Porady i artykuły

Porada
27.06.2018 Podatki

Otrzymałam fakturę za prenumeratę papierową "Monitora księgowego" na 2015 r. płatną w czterech ratach. 16 października 2014 r. zapłaciłam I ratę. Pozostałe zapłacę w 2015 r. Jak mam rozliczyć taką fakturę w pkpir?

Porada

Ostatnie miesiące każdego roku to czas, gdy jednostki gospodarcze opłacają wszelkiego rodzaju abonamenty pozwalające na dostęp przez określony czas (zwykle 12 miesięcy) do profesjonalnych serwisów internetowych (np. do bazy wiedzy prawno-podatkowej INFORLEX). Wykup dostępu do tego typu bazy wiedzy może budzić wątpliwości dotyczące nie tylko prawidłowego ujęcia w księgach rachunkowych takiego abonamentu

Porada
01.12.2014 Podatki

Otrzymałam fakturę za prenumeratę papierową na 2015 r. płatną w 4 ratach z datą sprzedaży 12.11.2014 r. Czy VAT mogę odliczyć z tej faktury w całości czy od poszczególnych rat pod datą wpłaty? Pierwsza rata została opłacona 7 listopada 2014 r.

Artykuł

Ostatnie miesiące roku to czas zakupu (odnowienia) prenumerat czasopism fachowych wydawanych zarówno w wersji papierowej, jak i w wersji internetowej. W artykule tym przypominamy, jak rozliczyć i zaewidencjonować taki wydatek w księgach rachunkowych na przykładzie zakupu oferty specjalnej wydawnictwa INFOR, tj. "Kompletu Nowoczesnych Księgowych" zawierającego: ● papierową wersję "MONITORA księgowego

Artykuł

Jeśli koszt prenumeraty czasopism fachowych (zarówno "papierowych", jak i "internetowych") dotyczy roku 2012, to należy ująć go w kosztach roku, do którego "przynależy", a więc 2012 r., i to niezależnie od tego, że koszt ten został opłacony w roku 2011. Takie postępowanie wymuszają zasady memoriału i współmierności obowiązujące zarówno przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych, jak i sporządzaniu na ich

Porada
17.01.2011 Podatki

Nasza spółka zakupiła następujące usługi: ● roczny abonament Infor Lex, ● roczną opiekę serwisową nad systemem informatycznym, ● prenumeratę czasopism na rok następny. Spółka nie dokonała przedpłat na te usługi. Faktury na nie będą zapłacone zgodnie z terminem wskazanym na fakturze po ich otrzymaniu. W związku z tym powstaje pytanie: w którym momencie wykazać VAT naliczony do odliczenia? Czy w dacie

Porada

W listopadzie bieżącego roku spółka z o.o. opłaciła prenumeratę specjalistycznego czasopisma o tematyce związanej z prowadzoną działalnością. Faktura za prenumeratę została wystawiona w listopadzie i w tym miesiącu wpłynęła do spółki. Prenumerata obejmuje okres od listopada 2010 r. do października 2011 r. Czy cały koszt prenumeraty można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w miesiącu jej opłacenia

Porada

1. Jak rachunkowo i podatkowo rozliczyć opłaconą w 2010 r. prenumeratę czasopism fachowych na rok 2011? 2. Kiedy podatnicy prowadzący pkpir mogą zaliczyć do kosztów wydatek na prenumeratę pism fachowych?

Porada
13.11.2005 Rachunkowość firm

Jak ująć w księgach rachunkowych koszty całorocznej (na 2006 r.) prenumeraty „MONITORA księgowego”?

Porada
13.05.2004 Podatki

Prenumeruję prasę codzienną. W styczniu 2004 r. otrzymałam fakturę VAT za cały rok, z terminem płatności 14 dni, czyli do 21 stycznia 2004 r. Nie miała miejsca przedpłata ani zaliczka. Czy w związku z tym mam prawo do odliczenia VAT naliczonego od VAT należnego w całości za styczeń? Chodzi mi głównie o problem z momentem wydania/otrzymania towaru.

Artykuł
13.01.2004 Podatki

Zdarzeniem często spotykanym, pod koniec roku kalendarzowego, w działalności gospodarczej jest zakup przez podatnika prasy codziennej, czasopism i periodyków w formie prenumeraty na rok następny. Dokonując wydatku, przedsiębiorca powinien mieć świadomość konsekwencji tej czynności w odniesieniu do uregulowań prawno-podatkowych określonych w podatku od towarów i usług oraz w podatku dochodowym.