Przychody z działalności gospodarczej w zakresie marketingu afiliacyjnego, sklasyfikowane w PKWiU 63.11.20.0, mogą być opodatkowane ryczałtem ewidencjonowanym w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Usługi, które z uwagi na swoją specyfikę wymagają istotnego udziału człowieka, nie kwalifikują się jako usługi elektroniczne podlegające opodatkowaniu w miejscu zamieszkania klienta; miejsce świadczenia takich usług zgodnie z zasadą ogólną jest określane przez siedzibę usługodawcy.
Sprzedaż rzeczy z majątku prywatnego, niepodlegająca ciągłości ani celowi zarobkowemu, nie stanowi działalności gospodarczej ani źródła przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeśli przedmioty były w posiadaniu dłużej niż 6 miesięcy.
Sprzedaż towarów przez sprzedających z Chin do Wnioskodawcy, a następnie do klienta końcowego w Polsce w modelu dropshipping, nie stanowi dostawy towarów opodatkowanej VAT w Polsce, gdyż miejscem opodatkowania jest terytorium państwa trzeciego, a importerem jest ostateczny klient.
Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Amortyzacja części mieszkalnej lokalu wykorzystywanej do działalności gospodarczej nie jest dopuszczalna, natomiast wydatki na software i sprzęt mogą stanowić koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.
Spółka irlandzka nie będzie posiadała stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, a świadczenie usług magazynowo-logistycznych podlega opodatkowaniu w miejscu jej siedziby (Irlandia). Spółka jest zobowiązana do używania kasy rejestrującej przy sprzedaży w Polsce, w przypadku niektórych towarów, niezależnie od fizycznej obecności w kraju.
Sprzedaż wirtualnych przedmiotów przez Wnioskodawcę za pośrednictwem zagranicznej platformy stanowi świadczenie usług elektronicznych na rzecz platformy, nie podlegające opodatkowaniu VAT w Polsce, jak i wliczeniu do limitu zwolnienia z VAT z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, z uwagi na wykonanie usług poza terytorium kraju.
Przychody uzyskiwane przez osobę małoletnią z tytułu wyświetlania reklam przy autorskich materiałach wideo na platformie internetowej klasyfikują się jako przychody z najmu lub dzierżawy i są opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, a nie jako dochody z działalności wykonywanej osobiście.
Obowiązek podatkowy z tytułu importu usług pośrednictwa powstaje z chwilą wykonania usługi, tj. przybycia gościa, natomiast dla usług wynajmu krótkoterminowego, gdy nie wystawiono faktury, obowiązek powstaje z chwilą upływu terminu płatności, zgodnie z art. 19a ust. 7 ustawy o VAT.
Czynności podejmowane przez wnioskodawcę w modelu dropshippingu legalnie kwalifikują się jako odpłatna dostawa towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT. Podatnik nie spełnia przesłanek określonych w art. 7a ustawy o VAT, kwalifikujących go jako podmiot ułatwiający dostawę towarów przez interfejs elektroniczny. Miejsce opodatkowania dostawy zidentyfikowano poza UE, co wyklucza konieczność doliczenia
W przypadku działalności nierejestrowanej, przychody z tytułu tej działalności powinny być rozpoznawane w momencie rzeczywistego otrzymania środków pieniężnych, zgodnie z art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a nie na podstawie uregulowania należności, jak ma to miejsce w działalności gospodarczej.
W przypadku sprzedaży wirtualnych Skórek za pośrednictwem zagranicznych platform, należy je traktować jako usługi elektroniczne. Tym samym, zgodnie z art. 28b ustawy VAT, usługobiorcy - zagraniczne platformy - odpowiadają za rozliczenie VAT, o ile nie wskazano wyraźnie innego podmiotu jako dostawcy usług.
Przychód związany z prowizją z tytułu usług pośrednictwa sprzedaży w modelu dropshipping stanowi przychód podatkowy w rozumieniu art. 12. Skoro - jak wynika z opisu sprawy - wykonanie usługi jest najwcześniejszym ze zdarzeń wymienionych w art. 12 ust. 3a, to przychód podatkowy należy rozpoznać w tym momencie.
Opodatkowanie usług polegających na tworzeniu i udostępnianiu zdjęć oraz wideo, usług świadczenia transmisji na żywo oraz usług reklamowych świadczonych w ramach programów partnerskich.
Określenie miejsca opodatkowania przychodów (dochodów) z działalności gospodarczej.
Uznanie sprzedaży Produktów za usługi elektroniczne oraz ustalenie miejsca opodatkowania świadczonych usług.
Uznanie sprzedaży Części Zregenerowanej za świadczenie usług, określenia momentu powstania obowiązku podatkowego, wykazania sprzedaży Części Zregenerowanej w JPK_V7M oraz ustalenie podstawy opodatkowania oraz uznania wpłat otrzymanych od Klienta za zaliczkę.
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box).
Opisana transakcja stanowi dostawę towarów; Wnioskodawcy nie jest podmiotem ułatwiającym dostawę w rozumieniu art. 7a ust. 1 ustawy o VAT; określenie miejsca opodatkowania dostawy towarów, brak konieczności wliczania sprzedaży z tytułu opisanej dostawy towarów do limitu zwolnienia od podatku; prawo do odliczenia podatku naliczonego w przypadku rejestracji jako podatnik VAT czynny
Opodatkowanie usług sprzedaży Wirtualnych Przedmiotów świadczonych za pośrednictwem portali za pomocą komunikacji elektronicznej.
Kwalifikacja wynagrodzenia związanego z wyświetleniami reklam w serwisie do odpowiedniego źródła przychodu.