Porady i artykuły

Artykuł
13.10.2017 Podatki Kadry i płace

Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do

Porada

Nasz pracownik zmarł na początku czerwca br. Przed śmiercią nie zdążył odebrać wynagrodzenia za kwiecień, maj i kilka dni czerwca 2011 r. (pobierał pensję w kasie). Odprawę pośmiertną już wypłaciliśmy uprawnionym członkom rodziny (żonie i pełnoletniemu synowi). Jednak komu i w jakiej wysokości powinniśmy wypłacić zaległe i bieżące wynagrodzenia? Jakie obowiązki spoczywają na nas w związku z tą wypłatą

Porada

Na początku roku zmarł nasz pracownik. Należne mu wynagrodzenie wypłaciliśmy żonie, która jest jedyną osobą uprawnioną do renty rodzinnej. Okazało się, że pracownik pracował dodatkowo w innej firmie, o czym nie wiedzieliśmy i z tego powodu doszło do nadpłaty składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe za 2009 r. W październiku, po otrzymaniu w tej sprawie pisma z ZUS, sporządziliśmy korektę dokumentów