Zwolnienie z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych, przewidziane w art. 11n pkt 5 ustawy o CIT, nie ma zastosowania, jeżeli pomiędzy spółką a jej jedynym udziałowcem, jednostką samorządu terytorialnego, istnieją nie tylko powiązania kapitałowe, ale także powiązania osobowe związane z obecnością przedstawicieli gminy w organach spółki.
Podmiot powiązany nie jest zwolniony z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, o ile powiązania z innymi podmiotami nie wynikają wyłącznie z powiązania ze Skarbem Państwa, lecz obejmują inne rodzaje powiązań kapitałowych.
Gmina nie może skorzystać z wyłączenia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 5 ustawy o CIT, jeżeli powiązania pomiędzy gminą a spółkami są oparte zarówno na powiązaniach kapitałowych, jak i osobowych.
Jednoczesne pełnienie przez jedną osobę funkcji członka zarządu akcjonariusza i członka Rady Nadzorczej spółki prowadzi do uznania obu podmiotów za powiązane na gruncie ustawy o CIT, wskazując na faktyczną zdolność wpływania na kluczowe decyzje gospodarcze.
Ustalenie powiązań pomiędzy podmiotami i wynikających z tego skutków na gruncie przepisów dotyczących opodatkowania spółek holdingowych.
Dotyczy ustalenia, czy w świetle przepisu art. 11a ust. 1 oraz art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, Wnioskodawca zawierając transakcję z Gminą oraz innymi Spółkami należącymi w 100% do Gminy jest zobowiązany sporządzić dokumentację cen transferowych, o której mowa w art. 11k ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Określenie rezydencji podatkowej osoby zamieszkałej w USA i otrzymującej polską emeryturę.
Ograniczenia wynikające z treści art. 15e ust. 1 ustawy o CIT dotyczące zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu nabywania usług organizacji zakupów, stan prawny do 31 grudnia 2018 r. Ograniczenia wynikające z treści art. 15e ust. 1 ustawy o CIT dotyczące zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu nabywania usług organizacji zakupów, stan prawny od 1 stycznia 2019
Osoby wchodzące w skład Rady Nadzorczej Spółki są podmiotami powiązanymi z firmami tj. Spółkami 1-3 oraz osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą na podstawie art. 11a ust. 1 pkt 4 w związku z art. 11a ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT.
Skutki podatkowe objęcia udziałów w spółce z o.o. za wkład pieniężny.
Zawarta umowa zamiany udziałów w lokalach mieszkalnych stanowiących odrębną nieruchomość zwolniona będzie od podatku od czynności cywilnoprawnych zgodnie z art. 9 pkt 5 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
1. Czy w przypadku opisanym powyżej mamy do czynienia z jednostkami powiązanymi w myśl ustawy o CIT dla firm których przedstawiciele występują jako członkowie Rady Nadzorczej Spółki X? 2. Czy w przypadku opisanym powyżej mamy do czynienia z jednostkami powiązanymi w myśl ustawy o CIT dla firmy której jeden ze wspólników występuję jako Prokurent Spółki X?
Sposób ustalenia procentu udziałów pośrednich posiadanych w spółce nieruchomościowej przez jej udziałowców.
Darowizna udziału w lokalu mieszkalnym dokonana przez siostrę korzysta ze zwolnienia z art. 4a ustawy o podatku od spadków i darowizn.
Zwolnienie z opodatkowania otrzymywanych świadczeń przez fundatorów - art. 21 ust. 1 pkt 157 updof.
Podmioty powiązane w rozumieniu art. 11a ustawy o CIT oraz stosowanie przepisów o cenach transferowych dla transakcji zawieranych między tymi podmiotami.
Czy Wnioskodawcę i jego komandytariuszy należy uznać za podmioty powiązane w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt. 4 ustawy o CIT jeżeli osoby fizyczne pełniące funkcję prokurentów samoistnych nieuprawnionych do samodzielnej reprezentacji Wnioskodawcy są osobami wywierającymi jednocześnie znaczący wpływ w rozumieniu art. 11a ust. 2 ustawy o CIT w stosunku do komandytariuszy Wnioskodawcy?
Na podstawie przedstawionego stanu faktycznego, czy wypłacona przez Spółkę na rzecz jej udziałowców (podmiotów powiązanych) wartość odsetek od udzielonych pożyczek stanowi dla Spółki dochód z ukrytych zysków w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 28m ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT.
Skutki podatkowe wniesienia udziałów do fundacji rodzinnej oraz zastosowania zwolnienia w związku z otrzymaniem świadczeń od fundacji rodzinnej.
Czy po wykorzystaniu puli pomocy publicznej przysługującej na mocy decyzji o wsparciu nr 1, Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, do całości dochodu ze sprzedaży metali uzyskanego w roku podatkowym 2023/2024 (z wykorzystaniem nowej inwestycji), do wysokości puli pomocy przysługującej w związku z nową inwestycją