Porady i artykuły

Artykuł aktualny

Sprzedawcy często umożliwiają nabywcom płacenie za nabywane towary i usługi w ratach, zwłaszcza w przypadku zakupów towarów i usług o znacznej wartości. W raporcie omawiamy na przykładach skutki podatkowe i rachunkowe takiej sprzedaży.

Porada
27.06.2018 Podatki

Otrzymałam fakturę za prenumeratę papierową "Monitora księgowego" na 2015 r. płatną w czterech ratach. 16 października 2014 r. zapłaciłam I ratę. Pozostałe zapłacę w 2015 r. Jak mam rozliczyć taką fakturę w pkpir?

Artykuł

Transakcje sprzedaży i zakupu w systemie ratalnym mają swoje zalety ekonomiczne. Rozłożenie na raty płatności za towar powoduje jednak liczne wątpliwości co do rozliczenia sprzedaży i zakupu w rachunku podatkowym oraz ujęcia transakcji w księgach rachunkowych. Przede wszystkim nasuwają się pytania: ● czy sprzedaż lub zakup ratalny powinny być uwzględnione w rachunku podatkowym w całej wartości czy

Porada
01.12.2014 Podatki

Otrzymałam fakturę za prenumeratę papierową na 2015 r. płatną w 4 ratach z datą sprzedaży 12.11.2014 r. Czy VAT mogę odliczyć z tej faktury w całości czy od poszczególnych rat pod datą wpłaty? Pierwsza rata została opłacona 7 listopada 2014 r.

Porada
01.06.2014 Podatki

Prowadzę działalność gospodarczą (podatkowa księga przychodów i rozchodów, czynny podatnik VAT). Otrzymałam fakturę za dostęp do bazy danych (prawo, podatki) na kwotę netto 1872 zł + 430,56 zł VAT. Płatność została rozłożona na comiesięczne raty po 196 zł. Kiedy mogę odliczyć VAT z tej faktury? Czy w ratach w kolejnych miesiącach (płatności będą dokonywane terminowo)? Czy w związku z płatnościami w

Porada
29.07.2013 Podatki

Od 1 stycznia br. w podatku dochodowym istnieje obowiązek korekty kosztów uzyskania przychodów w przypadku niezapłacenia kwoty wynikającej z faktury lub innego dokumentu, będącego podstawą zaliczenia wydatku do kosztów. Niestety, zdaniem Ministerstwa Finansów obowiązek korekty kosztów ma również zastosowanie w przypadku zakupu na raty.

Porada
17.02.2006 Podatki

Zajmujemy się sprzedażą detaliczną. Prowadzimy sprzedaż ratalną za pośrednictwem firm ratalnych. 2 grudnia 2005 r. została spisana z klientem umowa ratalna. Firma „ratalna” przelała pieniądze z tytułu tej umowy na nasze konto 10 grudnia 2005 r. Klient odebrał towar dopiero 3 stycznia i w tym dniu wystawiliśmy mu fakturę sprzedaży. Jakie skutki spowoduje dla naszej firmy wpływ pieniędzy z tytułu umowy

Porada
13.04.2005 Podatki

Prowadzimy podatkową książkę przychodów i rozchodów. Zakupiliśmy na raty nowy komputer o wartości 2610 zł brutto i zapłaciliśmy już pierwszą ratę. Jak rozliczyć ten zakup w kosztach?

Porada
28.04.2004 Podatki

1 grudnia 2003 r. sprzedano udziały za określoną kwotę. W tym dniu dokonano części zapłaty. Pozostałą część należności głównej rozłożono na raty miesięczne do spłaty w ciągu kolejnych dwóch lat. Sposób zapłaty i oprocentowanie w umowie sprzedaży zapisano: „odsetki od części ceny pozostałej jeszcze do zapłaty będą płacone do dziesiątego dnia każdego miesiąca według stawki WIBOR1M z dnia płatności każdej