Obowiązki płatnika w związku ze świadczeniem usług opiekuńczych przez zleceniobiorców na terytorium Niemiec.
Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług – związanych z pośrednictwem w sprzedaży sprzętu elektronicznego – sklasyfikowanych według PKWiU 74.90.12.0 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą zleceniobiorcom należności z tytułu zwiększonych kosztów utrzymania za granicą i ryczałtów z tytułu noclegów i/lub zwrotu kosztów zdefiniowanych w umowie podróży.
1) Przychód osiągany z tytułu umów zlecenia przez osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania w Ukrainie w przypadku przedłożenia płatnikowi certyfikatu rezydencji podatkowej z Ukrainy będzie podlegał opodatkowaniu tylko i wyłącznie w państwie rezydencji w Ukrainie – art. 14 ust. 1 polsko-ukraińskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. 2) Obowiązek sporządzenia informacji IFT-1 (IFT-1R).
1) Przychód osiągany z tytułu umów zlecenia przez osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania w Ukrainie w przypadku przedłożenia płatnikowi certyfikatu rezydencji podatkowej z Ukrainy będzie podlegał opodatkowaniu tylko i wyłącznie w państwie rezydencji w Ukrainie – art. 14 ust. 1 polsko-ukraińskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. 2) Obowiązek sporządzenia informacji IFT-1 (IFT-1R).
brak ograniczeń w zaliczaniu do k.u.p. wydatków wynikających z redystrybucji kosztów stałych ponoszonych przez Asset Menagera, stanowiących zwrot wydatków alokowanych pomiędzy spółki obiektowe z grupy kapitałowej
W zakresie zastosowania ograniczenia z art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do usług z zakresu rozwoju rynku, marketingu, zarządzania
brak stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztów Usług Sieciowych
w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na ubrania przekazywane pracownikom oraz zleceniobiorcom
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków ponoszonych w związku ze świadczeniem usług o charakterze marketingowym, zarządczym oraz administracyjnym.
Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki m.in. na usługi gastronomiczne, usługi cateringowe, zakup produktów spożywczych, gadżetów reklamowych oraz nagród wydawanych w konkursach poniesione w celu świadczenia usług marketingowych?
Czy poniesione przez Spółkę wydatki na organizację spotkań z potencjalnymi klientami i dealerami Zleceniodawcy, o których mowa w przedstawionym stanie faktycznym (w tym koszty usług gastronomicznych), w związku ze świadczeniem przedmiotowych usług marketingowo-sprzedażowych na rzecz Zleceniodawcy, mogą zostać w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
Czy Spółka będzie miała prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione w celu świadczenia usług serwisowych, takie jak wydatki na usługi gastronomiczne i cateringowe, wydatki na przekazywane gadżety oraz wydatki na nieodpłatne świadczenia pieniężne, jeżeli wydatki te (powiększone o marżę) będą następnie doliczane do wynagrodzenia należnego Spółce z tytułu świadczenia usług na rzecz
Czy w przedstawionym stanie faktycznym wymienione powyżej przykładowe koszty, poniesione przez Spółkę w związku ze świadczeniem przez Spółkę usługi marketingowej, a następnie podlegające refakturowaniu na Zleceniodawcę, stanowią dla Spółki w całości koszty uzyskania przychodów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych?
w przedmiotowej sprawie usługi, które będzie świadczył Wnioskodawca mają związek z oprogramowaniem i w związku z tym podlegają opodatkowaniu 17% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Reasumując, w związku z udziałem osób uprawnionych do wystawiania recept w wyjeździe do fabryki zleceniodawcy Spółka (Wnioskodawca) będzie zobowiązana do sporządzenia informacji PIT-8C wykazującej wartość nieodpłatnego świadczenia w postaci sfinansowania kosztów (przejazdy, zakwaterowania) uczestnika w wyjeździe do fabryki.