Kwestia możliwości zastosowania procedury VAT-marża dla sprzedaży monet kolekcjonerskich wniesionych do Spółki aportem.
Możliwość zastosowania szczególnej procedury (VAT-marża) opodatkowania dla sprzedaży srebrnych monet kolekcjonerskich.
Skutki podatkowe nabywania od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej monet będących środkami płatniczymi w innych krajach, jednak wytworzonych ze złota dewizowego.
Prawo do zastosowania procedury szczególnej VAT-marża, przy dostawie monet kolekcjonerskich uprzednio importowanych na terytorium innego państwa członkowskiego.
Należy stwierdzić, że w przedstawionych we wniosku okolicznościach, dostawa monet kolekcjonerskich podatnikom VAT w krajach UE uprzednio importowanych lub nabytych w procedurze VAT-marża, bądź nabytych na podstawie zasad odpowiadających regulacjom krajowym dotyczącymi VAT-marża będzie mogła korzystać z opodatkowania na zasadzie procedury VAT-marża na podstawie art. 120 ust. 4 i 5 ustawy.
W zakresie ustalenia czy wynagrodzenie płacone przez Wnioskodawcę z tytułu odlewania sztabek i monet na rzecz powiązanej spółki stanowi ukryty zysk zgodnie z art. 28m ust. 3 ustawy o CIT.
Możliwość stosowania szczególnej procedury opodatkowania marży dla dostaw banknotów i monet nabytych lub wymienionych uprzednio w NBP lub w bankach komercyjnych.
Brak opodatkowania czynności polegających na wymianie danych kontaktowych pomiędzy osobami zainteresowanymi dokonywaniem transakcji kupna sprzedaży na rynku złota inwestycyjnego.
Możliwość zastosowania szczególnej procedury (VAT-marża) dla sprzedaży przedmiotów kolekcjonerskich w postaci importowanych srebrnych monet.
Ewidencja sprzedaży usług mycia i czyszczenia samochodu, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 lit. m) rozporządzenia Ministra Finansów z 22 grudnia 2021 r. w opisanych we wniosku Wariantach.
Opodatkowanie kosztów wysyłki przy sprzedaży złota inwestycyjnego, monet kolekcjonerskich, czasopism fachowych i sposób wykazywania ich na fakturze/paragonie, dokumentowanie sprzedaży wysyłkowej na rzecz osób fizycznych spoza terytorium kraju w systemie VAT marża oraz obowiązek odnawiania co dwa lata procedury VAT marża.
Uznanie importowanych przez Wnioskodawcę srebrnych monet bulionowych za przedmioty kolekcjonerskie oraz możliwość zastosowania szczególnej procedury (VAT-marża) opodatkowania dla sprzedaży ww. srebrnych monet.
Na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych w związku z nabywaniem monet ze złota dewizowego, każdorazowo, kiedy kwota zakupu przekroczy wartość 1000 zł. Obowiązek uiszczenia podatku od czynności cywilnoprawnych nie wystąpi jedynie wówczas, gdy zostaną spełnione przesłanki, o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży złota i monet.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy oraz stosowania przez Wnioskodawcę procedury VAT-marża w związku z dostawą (odsprzedażą) przedmiotów kolekcjonerskich.
Brak opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży srebrnych monet (pytanie nr 2 wniosku).
Opodatkowanie dostawy towarów nabytych wcześniej od kontrahenta A na zasadach, o których mowa w art. 120 ust. 4 i 5 ustawy.
Sposób wykazywania na fakturze/paragonie kosztów wysyłki oraz opodatkowanie ich.
Zwolnienie od podatku, o którym mowa w art. 113 ustawy, w przypadku sprzedaży monet kolekcjonerskich.
Monety sprzedawane przez Wnioskodawcę stanowią przedmioty kolekcjonerskie, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, wymienione w art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy o VAT i mogą korzystać z opodatkowania na zasadzie procedury marży na podstawie art. 120 ust. 4 ustawy o VAT.
W zakresie uznania pamiątkowej srebrnej monety półdolarowej John F. Kennedy z 1964 r., za przedmiot kolekcjonerski oraz prawa do zastosowania procedury marży dla dostawy tych Monet.
Czy wynagrodzenie minimalne i prowizyjne jakie otrzyma Wnioskodawca z tytułu pośrednictwa w sprzedaży metali oraz kamieni szlachetnych, w tym biżuterii, złota, srebra, monet kolekcjonerskich oraz przerabiania złomu inwestycyjnego, prowadzonej w imieniu i na rzecz, zlecającego podlega zwolnieniu podmiotowemu, o którym mowa wart. 113 ust 1 i 9, nie podlegając jednocześnie wyłączeniu, o którym mowa wart
W związku z przekazywaniem Twórcom modeli realizacyjnych, egzemplarzy autorskich Wartości kolekcjonerskich na Wnioskodawcy spoczywają obowiązki płatnika, gdyż egzemplarze te stanowią dla Twórców przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, który Wnioskodawca powinien ustalać, jako płatnik na podstawie cen sprzedaży Wartości kolekcjonerskich. Ponadto, wykonując ww. obowiązki