Przychody uzyskiwane przez Spółkę z tytułu sprzedaży wyrobów gotowych, w których zawarte jest także wynagrodzenie za transport, nie podlegają zwolnieniu z opodatkowania.
W zakresie ustalenia, czy z uwagi na brak możliwości określenia wartości dostępnego zwolnienia podatkowego przed dniem faktycznego udzielenia pomocy (dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego), brak jest możliwości i tym samym obowiązku kalkulacji i wpłaty zaliczek w trakcie roku podatkowego od działalności podlegającej zwolnieniu z opodatkowania na podstawie
W zakresie uprawnienia do zwolnienia z opodatkowania, całego dochodu uzyskanego z tytułu sprzedaży Wyrobów gotowych.
Przekształcenie spółki jawnej nie wpłynie na uprawnienie do stosowania zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie decyzji o wsparciu.
Brak możliwości prowadzenia jednej wspólnej ewidencji dla działalności gospodarczej prowadzonej jednocześnie w ramach posiadanego Zezwolenia nr 2, oraz w oparciu o planowaną do otrzymania w przyszłości decyzję o wsparciu.
Przychody uzyskiwane z tytułu opłaty podlegają zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT jako przychody z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji.
Ustalenie, czy w kalkulacji limitu wynikającego z art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, oraz kalkulacji nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, zdefiniowanej w art. 15c ust. 3 ustawy o CIT, Spółka powinna uwzględnić koszty finansowania dłużnego stanowiące koszty działalności zwolnionej od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, oraz część kosztów finansowania dłużnego wspólnych dla działalności
W zakresie rozliczenia straty wygenerowanej w latach 2020-2023 na zasadach ogólnych, tj. zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy o CIT.
Wwolnieniu z opodatkowania CIT, powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie Zezwolenia i Decyzji o wsparciu w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia, a po jego wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej wynikający z Zezwolenia nie będzie wystarczający do objęcia całości dochodu zwolnieniem
Prowadzenie jednej wspólnej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW. Kolejność wykorzystywania limitu dostępnej pomocy publicznej w ramach posiadanego Zezwolenia oraz DoW.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu dokonanych zakupów i braku obowiązku jego korekty w związku z otrzymanym odszkodowaniem.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b w przypadku przekształceń działalności gospodarczej.
Brak prawa do zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży nieruchomości gruntowych niezabudowanych powstałych z podziału działki oraz obowiązek wystawienia faktury VAT dokumentującej ww. transakcję.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu dokonanych zakupów i brak obowiązku jego korekty w związku z otrzymanym odszkodowaniem.
Możliwość zastosowania odliczeń w ramach ulgi rehabilitacyjnej przy orzeczeniu wojskowej komisji lekarskiej, przyznającej trzecią grupę inwalidztwa z ogólnego stanu zdrowia i w związku ze służbą wojskową, oraz decyzji przyznającej uprawnienie do renty inwalidzkiej dla III grupy.
Ustalenie czy nabycie instalacji fotowoltaicznej, stanowić będą koszty kwalifikowane w rozumieniu § 8 ust. 1 Rozporządzenia i wpłyną na kalkulację kwoty pomocy publicznej przysługującej Spółce w postaci zwolnienia od podatku dochodowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.
Uprawnienie do stosowania ryczałtu od dochodów spółek w sytuacji posiadania przez spółkę decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji.
Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości dla której zawarto umowę przedwstępną.
Dochód ze sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu, lecz dystrybułowany z magazynów (hurtowni) zlokalizowanych na terenie nieobjętym Decyzją o wsparciu oraz koszty transportu wyrobów wyprodukowanych na terenie objętym Decyzją o wsparciu pomiędzy tą lokalizacją a magazynami (hurtowniami) zlokalizowanymi poza terenem objętym Decyzją o wsparciu będą stanowić dochód zwolniony
Przychód uzyskany ze zbycia wierzytelności (faktoring) powinien być rozpoznany jako przychód opodatkowany na zasadach ogólnych, oraz na potrzebę ustalenia klucza alokacji kosztów przypisany do przychodów opodatkowanych.
Ustalenie momentu kwalifikowania wydatków w odniesieniu do zaliczek i płatności częściowych przed wydaniem DoW.
Brak opodatkowania podatkiem VAT otrzymanego przez Gminę dofinansowania, brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania oraz brak opodatkowania podatkiem VAT należności, od posiadacza odpadów obciążonego na podstawie decyzji administracyjnej, rekompensujących koszty poniesione przez Gminę na usuwanie odpadów zagrażających życiu i środowisku.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka może uznać wydatki za koszty uzyskania przychodów z chwilą podjęcia decyzji o zaprzestaniu realizacji danego projektu.
Nabycie zabudowanej nieruchomości gruntowej na której znajduje się obiekt biurowo-produkcyjny w części stanowi koszt kwalifikowany w ramach decyzji o wsparciu.