Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej przyjął, że z rozporządzenia CHF wynika możliwość zaniechania poboru podatku w przypadku umorzenia kredytów na cele mieszkaniowe, zaciągniętych zarówno na potrzeby kredytobiorców, jak i ich dzieci, spełniając kryteria dotyczące jednej inwestycji mieszkaniowej.
Wynagrodzenia wypłacane członkom Komisji działającej przy izbie lekarskiej, powołanym uchwałą, stanowią przychody z innych źródeł i nie wymagają poboru zaliczki na podatek dochodowy przez płatnika, lecz jedynie wystawienia informacji PIT-11.
Program motywacyjny, który tworzy możliwość nabycia akcji podlega regulacjom art. 24 ust. 11b Ustawy o PIT, a związek podatkowy powstaje przy odpłatnym zbyciu akcji. Jednakże, jeśli akcje są nabywane poza relacją umowy pracy, jest to przychód z innych źródeł, obciążający obowiązkami informacyjnymi.
Wynagrodzenie prezesa zarządu z tytułu umowy dotyczącej optymalizacji zysków z lokaty bankowej nie stanowi przychodu z działalności wykonywanej osobiście, lecz przychód z innych źródeł. Spółka nie jest zobowiązana jako płatnik do poboru zaliczki na podatek PIT z tego tytułu.
Usługa przekazywania leadów nie stanowi usługi elektronicznej w rozumieniu u.vat. oraz nie jest usługą związaną z nieruchomościami. Obciążenie podatkowe poprzez mechanizm odwrotnego obciążenia stosuje się, gdy kontrahent wykonuje działalność gospodarczą, nawet przy negatywnej weryfikacji VIES.
Umorzenie wierzytelności z tytułu kredytów denominowanych traktowane jest jako przychód, jednakże zaniechanie poboru podatku na podstawie rozporządzenia usuwa obowiązek wystawienia PIT-11. Zwrot odsetek i kosztów procesu nie stanowi przychodu, gdyż jest wyrównaniem dotychczasowych wydatków klienta.
Transakcja zakupu towarów z Chin przez podatnika UE może być uznana za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, mimo braku numeru VAT UE kontrahenta, i powinna być wykazywana w deklaracji JPK_V7M bez informacji podsumowującej, natomiast obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury.
Wynagrodzenie za dostęp do modelu SaaS oraz baz danych, niewiążące się z użytkowaniem przestrzeni dyskowej jako urządzenia przemysłowego, nie podlega podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, za wyjątkiem wynagrodzenia obejmującego użytkowanie serwera dla przechowywania danych.
Wynagrodzenie płacone za korzystanie z licencji użytkownika końcowego do oprogramowania oraz za dostęp do baz danych, ograniczone do użytku wewnętrznego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła. Natomiast wynagrodzenie za dostęp do oprogramowania SaaS, umożliwiające użytkowanie przestrzeni dyskowej, stanowi należność za użytkowanie urządzeń przemysłowych, podlegającą opodatkowaniu.
Osoba prowadząca działalność nierejestrowaną jest zobowiązana do rejestracji jako podatnik VAT UE oraz składania miesięcznych informacji podsumowujących VAT UE, jeśli świadczy odpłatne usługi reklamowe na rzecz zagranicznego podatnika, a dokumentowanie tych usług powinno odbywać się przez wystawianie faktur z wyrazem "odwrotne obciążenie".
Do zastosowania stawki 0% VAT w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów konieczne jest posiadanie spełnionej dokumentacji, która jednoznacznie potwierdza wywóz i dostawę towarów do nabywcy w innym państwie członkowskim UE, zgodnie z art. 42 ustawy o VAT.
Płatnik przekazujący nagrody w konkursach, w razie braku certyfikatu rezydencji laureatów, obowiązany jest do poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego oraz spełnienia obowiązków informacyjnych, niezależnie od trudności w weryfikacji rezydencji podatkowej uczestników.
W rozumieniu art. 45 ust. 3f ustawy o PIT, fundacja nie posiada ani udziałów, ani praw o podobnym charakterze, w związku z czym nie jest zobowiązana do składania informacji o podmiotach posiadających prawa w niej jako w spółce nieruchomościowej.
Wynagrodzenie za licencje na oprogramowanie typu end-user, nieprzenoszące praw autorskich, nie stanowi należności licencyjnych, i nie rodzi obowiązku wystawiania informacji IFT-2R stosownie do przepisów art. 21 ust. 1 ustawy o CIT.
Oprogramowanie, które nie ingeruje w ustalenia dotyczące poboru i wypłaty wynagrodzenia z tytułu czynności wykonywanych przez użytkowników, nie spełnia definicji platformy w rozumieniu ustawy o wymianie informacji podatkowych, tym samym podmiot nie uzyskuje statusu operatora platformy i nie jest objęty obowiązkiem raportowania.
Serwis, który poza wystawianiem ofert i reklamowaniem stosownych czynności umożliwia dodatkowo interakcję między użytkownikami i częściową obsługę płatności, nie korzysta z wyłączenia z definicji "platformy" zawartego w art. 75a ust. 2 ustawy o wymianie informacji podatkowych, co uzasadnia uznanie wnioskodawcy za operatora platformy.
Nagrody pieniężne i rzeczowe przyznawane za działalność na rzecz ochrony wód, niepowiązane z działalnością gospodarczą ani pracą, stanowią przychód z innych źródeł (art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f.), przy czym nieobowiązkowe jest pobieranie zaliczek na podatek, lecz konieczne wystawienie PIT-11.
Podmiot dokonujący wypłat na rzecz zagranicznego kontrahenta za usługi świadczone poza Polską nie jest zobowiązany do potrącenia podatku u źródła, jeżeli kontrahent jest jednostką transparentną podatkowo, a wnioskodawca dysponuje certyfikatem rezydencji wspólnika tej jednostki.
Dostawa towarów dokonana na rzecz podmiotu podszywającego się pod kontrahenta w drodze oszustwa, skutkująca wywozem towarów do innego państwa UE, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w kraju jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, choć bez możliwości zastosowania stawki VAT w wysokości 0%.
Spółki wchodzące w skład grupy kapitałowej mogą korzystać z wyłączeń z minimalnego podatku dochodowego z art. 24ca ust. 14 pkt 6 ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia kryteriów kapitałowych oraz rentowności, oraz są zobowiązane do złożenia stosownej informacji. Wyłączenia nie dotyczą spółek niespełniających warunku 75% udziału.
Wnioskodawca, jako operator platformy, spełnia definicję platformy według art. 75a ust. 1 pkt 12 ustawy i jest zobowiązany do przekazywania informacji o sprzedawcach do KAS, na podstawie art. 75b ust. 1 tejże ustawy.
Obowiązki płatnika w związku z zakończeniem funkcji komornika sądowego.
Uznanie, iż świadczenie TOP w związku, z którym Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie od kontrahenta stanowi odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT oraz uznanie, iż obowiązek podatkowy w związku z wynagrodzeniem za usługę TOP powstaje w momencie otrzymania informacji o należnym Wnioskodawcy wynagrodzeniu.