Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608068)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88848)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35953)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie modernizacja
    Indeks tematów
    Wszystkie a b d f j k m n o p r s ś t u w z
    Porada aktualna
    09.12.2024 Podatki

    Jak rozliczyć wydatki na zamontowanie ogrodzenia panelowego wewnątrz hali magazynowej

    czytaj dalej
    Artykuł
    08.07.2021 Podatki

    Wynagrodzenie dla najemcy za adaptację pomieszczenia jako koszt podatkowy właściciela – wyrok NSA

    Wydatki poniesione z tytułu wypłacenia najemcy wynagrodzenia za wykonane przez niego prace adaptacyjne lokalu do stanu odpowiadającego jego oczekiwaniom niewątpliwie mają związek z uzyskiwanymi przez właściciela przychodami. Konsekwentnie takie wydatki mogą stanowić koszt podatkowy właściciela - wyrok NSA z 11 lutego 2021 r., sygn. akt II FSK 3014/18.

    czytaj dalej
    Porada
    07.04.2021 Podatki

    Czy usługi montażu markiz okiennych są opodatkowane stawką VAT 8%

    czytaj dalej
    Artykuł
    24.08.2020 Podatki

    Czy modernizacja linii produkcyjnej stanowi działalność badawczo-rozwojową – interpretacja MF

    czytaj dalej
    Porada
    03.03.2020 Podatki

    Czy wymiana oświetlenia na LED stanowi ulepszenie środka trwałego

    czytaj dalej
    Porada
    28.06.2018 Podatki

    Jak rozliczyć wydatek na wymianę rolety na drzwi dwuskrzydłowe

    czytaj dalej
    Artykuł
    12.04.2018 Podatki

    Remonty i ulepszenia – rozliczenia podatkowe

    Wielu podatników ma wątpliwości, kiedy poniesione przez nich wydatki należy uznać za remont, a kiedy za ulepszenie środka trwałego. Prawidłowa klasyfikacja wydatków jest o tyle istotna, że uznanie wykonanych czynności za remont środka trwałego pozwala na ich bezpośrednie rozliczenie w kosztach uzyskania przychodów. Z kolei uznanie ich za ulepszenie skutkuje koniecznością zwiększenia wartości początkowej

    czytaj dalej
    Artykuł
    06.04.2018 Podatki Rachunkowość firm

    Jak rozliczyć w księgach rachunkowych kolejne ulepszenie środka trwałego w danym roku, gdy suma jego ulepszeń przekroczyła 10 000 zł

    Ustawy podatkowe wskazują (art. 22g ust. 17 updof oraz art. 16g ust. 13 updop), że jeżeli środek trwały uległ ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, to wartość początkową tych środków należy powiększyć o sumę wydatków na ich ulepszenie. Od 1 stycznia 2018 r. kwota graniczna ulepszenia wynosi 10 000 zł. Należy jednak zwrócić uwagę, że w przypadku ulepszeń

    czytaj dalej
    Porada
    05.04.2018 Podatki

    Jakie są skutki nieodpłatnego przekazania nieruchomości wykorzystywanych w działalności opodatkowanej VAT

    czytaj dalej
    Porada
    22.09.2017 Podatki

    Jaka jest stawka VAT na montaż markiz tarasowych

    czytaj dalej
    Porada
    17.10.2015 Podatki

    Jakie są skutki podatkowe wyburzenia części budynku

    czytaj dalej
    Artykuł
    01.05.2014 Podatki

    Stawka VAT na wykonanie trwałej zabudowy meblowej w obiektach budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym - interpretacja ogólna MF

    MF uznał, że w sytuacji gdy elementem dominującym transakcji jest dostawa towaru (w tym przypadku mebli), to transakcję należy uznać za dostawę towaru i opodatkować stawką 23%. Gdy elementem dominującym transakcji jest usługa montażu stałej zabudowy meblowej w budynku/lokalu objętym społecznym programem mieszkaniowym, do tej usługi należy zastosować stawkę obniżoną. Warunkiem jest, aby można było ją

    czytaj dalej
    Porada
    01.10.2013 Podatki

    Jaką stawką jest opodatkowany montaż rolet i żaluzji zewnętrznych

    Nasza firma zajmuje się sprzedażą rolet i żaluzji zewnętrznych oraz ich montażem w obiektach budownictwa mieszkaniowego. Umowa zawarta z klientem dotyczy wykonania usługi wraz z materiałami. Czy montaż rolet zewnętrznych służy konserwacji budynku, wobec czego można uznać tę usługę za roboty konserwacyjne podlegające opodatkowaniu stawką 8%? Czy ważne jest, że wartość dostarczanych żaluzji i rolet przekracza

    czytaj dalej
    Porada
    12.08.2013 Podatki

    Jak rozliczyć sprzedaż nieruchomości, w której skład wchodzi budynek modernizowany w latach 2004-2005

    Firma zamierza sprzedać nieruchomość zabudowaną, której jest właścicielem od 1957 r., oraz wyposażenie (tzn. maszyny i urządzenia). W skład nieruchomości wchodzi budynek mieszczący piekarnię, masarnię i sklep detaliczny oraz działka. Wartość początkowa budynku wynosi ogółem 80 000 zł, a działki 4000 zł. W latach 2004-2005 dokonano modernizacji części budynku mieszczącej masarnię na wartość około 630

    czytaj dalej
    Porada
    01.04.2013 Podatki

    Jaka stawka VAT na rozbiórkę budynku mieszkalnego

    Nasza firma będzie prowadziła prace rozbiórkowe budynku mieszkalno-usługowego z przeważającą powierzchnią mieszkalną. Jaką stawkę podatku należy zastosować przy pracach rozbiórkowych dotyczących takiego budynku?

    czytaj dalej
    Porada
    17.09.2010 Podatki

    Jak rozliczyć wydatki na modernizację sieci energetycznej zakładu produkcyjnego

    W związku z rozbudową zakładu produkcyjnego konieczne stało się zwiększenie mocy przepływowej energii. Spółka planuje modernizację sieci energetycznej zakładu (nowa rozdzielnia energii) i budowę drugiego przyłącza. Czy te wydatki powinny być zaliczane w koszty księgowe i podatkowe jednorazowo w momencie poniesienia? Czy też powinny być rozliczane w czasie lub może zaliczone do majątku trwałego?

    czytaj dalej
    Porada
    13.03.2005 Podatki

    Co zrobić po zmianie kwalifikacji robót remontowych na nakłady modernizacyjne

    Po kontroli skarbowej w spółce z o.o. podatku dochodowego za 2002 r. usunięto z kosztów nakłady remontowe, kwalifikując je jako nakłady inwestycyjne na modernizację istniejącego środka trwałego. Wyliczono zaległość podatkową oraz odsetki. Spółka uznała to za błąd. Czy nakłady powiększą wartość środka trwałego? Z jaką datą wystawić OT? Czy mamy prawo do amortyzacji za poprzednie miesiące, czy od otrzymania

    czytaj dalej
    Porada
    12.04.2004 Podatki

    Jak zaliczać w koszty wydatki na modernizację

    Osoba fizyczna, będąca podatnikiem VAT, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie projektowania i tworzenia stron internetowych. Obecnie chce dokonać modernizacji wyposażenia i sprzętu komputerowego. Czy poniesione wydatki może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Jeśli tak, to czy w całości, czy w części?

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.