Zwrot kosztów ładowania elektrycznego samochodu służbowego nie stanowi przychodu pracownika, jeżeli jest dokonywany w wartościach faktycznie przez niego poniesionych. Ewentualna nadwyżka ponad poniesiony przez pracownika wydatek na ładowanie powinna albo zostać zwrócona pracodawcy, albo zaliczona do przychodu pracownika ze stosunku pracy. Takie stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Spółka zakupiła samochód osobowy elektryczny. Jak wprowadzić go do ewidencji i rozliczać wydatki związane z jego eksploatacją? W jaki sposób go amortyzować? Czy obowiązuje tu limit 50% kwot podatku VAT? Jak rozliczać koszty ładowania tego samochodu ponoszone przez pracownika „na mieście”?
Jak rozliczać koszty energii elektrycznej nabywanej w celu naładowania samochodu elektrycznego? Czy należy postępować tak jak przy zwykłym zakupie paliwa, np. 50% VAT i 75% w koszty?
Ryczałt z tytułu używania elektrycznego samochodu służbowego do celów prywatnych obejmuje koszty jego ładowania. Takie stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Pracownikowi, który nieodpłatnie korzysta ze służbowego samochodu elektrycznego do celów prywatnych, należy ustalić ryczałt w wysokości 250 zł. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.