Wydatki poniesione przez X sp. z o.o. na programy motywacyjne LTIP i IPO Bonus, obejmujące pracowników, menedżerów, franczyzobiorców i partnerów biznesowych, mogą zostać uznane jako koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, stanowiąc koszty pośrednie, niemające związku z przychodami z zysków kapitałowych.
Opłaty związane z franczyzą, tj. Opłata (A) i Opłata (B), w umowach franczyzowych stanowią wynagrodzenie za złożone świadczenie usługi franczyzowej, umożliwiając odliczenie VAT naliczonego, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, wiążąc interpretację organu z orzeczeniami sądów administracyjnych.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są związane z celowym działaniem mającym promować działalność i zwiększać przychody. Warunkiem jest ich prawidłowe udokumentowanie oraz brak wyłączenia z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców za świadczone usługi mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przesłanki racjonalności, gospodarczego uzasadnienia i udokumentowania, przy czym nie stanowią one składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Opłata za jednorazowe opakowania na żywność i napoje (opłata SUP) nie kwalifikuje się jako przychód ani koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób fizycznych. Przedsiębiorca pobierający opłatę SUP działa jako pośrednik, przekazując ją do właściwego organu, co wyklucza jej uznanie za przychód podatkowy.
Opłata SUP pobierana przez przedsiębiorcę od konsumenta za jednorazowe opakowania nie stanowi dla niego przychodu podatkowego ani kosztu uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ze względu na brak definitywnego przysporzenia majątkowego z tytułu tej opłaty oraz obowiązek jej przekazania orgom publicznym.
Opłata SUP pobierana przez przedsiębiorcę od użytkowników za jednorazowe opakowania nie stanowi przychodu ani kosztu uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób fizycznych, ze względu na swój charakter incydentalnego i zwrotnego obciążenia publicznoprawnego.
Brak powstania przychodu w związku z pobieraniem opłat od opakowań jednorazowego użytku.
Kwalifikacja składników materialnych i niematerialnych jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz zwolnienia przedmiotowego.
Dotyczy stosowania przepisów dotyczących opodatkowania dochodów ryczałtem od dochodów spółek (tzw. estońskim CIT).
1. Czy Wnioskodawca, zobowiązany jako płatnik do pobrania podatku u źródła z tytułu płatności realizowanych z tytułu Opłat za (i) Udostępnienie Znaku oraz (ii) Udostępnienie Know-How, będzie uprawniony do zastosowania w stosunku do Opłat za wskazane usługi preferencji wskazanej w art. 12 polsko-niemieckiej UPO, tj. stawki podatku w wysokości 5%? 2. Czy Wnioskodawca będzie obowiązany jako płatnik do
1. Czy Wnioskodawczyni, zobowiązana jako płatnik do pobrania podatku u źródła z tytułu płatności realizowanych z tytułu Opłat za (i) Udostępnienie Znaku oraz (ii) Udostępnienie Know-How, będzie uprawniona do zastosowania w stosunku do Opłat za wskazane usługi preferencji wskazanej w art. 12 polsko-niemieckiej UPO, tj. stawki podatku w wysokości 5%? 2. Czy Wnioskodawczyni będzie obowiązana jako płatnik
Skutki podatkowe prowadzenia działalności usługowej zarejestrowanej w Niemczech przez rezydenta polskiego.
Skutki podatkowe prowadzenia działalności usługowej zarejestrowanej w Niemczech przez rezydenta polskiego.
Skutki podatkowe umów franczyzowych zawieranych z podmiotami trzecimi.
Skutki podatkowe umów franczyzowych zawieranych z podmiotami trzecimi.
Skutki podatkowe umów franczyzowych zawieranych z podmiotami trzecimi.
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w związku z pobieraniem towarów przez franczyzobiorcę i prawidłowości wystawienia faktury oraz prawo do odliczenia.
Skutki podatkowe w podatku VAT związane z umowami franczyzowymi zawieranymi z podmiotami trzecimi.
Skutki podatkowe umów franczyzowych zawieranych z podmiotami trzecimi.
W zakresie skutków podatkowych umów franczyzowych zawieranych z podmiotami trzecimi.
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w związku z pobieraniem towarów przez franczyzobiorcę i prawidłowości wystawienia faktury oraz prawo do odliczenia.
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego oraz prawidłowości wystawienia faktury zbiorczej.