Nowy rok przyniósł duże zmiany w zakresie praw konsumenta. Jedną z najważniejszych jest wyłączenie stosowania przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi przy sprzedaży w stosunku do konsumentów i odrębne uregulowanie tej materii. W tym celu w ustawie o prawach konsumenta dodany został nowy rozdział 5a „Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta”. Wprowadzone przepisy mogą spowodować
W obrocie gospodarczym często występują sytuacje, gdy nabywca ujawnia wadę w zakupionym towarze. Ma on wówczas prawo odstąpić od umowy, żądać obniżenia ceny lub usunięcia wady np. poprzez wymianę towaru wadliwego na towar wolny od wad. W zależności od uzgodnień poczynionych pomiędzy stronami, jak również momentu, w którym kupujący korzysta z przysługujących mu uprawnień, reklamacje są różnie dokumentowane
W przypadku refakturowania kosztów reklamacji obowiązek podatkowy powstaje w dacie wystawienia refaktury. Podatnik jest obowiązany wystawić fakturę w ciągu 7 dni od wykonania usługi. W przypadku refakturowania momentem "wykonania usługi" jest moment obciążenia kosztami reklamacji. Nie ma znaczenia, kiedy zostały wykonane refakturowane usługi. Poniżej fragment interpretacji MF w tej sprawie. Pełna treść
Sejm przełożył termin wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta (dalej: ustawa). Ustawa nie wejdzie, jak zakładano w jej projekcie, 13 czerwca 2014 r., ale 6 miesięcy od jej ogłoszenia (czyli najprawdopodobniej w grudniu br.). Przełożenie terminu wejścia w życie ustawy jest o tyle zaskakujące, że wdraża ona Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z 25 października 2011 r. w sprawie
Podatnik musi wysłać ekipę swoich pracowników, żeby w ramach reklamacji usunęła wady dostarczonego produktu. Czy wydatki związane z tymi pracami będą kosztami uzyskania przychodu?
Reklamacja jest zgłoszeniem kupującego skierowanym do sprzedawcy o niezgodność towaru z umową. Zgłoszeniu temu zwykle towarzyszy roszczenie o określone zachowanie sprzedawcy, mające na celu np. wymianę towaru na nowy, pozbawiony wad, obniżenie ceny lub naprawę towaru.
Spółka z o. o. zajmuje się produkcją szyb. Swoje wyroby sprzedaje przede wszystkim firmom produkującym okna. Zdarza się, że szyby mają wady produkcyjne i są reklamowane. Producenci okien przyjmują od klientów reklamacje i przekazują je dalej producentowi szyb. Producent szyb z kolei zleca swojemu podwykonawcy usługę wymiany szyb, natomiast sam wydaje jedynie wyrób gotowy na wymianę. W wyniku tej transakcji
Ustawa z 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (dalej: ustawa) weszła w życie 1 stycznia 2013 r. Celem ustawy jest zapewnienie wszystkim firmom świadczącym usługi pocztowe równego dostępu do rynku. Ustawa zlikwidowała monopol Poczty Polskiej na przesyłki do 50 g. Część zmian jest także istotna dla przedsiębiorców korzystających z usług pocztowych i kurierskich. Przedstawiamy najważniejsze zmiany wprowadzone
ZUS zaczął wysyłać informacje o stanie konta ubezpieczonych za 2009 r. Płatnicy składek - pracodawcy i zleceniodawcy mogą mieć w związku z tym dodatkową pracę. Jeśli ubezpieczonemu nie będą się zgadzały informacje o składkach, w pierwszej kolejności musi on zwrócić się do płatnika o wyjaśnienie sprawy.
Spółka nasza wykonuje usługi uszlachetniania poza granicami Polski, na terenie Niemiec (m.in. czyścimy odlewy). Wystawiamy faktury sprzedaży, wyceniając po średnim kursie NBP. Zdarza się, iż kontrahent niemiecki, reklamując wykonaną usługę, wystawia dla nas tzw. obciążenie (odlewy do nas nie wracają), na podstawie którego my pomniejszamy sprzedaż. 1) Czy taka informacja, jak obciążenie od kontrahenta
Firma handlowa oferuje włoskie maszyny do obróbki blachy. Włoski partner jest producentem i gwarantem tych maszyn. W związku z koniecznością dokonania naprawy maszyny, która jest objęta gwarancją, przesłana została część zamienna o wartości 5,00 euro, za fakturą pro forma. W jaki sposób należy tę fakturę pro forma zaewidencjonować? Z wystawieniem jakich dokumentów wiąże się przyjęcie takiej faktury