone w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem właściwego udokumentowania oraz wykazania adekwatnego związku przyczynowego z przychodami z działalności.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.544.2025.1.MS

    Koszty ponoszone na Opłatę marketingową przez podatnika prowadzącego działalność gospodarczą mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem spełnienia przesłanek określonych w tym przepisie, w szczególności istnienia adekwatnego związku przyczynowego z osiąganiem przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.301.2025.2.MR

    Franczyzobiorca prowadzi działalność na własny rachunek z nabytym prawem do dysponowania towarami jak właściciel, co obliguje go do wykazywania sprzedaży opodatkowanej VAT oraz uwzględnienia rabatów w rejestrach podatkowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.545.2025.1.MS

    Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorców na rzecz Związku za usługi reklamowe i marketingowe mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem istnienia adekwatnego związku przyczynowego z uzyskaniem przychodu i odpowiedniego udokumentowania, nie będąc przy tym uznawane za składki członkowskie wyłączone z kosztów podatkowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    31.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 31 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.352.2025.3.MKW

    Franczyzobiorca, działając we własnym imieniu na podstawie umowy franczyzy, nabywa władztwo ekonomiczne nad towarami poprzez ich zakup od franczyzodawcy i musi uwzględniać sprzedaż w rozliczeniach VAT jako dostawę na własny rachunek, podlegającą opodatkowaniu na zasadach ogólnych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.513.2025.2.EC

    Opłaty marketingowe uiszczane za konkretne usługi promocyjne świadczone przez związek pracodawców na rzecz przedsiębiorcy mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem spełnienia przesłanek art. 22 ust. 1 ustawy o PIT i właściwego udokumentowania, gdyż nie mają charakteru składki członkowskiej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.547.2025.1.JŚ

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na usługi marketingowe świadczone przez Związek są kosztami uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, jeśli spełniają przesłanki takich kosztów, i nie są równoznaczne ze składkami członkowskimi wyłączonymi z kosztów uzyskania przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.514.2025.2.MS

    Opłaty marketingowe, ponoszone przez podatnika w związku z usługami reklamowymi świadczonymi na jego rzecz, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, jeśli spełniają warunki art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, tj. pozostają w adekwatnym związku przyczynowym z generowaniem przychodów działalności gospodarczej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 29 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.515.2025.2.MS

    Wydatki na Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w związku z prowadzoną działalnością gastronomiczną, udokumentowane fakturą VAT i niebędące składkami członkowskimi, mogą być zakwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przy tym kryterium związku z przychodami oraz pozostają w granicach określonych w art. 22 ust. 1 ustawy PIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    23.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 23 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.508.2025.1.NM

    Opłaty marketingowe, ponoszone przez podatnika w ramach działalności gospodarczej i będące wynagrodzeniem za świadczenie usług marketingowych, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile spełniają wymogi zdefiniowane w przepisie oraz zostały właściwie udokumentowane.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    18.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 18 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.274.2025.2.PK

    Opłaty marketingowe, poniesione na rzecz działań promocyjnych świadczonych przez związek pracodawców, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile wykazano ich związek z działalnością gospodarczą podatnika oraz ich faktyczny i nieodwracalny charakter.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    18.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 18 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.521.2025.1.GG

    Opłaty marketingowe ponoszone przez Wnioskodawcę mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem wykazania adekwatnego związku przyczynowego z przychodami oraz właściwego ich udokumentowania, nie stanowiąc składki członkowskiej w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o PIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    18.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 18 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.273.2025.2.PK

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli służą osiągnięciu przychodów (art. 15 ust. 1 CIT) i spełniają kryteria związku z prowadzoną działalnością. Poniesione wydatki nie mogą być objęte wyłączeniami z art. 16 ust. 1 CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    18.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 18 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.522.2025.1.GG

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz związku pracodawców mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli służą zwiększeniu przychodów, są prawidłowo udokumentowane oraz nie stanowią wyłączonych z kosztów składek członkowskich, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.465.2025.1.MST

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są związane z celowym działaniem mającym promować działalność i zwiększać przychody. Warunkiem jest ich prawidłowe udokumentowanie oraz brak wyłączenia z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy PIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.514.2025.1.MS2

    Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców za świadczone usługi mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przesłanki racjonalności, gospodarczego uzasadnienia i udokumentowania, przy czym nie stanowią one składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    27.06.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 27 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.174.2025.1.AW

    Opłaty marketingowe ponoszone przez spółkę na rzecz związku zrzeszającego franczyzobiorców, o ile stanowią wynagrodzenie za usługi marketingowe, stanowią koszt uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż nie są klasyfikowane jako składki członkowskie wyłączone z kosztów na podstawie art. 16 ust. 1 CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    27.06.2025 Podatki

    Opłaty marketingowe jako koszty uzyskania przychodów w działalności gospodarczej zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT - Interpretacja indywidualna z dnia 27 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.322.2025.2.KP

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika, będące wynagrodzeniem za świadczone usługi promocyjno-marketingowe, stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy PIT, pod warunkiem ich rzeczywistego poniesienia, właściwego udokumentowania oraz związku z działalnością gospodarczą podatnika.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.