W kontekście art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia VAT z faktur za usługi i koszty związane z transakcjami inwestycyjnymi, o ile te transakcje pośrednio wspierają działalność opodatkowaną VAT podatnika.
Jednostka samorządu terytorialnego nie jest uprawniona do odliczenia VAT od wydatków poniesionych na projekty edukacyjne, jeśli wydatki te nie są związane z czynnościami opodatkowanymi, realizowanymi w ramach działalności gospodarczej.
Wsparcie finansowe przyznane duchownemu z tytułu zwrotu kosztów związanych z wykonywaniem obowiązków duszpasterskich, mimo że nie jest wynagrodzeniem, stanowi przychód z innych źródeł i podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych.
Zwolnienie z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT dotyczy wyłącznie dochodu uzyskanego z realizacji nowej inwestycji, wyodrębnionego zgodnie z kryteriami funkcjonalnymi i ekonomicznymi, a wspólne koszty alokuje się wg klucza przychodowego.
Środki finansowe otrzymane w ramach Projektu nie stanowią przychodów z działalności rolniczej i są opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych jako przychody z innych źródeł, nie korzystają z wyłączenia ani zwolnienia w zakresie art. 2 ust. 1 pkt 1 oraz art. 21 ust. 1 pkt 47d ustawy o PIT.
Wpłaty dokonywane podczas streamów, w przypadku braku możliwości zidentyfikowania darczyńców, nie stanowią darowizn w rozumieniu art. 888 Kodeksu cywilnego i tym samym nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn.
Dochody uzyskane z działalności produkcyjnej prowadzonej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, której częściowy proces odbywa się poza nią, lecz służący celom marginalnym, podlegają zwolnieniu podatkowemu według art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT. W ramach rozliczania kosztów wspólnych należy stosować zasadę proporcjonalnego ich podziału względem uzyskanych przychodów strefowych i pozastrefowych.
Dochód uzyskany z działalności gospodarczej wykonywanej w ramach specjalnej strefy ekonomicznej jest zwolniony z opodatkowania, gdy spełnia warunki określone w decyzji o wsparciu. Koszty transportu, amortyzacyjne oraz wynikające z różnic kursowych i kredytów powinny być przypisane do działalności strefowej, o ile są bezpośrednio związane z nową inwestycją, a ich proporcjonalne rozliczanie opiera się
Zmiana statusu przedsiębiorcy z małego na średniego po dacie uzyskania decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej ustalony na dzień jej wydania.
Powiat, realizujący zadania publiczne z zakresu zagospodarowania poscaleniowego jako nieopodatkowane VAT, nie jest uprawniony do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z takimi zadaniami, ze względu na brak związku z czynnościami opodatkowanymi.
Zwolnienie przedmiotowe dochodu osiąganego z działalności gospodarczej, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie decyzji o wsparciu.
Brak opodatkowania podatkiem VAT wpłat otrzymywanych przez Spółkę za pośrednictwem Platform Crowdfundingowych.
Brak prawa do odzyskania podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu.
Ustalenia: - czy w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym otrzymane przez Spółkę wsparcie zwolnione jest z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53 oraz art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”), - w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać zwolnienie z opodatkowania w przypadku zaliczki na wsparcie
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych poniesionymi wynagrodzeniami na rzecz Kontrahentów - wsparcie sprzedaży produktów.
Opodatkowanie dochodów podmiotu zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną.
Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy działalności Wnioskodawcy w ramach decyzji o wsparciu
1. Czy w związku z opisanym stanem faktycznym / zdarzeniem przyszłym, Wnioskodawca będzie zobowiązany do zapłaty zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: „podatek u źródła” lub „WHT”) zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT z tytułu wynagrodzenia otrzymywanego za świadczenie na rzecz A. Usług SaaS? 2. Czy w związku z opisanym stanem faktycznym / zdarzeniem przyszłym, Wnioskodawca
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od anonimowych patronów.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wsparcia rzeczowego (sprzętu komputerowego) na podstawie zawartej umowy darowizny w ramach programu „e-Gabinet+”.
Czy po wykorzystaniu puli pomocy publicznej przysługującej na mocy decyzji o wsparciu nr 1, Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, do całości dochodu ze sprzedaży metali uzyskanego w roku podatkowym 2023/2024 (z wykorzystaniem nowej inwestycji), do wysokości puli pomocy przysługującej w związku z nową inwestycją
Czy brak odpłatności za udzielone Spółce przez Podmioty Powiązane Poręczenia, wynikające z sytuacji i otoczenia przedstawionego w zaistniałym stanie faktycznym, generuje obowiązek rozpoznania przez Spółkę przychodu z nieodpłatnych świadczeń, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT. Czy jeżeli odpowiedź na pytanie nr 1 jest twierdząca (nieodpłatne poręcznie stanowi przychód), wówczas przychód
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.